Vem är den största mc tillvärkare i världen

Gustav O skrev:
2418021 Var får du de siffrorna ifrån? Honda är störst i världen, speciellt i tredje världen där de säljer miljontals små motorcyklar.

Honda kanske är störst om man räknar allt företagen producerar. Dessa japanska jättar tillverkar ju allt från hissar till hangarfartyg.

När man besöker Japan, Kina, Thailand etc fattar man vilka giganter dessa företag är.

Dino Velvet skrev:
2418122 Honda kanske är störst om man räknar allt företagen producerar. Dessa japanska jättar tillverkar ju allt från hissar till hangarfartyg.

När man besöker Japan, Kina, Thailand etc fattar man vilka giganter dessa företag är.
FAst räknar man allt de producerar ligegr nog Kawasaki bra till iom sina Kawasaki heavy Industries.

Ducati for life skrev:
2418132 ...men herregud - :tummenupp
Japp. Dina siffror är ju inte svar på hans fråga så därför motsäger jag dig.

Last edited:
Gustav O skrev:
2418094 Det säljs garanterat fler hojar med mindre motorer än 398cc än det säljs hojar med större motorer, i hela världen. I en stad som Saigon finns det miljontals motorcyklar och säkert 98% har mindre än 398cc....

Helt rätt, även i exempelvis Indien kryllar det av motorcyklar, i princip ingen är större än 150cc, med några unika undantag, och av alla motorcyklarna där är ca 80% Honda.

lema skrev:
2417890 Undrar vilken mc tillvärkare säljer mest motorcyklar utav alla sorter tillsammans(honda,yamaha,suzuki,kawa eller bmw)

För att återgå till ursprungs frågan... Honda.

Sedan kan man göra egna tabeller tex vem är störst mellan 401-406cc? Säljer mest V-tvinnar på 748cc? Osv...

Ducati for life skrev:
2418168 ...visst men du kommer ju inte upp med ett enda fakta själv så varför inte bara ta reda på dem i så fall och bevisa motsatsen till mina siffror? Du spekulerar ju bara - det skulle jag också kunna göra men eftersopm jag hade dessa siffror ville jag dela med mig av dem.
Har inte tid att leta efter siffrorna just nu. Det jag vände mig mot var att du skrev siffrorna som ett svar på frågan när de inte är ett svar på frågan, det är ju siffror för ett väldigt smalt segment av motorcyklar. Jag tror dock att någon annan har mer tid att leta reda på "rätt" siffror och de visar med största sannolikhet att Honda är störst.
Visst är det trevligt att du delar med dig av siffrorna men de ger inte hela svaret på hans fråga.

Ducati for life skrev:
2418180 *Zzzzzz*... *host*... Suzuki...

..men Gustav O - du har INGA FAKTA på att HONDA säljer fler hojjar än Suzuki - du gissar bara. Ska vi snacka tillverkade "motorcyklar" får du nog räkna med LML och Bajaj som tillverkar Indiens mest sålda scootrar (ser ut som Vespa PX för er som undrar och tillverkas under licens från Piaggio). Varför är inte dom med i så fall?

Så sorry att jag säger det - ta sannolikheten och...:rolleyes: ja, skaffa fakta

alright - nog sagt om detta, nu får ni spekulera fritt över världens motorcykel marknad. Ciao... for now :D
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=52589

Iofs från 2003 men jag tror de är störst nu också. Inklusive ATV och vattenskotrar. Skulle tro att vattenskotrar är en försumbar del i det hela dock.

Last edited:
lema skrev:
2417890 Undrar vilken mc tillvärkare säljer mest motorcyklar utav alla sorter tillsammans(honda,yamaha,suzuki,kawa eller bmw)

Helt vansinnigt vilka diskussioner det kan bli. Frågan är väldigt tydlig, om än med stavfel (vilket inte är relevant ö.h.t.).

Flest sålda mc, alla kategorier inräknade. Någon som har siffror på det? Har själv hört att Honda ligger bra till men kan inte verifiera detta.

(ledsen för besserwisser-attityden :hihi )

Alltid likadant på sh....alla tror sig kunna saker o ting, men inte ett smack nyttigt kommer fram....

De som verkligen försöker skaffa fram fakta, blir bara en smutskastad o idiot!!

Och ordbajsare finns här gott om!!

//DFMSWEDEN

DFMSWEDEN skrev:
2421595 Alltid likadant på sh....alla tror sig kunna saker o ting, men inte ett smack nyttigt kommer fram....

De som verkligen försöker skaffa fram fakta, blir bara en smutskastad o idiot!!

Och ordbajsare finns här gott om!!

//DFMSWEDEN
:pannkyss
Fakta kom fram och visade vem som var ordbajsare och inte.

Gustav O skrev:
2418135 FAst räknar man allt de producerar ligegr nog Kawasaki bra till iom sina Kawasaki heavy Industries.

Det vet jag inget om. Men det går säkert att ta reda på.
Om jag skulle chansa skulle det nog bli Mitsubishi. När gäller dom som även tillverkar Mc gissar jag på Yamaha.

Är en Minimoto alt. Fiddy på 110 cc en motorcykel?
Isf tror jag vi får börja titta lite på nån kinesisk tillverkare också.

Tycker Ducati for life´s inlägg är relevant i diskussionen om än inte 100% rätt svar på frågan. Det står ju klart och tydligt vilka kriterier som gäller för mätningen. Jag tror för övrigt också att Honda är störst när man räknar in alla kategorier av motorcyklar.

Maverick_ou812 skrev:
2425906 Är en Minimoto alt. Fiddy på 110 cc en motorcykel?
Isf tror jag vi får börja titta lite på nån kinesisk tillverkare också.

Tycker Ducati for life´s inlägg är relevant i diskussionen om än inte 100% rätt svar på frågan. Det står ju klart och tydligt vilka kriterier som gäller för mätningen. Jag tror för övrigt också att Honda är störst när man räknar in alla kategorier av motorcyklar.

Även om man räknar in alla kines fiddys och minimoto så är Honda större, Tex. CRF50 är den mest sålda hojen alla kategorier i USA och det säger en del. Sedan har du alla 50cc i Indien och andra asiatiska länder, även där är Honda överlägsna, så 2000-3000 kines fiddys i Sverige är en piss i Atlanten.

Ett litet exempel. Det säljs över 1000st Honda Innova (ANF125) i månaden bara i Grekland.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back