Varvtid Gelleråsen???

Och den är inte döpt efter Mike Luff?


Mike Luff hävdar å det bestämdaste att kurvan heter Trösen och inget annat.. (sägs det)

Jag vill å det bestämdaste minnas att kurvan fick sitt namn (Mikes Corner) vid den första Veidec trophy tävlingen, efter ombyggnaden, då Micke Nilsson dök redan på första varvet..

Det pratades för övrigt då om att det inte var någon riktig kurva utan en korsning osv..

Ni kan ju försöka smälla i mig att övergången mellan "nya " och gamla sträckningen, dvs strax innan "ingången i Esset", eller kalla det kurva 2, skulle passa att heta "Corner"...

Jag är ju dock så gammal att minnet kan svikta :rolleyes::D

I just den här frågan tror jag dessutom att Tomcat är ännu äldre :tungan

/ Micke
 
Kul läsning.. Många kända profiler som skrev i början av tråden... :)
Ilar alltid lika ödmjuk :) Ingen delay spray där inte.:tummenupp

Trösen eller mikes.. kärt barn har många namn. Vi får väl fråga mike.. ;)

2003 hade jag inte ens kört på åsen. Hade varit på N-ring några gånger... Det var allt. Man levde flåbuse på gatorna.
2004 vart det Gottlandring med A-pics. Körde upp mig där från mellan till snabbgrupp.
Kommer ihåg Busters framfart... Shit vad snabb han var.

Premiär på G-åsen måste varit 2006. Harvade runt på 1.18 eller nått sånt... Då på en 00a r750. Sen har det rullat på med kurser mm. Rätt många besök på åsen..
Målet 2008 var att komma ner på 14 tider. Vilket jag troligen redan presterade... men hade aldrig tagit tid..
Körde för banåkning.nu med Ilar och co 2008. Riktigt nice.. och mycket tack vare grabbarna där. Samt lite hjälp från css så slutade året med 1,13,6.
2009 Vart målet att komma ner på låga 12or. och det slutade med 1.11.9... Hade någon frågat mig för 2 år sedan skulle jag nog säga att det var omöjligt för min del.

Årets mål på 1.10 nådde jag inte... Fick nöja mig med låga 1.11 som bäst.. Dock stabila sånna..

Målet 2011
Jag skulle ju vilja komma ner på 1.09.... Fast 1.10 tider stabilt så är jag nöjd. Som det känns nu iaf.
Jag hade kanske redan varit där om jag kunnat fortsätta med Ilar och co.. Men tiden, jobbet och pengarna satte stopp för det.... Suckar.

Så om någon har ett jobb åt en servicetekniker som ger tillräckligt med pröjs så och ledighet så att jag kan köra R1000 2011så är jag öppen för förslag.n:tummenupp:tummenupp
 
Jag har en bit kvar men är på god väg:
Kurva 1: 2 krascher
Kurva 2: 2 krascher
Kurva 3: 1 krasch

:crash

Kanske slipper jag en del problem pga effektbrist i hojen. Men hur kraschar man i K2? Bromsar omkull eller? :va

Trösen och esset är ju lätt att förstå, resten av kurvorna också, men just kurva 2 är nog den jag ser som minst risky på hela Åsen (bortsett snabbhögern då månne).
 
Kanske slipper jag en del problem pga effektbrist i hojen. Men hur kraschar man i K2? Bromsar omkull eller? :va
K2 för mig är ingången i Esset, första högern alltså. Den är jäkligt ojämn.

Ena gången körde jag om en polare och skulle visa hur man kör. Glömde att bromsa i tid och drog rakt ut på gräset med en vurpa som resultat. Hojen klarade sig bra men jag fick en spricka i ett revben.

Andra gången var på race och jag hade, som vanligt, gjort en dålig start. Bromsade med nerlägg, lite för mycket nerlägg tydligen, och vips så låg jag där och sprattlade i sanden.

De värsta vurporna brukar vara i snabbhögern efter Esset. Där såg jag Backlund totalskrota sin hoj i jakt på ett varvrekord och en spanjor i SSP600 EM grävde kratrar med sin R6:a. Båda två gick därifrån.
 
K2 för mig är ingången i Esset, första högern alltså. Den är jäkligt ojämn.

Ena gången körde jag om en polare och skulle visa hur man kör. Glömde att bromsa i tid och drog rakt ut på gräset med en vurpa som resultat. Hojen klarade sig bra men jag fick en spricka i ett revben.
Broms där:va hålla stumt ska det vara:tummenupp
 
Kraschat ur tröset, i ingången till S-et, i Ejjes, nere i svackan efter Ejjes, i efterföljande vänster och en gång i depåkurvan... och påkörd i depån...
 
Last edited:
Jag har faktiskt bara varit ikull blött inser jag nu.I trösen 2gånger.Hann 4varv på kvalet och 5varv på race innan jag highsida.och en gång i ingången till depåkurvan direkt efter snabbvänstern.
 
Back
Top