Veckans högsta hastighet

Hur fort har du kört senaste veckan?

• Antal röstningar
    0
Själv pissade jag på både en SP1:a och TL-R i torsdags... gött när det skiljer nästa 20år på hojarna... :D

220km för några dar sen med kraftigt wobbel till följd i kurva, kan säga att det var inget kul blev så j.vla skraj det blev garaget och upp och dricka en stor kopp java för att lugna nerverna. :huvet

körde 250 i lördags på årets sista tur,annars brukar jag hålla mig runt max 200-220 när jag kör,mycket vind-drag när det går fortare.

Nr:18 skrev:
Mer än du inser...

Bra svar..... :va De behövs inte några höjdarbromsar för att få stopp på en hoj som kommer farande i 70....jag har tom sett HDs som lyckats bromsa ner sin framfart i dom hastigheterna.

Nisse977 skrev:
Någon som precis liknade mig, åkte Rv40 mellan Jönköping och Göteborg i fredags... Såg 260 på mätarn ett par gånger....

En intressant sak är att det på Rv40 finns ett gäng fartkameror.. och INGEN blixtrade... Man undrar hur de där sakerna funkar?? Ibland.. eller aldrig!!

Bor precis där skåpena står och dom har bara en kamera som dom flyttar runt bland skåpena ibland. Tror den sitter i i snitt 2-3h på en vecka. Dom får så mycket att göra så dom hinner inte med det annars.

Var ju bara tvungen att gasa lite mer än tillåtet under mina sista 48 timmar med körkort... Körde som en riktig idiot helt enkelt, och njöt av det med!!!
Tur att det finns i princip mottrafikantfria vägar på lördagskvällarna... :)

Bingo skrev:
Vilken är den högsta hastighet din hastghetsmätare har registrerat de senaste sju dagarna?

snabbast jag kört hittils med hojjen,220 knyck idag, och den bara ville ha mera....tror den gör mätaren ut (300 knyck) men i verklig fart runt 260-270 blås, någon som testat en ostrypt fzr 1000?

MrDaytona skrev:
Bra svar..... :va De behövs inte några höjdarbromsar för att få stopp på en hoj som kommer farande i 70....jag har tom sett HDs som lyckats bromsa ner sin framfart i dom hastigheterna.

Nä, problemet är ju bara hur nära det oväntade hindret dyker upp.

sanntur skrev:
Själv pissade jag på både en SP1:a och TL-R i torsdags... gött när det skiljer nästa 20år på hojarna... :D

Frågan var vilken hastighet du hade varit uppe i, inte var du uträttar dina tolettbehov...gör om, gör rätt! :7peta :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman