Veganer serverades hamburgare

Ja knarka med stil går ju :D

Ja butiksägarna måste ha tyckt det var för jävligt att de fick stänga lite för att bli av med det där j-a packet.
För att inte tala om föräldrarna till skolbarnen, måste vara upprörande att deras barn inte längre får förmånen att passera lite pundarslödder på väg till skolan.

:dummer

pundarslödder är ett ganska onyanserat uttryck, tycker jag

Bli tvingad att äta McDonalds hamburgare måste vara ett straff värre än allt annat.

Men alltså, vem äger huset?
Var det något religöst gäng som köpt det, och sen får dom inte göra som dom vill pga packet? :va

Bli tvingad att äta McDonalds hamburgare måste vara ett straff värre än allt annat.
Fan också, precis det där hade ju jag tänkt skriva :)

Jag jobbade i Köpenhamn ett tag förut, då bodde jag i Fredriksberg och jobbade vid korsningen Jagtvei/Lyngbyvei vilket gjorde att jag passerade ungdomshuset på väg till jobbet, men det var först nu i och med kravallerna som jag förstått vad det var för något, huset såg rejält risigt ut, fullt med grafitti och texten "Vi er dem, de andre ikke vill lege med" (iofs ganska kul skrivet) på husfasaden. Jag trodde det var ett utdömt hus som tagits över av pundare eller nått åt det hållet :). Christiania är roligare.

Kan bli en intressant tråd :)

Den danska polisen gjorde helt rätt hela vägen, stenkastande vänsterpatraska ska smacka på kravallpolisen. Duma i huvudet är vad dom är, nu har jag bara erfarenhet av svenska "röda tomtar" men det räcker för mig.

Jag har fotograferat både Kungsträdgården och i Salem föra året. Heja svenska polisen :banana

Kan bli en intressant tråd :)

Den danska polisen gjorde helt rätt hela vägen, stenkastande vänsterpatraska ska smacka på kravallpolisen. Duma i huvudet är vad dom är, nu har jag bara erfarenhet av svenska "röda tomtar" men det räcker för mig.

Jag har fotograferat både Kungsträdgården och i Salem föra året. Heja svenska polisen :banana

Vad tycker du att dom ska göra mot stenkastande högerpatrask då?
Vad tycker du dom ska göra åt stenkastande fotbollspatrask av olika partitillhörighet?

Kan man vara säker på att detta var 100% vänsterpatrask, eller kan det vara så att en del av patrasket var miljöpartister, en del var anarkister, och andra sket i vilket bara dom fick ockupera kåk och röka braj?

tycker ni överhuvudtaget att man ska ge mat som inte går att äta till folk som sitter häktade? Hur hemskt ska brottet vara för att det ska vara okej?

Synd att man inte var där då. Hade man fått gratis hamburgare.
Är väl bara att ta bort köttet då. Tänk alla länder där det knappt finns mat till folket överhuvud taget.

tycker ni överhuvudtaget att man ska ge mat som inte går att äta till folk som sitter häktade? Hur hemskt ska brottet vara för att det ska vara okej?

Det ges ALDRIG mat till häktade som inte går att äta. Dock så får de häktade inte välja mat själva ur en meny likt en resturang utan de får vad de blir
serverade. Helt korrekt enligt mig.

Samma sak med att servera bugare till ungdomarna i Köpenhamn. Jag ser inte
något fel i det. Dom fick maten gratis.
Att ge dem varsin meny från närmaste resturang där dom själva kan välja mat
vore helt absurt.

Synd att man inte var där då. Hade man fått gratis hamburgare.
Är väl bara att ta bort köttet då. Tänk alla länder där det knappt finns mat till folket överhuvud taget.

Precis, sedan gnälls det som fan ändå över att gratismaten inte var okej.
Jag tror det skulle göra gott för vissa personer att leva i en fattig stad i tex. Indien några år. Först då kanske dom uppfattar hur bra vi har det här hemma i Norden.

Last edited:
Det ges ALDRIG mat till häktade som inte går att äta. Dock så får de häktade inte välja mat själva ur en meny likt en resturang utan de får vad de blir
serverade. Helt korrekt enligt mig.

Samma sak med att servera bugare till ungdomarna i Köpenhamn. Jag ser inte
något fel i det. Dom fick maten gratis.
Att ge dem varsin meny från närmaste resturang där dom själva kan välja mat
vore helt absurt.

Är du medveten om vad som händer när en vegan har ätit kött? Det kommer upp igen inte bara för att de tycker att kött är det äckligaste som går att äta utan för att de inte ätit kött på så länge så magen tål helt enkelt inte med det. Så imo så blev dom serverad mat som inte gick att äta.

2801842 Är du medveten om vad som händer när en vegan har ätit kött? Det kommer upp igen inte bara för att de tycker att kött är det äckligaste som går att äta utan för att de inte ätit kött på så länge så magen tål helt enkelt inte med det. Så imo så blev dom serverad mat som inte gick att äta.
Är du medveten om att man kan ta bort köttet?

Du har inte så stor erfarenhet av vänsterpack va? Jag har både goda och dåliga erfarenheter av poliser då jag har haft (o)turen att jobba nära dem.
Rötägg finns överallt, speciellt inom polisen. Dessa demonstranter är dock rötägg allihopa.
Och ja, man ska göra som sin mamma säger. Det är ju det som är felet med dessa skitungar, de har ingen uppfostran. Om folk kunde uppfostra sina ungjävlar så skulle vi slippa rätt mycket skit.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Helt rätt !

Det där var det dummaste jag hört.

Som vegan vill man inte äta bröd som det legat kött på. Dessutom finns det väl förmodligen dressing (som innehåller mjölk) kvar på brödet.

Tar man bort köttet skulle jag inte räkna det som mat. Ni i tråden som tycker det är så hemskt rätt är det för att ni tycker dom är svin som förtjänar att svälta eller är det för att ni tycker det är skitkul att sätta dit vegetarianer/veganer?

Det där var det dummaste jag hört.

Som vegan vill man inte äta bröd som det legat kött på. Dessutom finns det väl förmodligen dressing (som innehåller mjölk) kvar på brödet.

Glömde du <ironi> taggen när du skrev ditt inlägg ?

Det var helt rätt av polisen, jag tror dom har annat för sig än att springa runt och dela ut matmenyer till dessa människor så dom kan välja mat själva.
Om dom betalade för maten själva så är det förstås en helt annan sak.

Sluta gnälla på maten, den var GRATIS !!!

Tar man bort köttet skulle jag inte räkna det som mat. Ni i tråden som tycker det är så hemskt rätt är det för att ni tycker dom är svin som förtjänar att svälta eller är det för att ni tycker det är skitkul att sätta dit vegetarianer/veganer?

Det var säker inte ens Kosher slaktat kött i hamburgaren, så då var det oätligt för dom som inte kan äta annat än sånt heller...
Och brödet var säkert inte glutenfritt.
Och var det lök på så kan ju inte dom som inte äter lök äta den heller....

MAN KAN FÖR FAN INTE HA MAT ÅT ALLA MINORITETER I HÄKTET!

Dom satt väl för helvete inte flera dygn där, ett dygn utan mat pallar man, eller så äter man det man KAN äta...

2801866 Det där var det dummaste jag hört.

Som stenkastande vegan kanske man automatisk ska serveras en trerättersmiddag på finresturang?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back