Vem är det ultimata BAD ASSET?

Vem är det ultimata BAD ASSET?

• Antal röstningar
    0

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Efter att ha sett Red Scorpian med vår egna eminenta Dolph Lundgren är jag lite fundersam över vem som verkligen är det ultimata BAD ASSET? Detta blir lite som det där Discoveryprogramet: Top Ten (BAD ASSES!). Min egna lista:

Alt. #1: Arnold Schwarzenegger ("The Austrian Oak")

Min personliga favorit. Visst, Rambo kanske klarar av att få en massa kulor i sig, men kulor studsar fan mot Arnolds kropp :yoparty Han har måhända inga svarta bälten, men vad spelar det för roll när man som enda man i världen skulle kunna stå emot Chuckans roundkicks samt spöa en Predator :arsele Bifogar en bild över Arnold i högform, i full takt med att ensam spöa en hel brigad med terrorister.

Alt. #2: Dolph Lundgren

Glöm ABBA, Björn Borg och Volvos; Sveriges "största" exportvara är utan tvekan Dolph Lundgren. Med klassiska roller som Ivan Drago i Rocky IV samt mindre kända roller i mindre kända b-filmer (Red Scorpion :tummenupp ) hamnar han på andra plats på min lista.

Alt. #3: Sylvester Stallone

Legenden som skapat inte en, men TVÅ klassiska BAD ASS-roller. Trots Rocky & Rambo samt en minst sagt vältränad kroppshydda når han dock inte upp i Arnolds och Dolphans storlek, och utan några kampsportskunskaper att skryta med hamnar han på en stolt tredje plats.

Alt. #4: Bruce Lee

Ja, vad säger man. Kampsportslegenden som kan göra enarmsarmhävningar på två fingrar kommer på en given fjärde plats, trots sin i jämförelse lilla kroppsfigur.

Alt. #5: Vin Diesel

Listans bubblare, vars karriärsklimax inte än nåtts.. Hans gestaltning av Riddick ger honom trots detta än helt okej femte plats.

Alt. #6: Jean Claude Van Damme ("The Muscles from Brussels")

Denna belgare kan skryta med ordentlig vighet, kampsportsfärdigheter samt sämst engelska. Får minuspoäng för ett "snällt" utseende samt för avsaknandet av en klassisk roll.

Alt. #7: Chuck Norris

Den ultimata b-skådisen, vars snälla yttre endast är en mask. Grymt överskattad enligt mig, men många röstar nog på denna grabb enbart eftersom diverse hemsidor om honom blivit lite av en kult. Rösta gärna på honom, men endast om ni med gott samvete kan hävda att ni sett både en och annan film med snubben, samt sett filmer med någon annat BAD ASS högre upp på listan :tummenupp

Alt. #8: Wesley Snipes

Behöver ta mer BAD ASS-roller al'a Blade om han vill stiga på min lista.

Fyll gärna på med egna BAD ASSES! :yoparty

Bifogat

• arnoldbadass.jpg
    arnoldbadass.jpg
    20.2 KB · Visningar: 58
  • lundgren.jpg
    lundgren.jpg
    17 KB · Visningar: 44
  • rambo.jpg
    rambo.jpg
    9.6 KB · Visningar: 495
Dolphan är det ultimata Bad Asset. Att debutera i en Bond-film och sen göra filmer som Rocky IV, Masters of the Universe (He-Man :yoparty), Red Scorpion, Showdown in Little Tokyo, Universal Soldier, Men of War och så vidare. Blir inte mer bad ass! :yoparty

EDIT: Extra bokstav... :3freak

Dolph får min röst pga en lite märklig scifi-kickemintheface-movie som jag tror hette Dark Angel.
Höjdarekommentar:
Ondingen säger: "I come in piece"...
varvid Dolphan gör en tuff stirr och svarar "And you go in pieces"

red scorpion var faktiskt förvånadsvärt bra! Skulle vara en tuff fajt mellan Arnold och Dolphan, men eftersom Arnold är odödlig så tror jag nog att han skulle vinna (dock knappt) :yoparty

Förstår verkligen inte hur Chuckan kan ha lika många röster som Arnold, och fler än Dolphan! Kan någon som röstade på Chuckan snälla argumentera för sin ståndpunkt?

Alt. #9: Bruce Willis

Kan man bli mer bad ass än John McClane??? :yoparty

Edit: Han är ständigt blodig, skiter i det mesta och säger "Yippee-ki-yay, motherfucker"... :kär

Last edited:
Fan, glömde Clintan :huvet

John McLane, puh! Visst, han e ball men att nämna honom i samma tråd som Arnold och Dolphan borde vara olagligt! :tungan

Du glömde ju Mr. stoneface him self.. Steven Seagal. Har en skön stil, men är lika stel som ett kassaskåp.

mini-knutten skrev:
2359396 Fan, glömde Clintan :huvet

John McLane, puh! Visst, han e ball men att nämna honom i samma tråd som Arnold och Dolphan borde vara olagligt! :tungan

Bah! Han är ju asgrym! Du är bara avis för att jag nämde honom först och inte du! :7peta I MIN värld kommer John McClane alltid vara det ultimata Bad Asset... :yoparty

Du tar dig inte ens tid att stava hans namn rätt :(

Socrates skrev:
2359392 Alt. #9: Bruce Willis

Kan man bli mer bad ass än John McClane??? :yoparty

Edit: Han är ständigt blodig, skiter i det mesta och säger "Yippee-ki-yay, motherfucker"... :kär

You surprise me again McClane. :hihi

EDIT: Willis borde egentligen ersätta Snipes här, han är bra mycket mer bad ass än Blade

Släkten är värst! Dolph Lundgren såklart! :yoparty

Roughack skrev:
2359419 Do I feel lucky? Well, do ya, punk? :yoparty
Den repliken är så jävla skön!

Now you ask yourself did hi fired five or six shots, then you have to ask yourself do I feel lucky? Well, do ya, punk?

(Resarvering för felstavning eller fel ordval)

Last edited:
Kan man vara ett bad ass om man är lik Nick Carter??:va

lundgren.jpg

Help_Me_single_-_Nick_Carter-resized200.jpg

John Travolta - Pulp fiction :rock

Måste jag rösta på någon i pollen blir det Arne i rollen som "John Matrix".

är det i Red Scorpion Dolphan dundrar in på en liten bar och slår ner folk och sjunger ryska nationalsången eller nåt sånt??? Det är fanimej bad-ass :D
han får ju lätt min vote!

Fifann, Arnold vinner lätt!! Såg Herkules i New York häromdagen med orginalrösterna på. Herkules åker på en smäll och säger (innan han mosar) "Yåå have zzztruckk Heiirkyueleezz" - kan inte bli mer baddass än så :yoparty

(för övrigt så fajtas han mot en grizzlybjörn i central park som tydligen har bra fotfärste genom sina vita skinande addidas :D )

Last edited:
Min röst går till Kane Hodder. Vet ni inte vem det är har ni sett för lite skräckfilm, eller inte brytt er om vilka skådisarna är. Hans karaktär har dock spelats av andra skådisar, men ingen av samma kaliber (läs storlek). Rätt vad det är bara står han där, stor, tyst, omutlig och oförstörbar. Sedan dör du.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande