Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var får du de siffrorna ifrån? Honda är störst i världen, speciellt i tredje världen där de säljer miljontals små motorcyklar.Ducati for life skrev:2418003År 2005 såg det ut så här på världsmarknaden:
Suzuki 25%
Honda 19.9%
Yamaha 18.6%
Kawasaki 14%
BMW 9.1%
Ducati 4.4%
Triumph 3.2%
Buell 1.5%
KTM 1.3%
Aprilia 1.2%
MV Augusta 0.5%
![]()
Ducati for life skrev:2418003År 2005 såg det ut så här på världsmarknaden:
Suzuki 25%
Honda 19.9%
Yamaha 18.6%
Kawasaki 14%
BMW 9.1%
Ducati 4.4%
Triumph 3.2%
Buell 1.5%
KTM 1.3%
Aprilia 1.2%
MV Augusta 0.5%
![]()
Gustav O skrev:2418021Var får du de siffrorna ifrån? Honda är störst i världen, speciellt i tredje världen där de säljer miljontals små motorcyklar.
Ducati for life skrev:2418003År 2005 såg det ut så här på världsmarknaden:
Suzuki 25%
Honda 19.9%
Yamaha 18.6%
Kawasaki 14%
BMW 9.1%
Ducati 4.4%
Triumph 3.2%
Buell 1.5%
KTM 1.3%
Aprilia 1.2%
MV Augusta 0.5%
![]()
Mr. Dante skrev:2418035Låter inte helt rätt, Honda är störst, på motorcyklar och även på motorer totalt, näst störst på bilar efter Toyota om jag inte minns fel.
Att Suzuki skulle ha 25% av marknaden stämmer absolut inte.
Och MV 0.5%? Hur många säljs per år? 300-500st?
Vart är HD? mindre än MV?
Vart kommer dessa siffror från?
Mr. Dante skrev:2418035Låter inte helt rätt, Honda är störst, på motorcyklar och även på motorer totalt, näst störst på bilar efter Toyota om jag inte minns fel.
jag föreslår att ni tar reda på egna siffror i så fall. Mr. Dante skrev:2418035Låter inte helt rätt, Honda är störst, på motorcyklar och även på motorer totalt, näst störst på bilar efter Toyota om jag inte minns fel.
Det står om du läser innantill och HD tillverkar väl knappast några hojar i den kategorin.Ducati for life skrev:2418032
"Market is defined as Superbike, Naked (street), Sport Touring above 398cc bikes"
Men dina siffror ä rju bara för ett visst segment och inte svaret på vem som är den största motorcykeltillverkaren. Motorcyklar har även mindre än 398 cc tex...Ducati for life skrev:2418063minns du rätt eller hur var det nu?![]()
-asså alla ni besserwissers,jag föreslår att ni tar reda på egna siffror i så fall.
Jag lutar mig på fakta som är framtaget för Ducatis strategi plan för 2006 - 2008. Den finns att ladda ner för vem som helst. Och som sagt "Market is defined as Superbike, Naked (street), Sport Touring and above 398cc bikes". Fiddys, offroad's, ATV's, MiniMotos, moto cross, glidare, hembyggen m.m är inte med räknat. Och jag tror att siffrorna stämmer bra och är ganska så bra som översikt.
Ducati for life skrev:2418063minns du rätt eller hur var det nu?![]()
-asså alla ni besserwissers, jag föreslår att ni tar reda på egna siffror i så fall.
Jag lutar mig på fakta som är framtaget för Ducatis strategi plan för 2006 - 2008. Den finns att ladda ner för vem som helst. Och som sagt "Market is defined as Superbike, Naked (street), Sport Touring and above 398cc bikes". Fiddys, offroad's, ATV's, MiniMotos, moto cross, glidare, hembyggen m.m är inte med räknat. Och jag tror att siffrorna stämmer bra och är ganska så bra som översikt.
Gustav O skrev:2418080Men dina siffror ä rju bara för ett visst segment och inte svaret på vem som är den största motorcykeltillverkaren. Motorcyklar har även mindre än 398 cc tex...
Det säljs garanterat fler hojar med mindre motorer än 398cc än det säljs hojar med större motorer, i hela världen. I en stad som Saigon finns det miljontals motorcyklar och säkert 98% har mindre än 398cc....Ducati for life skrev:2418090ja absolut men det är för de största segmenten o andra sidan. Men visst stämmer det att det finns hojjar med mindre än 398cc. Dock har inte jag dom siffrorna och jag ser fram emot att se dom siffrorna. Jag tror fortfarande att de siffrorna är ganska bra som översikt.
Ducati for life skrev:2418063minns du rätt eller hur var det nu?![]()
-asså alla ni besserwissers,jag föreslår att ni tar reda på egna siffror i så fall.

Sandstrom skrev:2418095Hehe, hade det inte varit för besserwissers hade vi kanske lurats av dina siffror och inte fått reda på att det bara var ett snävt segment av motorcyklar. Länge leve besserwissers!![]()

Vanligaste i västvärlden ja. Inte i hela världen vilket var ursprungsfrågan...Ducati for life skrev:2418117nja om du tycker de vanligaste motorcykel segmenten är snäva så visst absolut - mina siffror suger.![]()
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!