Veckans högsta hastighet

Hur fort har du kört senaste veckan?

• Antal röstningar
    0
Fick upp b*len i 180 idag....den har faktiskt bra mycket högre topphastighet än hojen.. :rolleyes:

Av alla som besvarat enkäten har 59% överstigit 200 km/h den senaste veckan. Bland de resterande 41% finns en del vars bågar inte går i 200. Undrar hur stor andel de utgör?

Själv tänker jag efter före och följer alltid gällande hastighetsbegränsning. Det borde ni andra ta efter. :hej

Bingo skrev:
Själv tänker jag efter före och följer alltid gällande hastighetsbegränsning. Det borde ni andra ta efter. :hej

Nu har jag tagit efter dig.
Har inte kört fortare än 112km/h

Hadde 280 på mätarn i lördags ett flertal ggr mellen Enköping och kungsängen. Iofs är det glädjemätare på hojarna så jag vet i faan!!

JB

300+

Bingo skrev:
Vilken är den högsta hastighet din hastghetsmätare har registrerat de senaste sju dagarna?
Mätaren går bara till 300 sen kan man varva 1000 v/min till.

274 (mätarfart) var jag uppe i när det blev dags och slå på bromsen :rolleyes:

27X på den gamla 'Stormen...

Hade förresten W kul å se riktig hastighet på hojarna, tex med GPS eller så.
/F.

Jag vill göra den breda, sporthojsälskande allmänheten uppmärksam på att dena undersökning inte längre är representativ eftersom årets bågar har högre toppfart än fjolårets. Vi har helt enkelt för låga värden i pollen.

Själv kör jag i likhet med Lartes och mig själv alltid efter gällande hastighetesbegränsning. Det borde ni alla ta efter :hej

80% här (däribland jag själv) har alltså kört i hastighet där man slipper körkortet ett tag bara denna veckan...sen klagar folk på att snuten tar dem, hur synd det är om dem när kortet e borta osv...intressant...

Edit: En poll som denna...med gränsvärden som i denna...och med ett resultat som denna...tror ni det e positivt eller negativt i duskussionerna kring sporthojjarnas vara elelr icke vara......?

Last edited:
200+ (hade ingen hastighetsmätare) i söndags och ingen polis i världen kunde sätta dit mig :D

rookie skrev:
Edit: En poll som denna...med gränsvärden som i denna...och med ett resultat som denna...tror ni det e positivt eller negativt i duskussionerna kring sporthojjarnas vara elelr icke vara......?

Vad är det att knussla med då? Varför har man en sporthoj om man inte tänkt åka snabbare än 70/90/110? Vilka är det vi (sporthojare) tror att vi lurar?

Loader skrev:
Vad är det att knussla med då? Varför har man en sporthoj om man inte tänkt åka snabbare än 70/90/110? Vilka är det vi (sporthojare) tror att vi lurar?
Kanske för att man uppskattar bra väghållning och bromsar värda namnet?

Någon som precis liknade mig, åkte Rv40 mellan Jönköping och Göteborg i fredags... Såg 260 på mätarn ett par gånger....

En intressant sak är att det på Rv40 finns ett gäng fartkameror.. och INGEN blixtrade... Man undrar hur de där sakerna funkar?? Ibland.. eller aldrig!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman