Veidec något att ha?

Intressant är också att se "Svensk roadracings frälsning" Veidec, som ett flertal härinne har öst superlativer över har mindre startfält än "fikaklasserna" 125 och 250. Hur kan det komma sig? :va :tungan

Chris Ash skrev:
Intressant är också att se "Svensk roadracings frälsning" Veidec, som ett flertal härinne har öst superlativer över har mindre startfält än "fikaklasserna" 125 och 250. Hur kan det komma sig? :va :tungan
Kvalitet kontra kvantitet.

Nordgren skrev:
Visst går det riktigt snabbt i SS600 SM men nog finns det fler än 16 svenskar som gör snabbt. Eller menar du att det bara är de 13 svenskarna som klarade kvalgränsen på 107%, som är snabba. Jag är övertygad om att du kan hitta förare i de andra SM klasserna som lätt kvalar in.De kanske inte är i toppen direkt men med samma förutsättninger som toppgubbarna skulle några av dem garanterat vara med i toppen.
.....

Jag håller med dig, jag var nog bara otydlig.

På Åsen körde ALLA i Veidec fortare än tior i höstas. Det är det jag menar med att Veidec som klass är den bästa vi har. Att det finns många förare som skulle kunna vara med högt upp där är ju självklart. Praktexempel är ju tex Watz, Solberg, Petjo, Miniin, Micke Nilsson och Per Gustavsson som förser oss med många korsreferenser i de här sammanhangen.

Chris Ash skrev:

Pengar. I år är det sista året på SS-reglemente om planerna följs. Sen kommer ett 600superstockreglemente som snabbt ger oss tio nya förare i Veidec om det förvaltas väl.

Problemet med Veidec är ju att de lämnade SVT. Frågan är helt enkelt om Veidec/STCC överlever sig själva .....tror jag.

Zilversurfer skrev:
Dom kör redan 7:e plats på Knutstorp för Petjo & Mikael Nilsson 5:a. Eller har jag fattat helt fel.

Jag bara menade att de killarna kör lite i alla serier.

M Nilsson mot Miniin på Atorp var ett mycket positivt formbesked på svenske NSB-mästaren.
Petjo, Solberg, Kotte, M Nilsson kör ofta SS600 i SO
Watz gästspelade i Veidec förra året
Per Gustavsson kommer ju relativ nyss från 2-taktsrejsing vilket borde ge blårykarna goda referenser.

Jag bara menade att Veidec är den bästa klassen vi har i Sverige men det innebär inte att de andra klasserna inte har flera riktigt duktiga förare. Det är inte korp-rejsing i övriga SM-klasser vilket mitt första inlägg kanske fick det att låta som.

Chrille skrev:
Jag bara menade att de killarna kör lite i alla serier.

M Nilsson mot Miniin på Atorp var ett mycket positivt formbesked på svenske NSB-mästaren.
Petjo, Solberg, Kotte, M Nilsson kör ofta SS600 i SO
Watz gästspelade i Veidec förra året
Per Gustavsson kommer ju relativ nyss från 2-taktsrejsing vilket borde ge blårykarna goda referenser.

Jag bara menade att Veidec är den bästa klassen vi har i Sverige men det innebär inte att de andra klasserna inte har flera riktigt duktiga förare. Det är inte korp-rejsing i övriga SM-klasser vilket mitt första inlägg kanske fick det att låta som.

Vi har ett antal förare som platsar i Veidec, men pengar är tyvärr en stor faktor. Jag vet 2 av 10 topp förarna som var påväg att hoppa av på grund av sponser bortfall. Så även om man är oehört talangfull, är det inte säkert att sponsorerna satsar på en, man skall även vara ett "ansikte utåt" och inte vara en tråkmåns som håller sig undan - utan man ska ta för sig ordentligt av allt.

Zilversurfer skrev:
....man skall även vara ett "ansikte utåt" och inte vara en tråkmåns som håller sig undan - utan man ska ta för sig ordentligt av allt.

DET har jag faktiskt inget emot. Visst är det en sport i första hand men killar som Cralle o Kotte har ju mycket PR av en anledning.
Om man nu vill ha PR.

I övrigt säger jag inte emot dig, men då kan vi ju hoppas på det nya superstockreglementet.

Chrille skrev:
Pengar. I år är det sista året på SS-reglemente om planerna följs. Sen kommer ett 600superstockreglemente som snabbt ger oss tio nya förare i Veidec om det förvaltas väl.

Problemet med Veidec är ju att de lämnade SVT. Frågan är helt enkelt om Veidec/STCC överlever sig själva .....tror jag.

Jag vet inte om ett standardreglemente hjälper. Iofs så blir det billigare att driva runt en hoj en säsong, men jag undrar om det kommer att hindra flykten bort från SS600. Tex, kan man ju köra Std 600 i SM/SO för billigare pengar och om racingen visas på nån undanskymd C-kanal så är väl TV-sändningen skitihopa till slut.

Nu vetifanken om inte tv3's sportsatsning kommer kunna visa sig rätt bra. Fyrans bevakning förra året var ett stort skämt.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026