Varvtid Gelleråsen???

håkanolsson skrev:
1:26'22 med Cagiva Mito-DR600. 160 i toppfart i slutet av rakan. Jag hadde som mål att komma under 1:30. Lycklig blev jag när jag läste av uret. Ska försöka slänga in en NS496R-rova i chassit med dubbla effekten, och fixa till så att hjulen även börjar röra sig vertikalt och i samverkan med underlaget. Mitt nya mål blir då 1:20.

Ett 125-chassi med 100 hk? :D :tummenupp

Det vinglar nog fint det. :skrämd

Nyteknik skrev:
Ett 125-chassi med 100 hk? :D :tummenupp

Det vinglar nog fint det. :skrämd

Det är bara ca 82-85 hästar. Chassit är förmodligen stadigare än orginal-hondan. Om jag vinglar är det för att jag är bakis. Men än så länge är det bara snack o liten verkstad. Det kanske inte funkar alls. Jag försöka.

/h

"Behövs väl en likadan tråd angående Gelleråsen...

Har aldrig blivit klockad eller mätt tiden men det känns som jag kör på ca 1,00 jämnt...aningen lägre när jag tar i

Vad har du för varvtid på Gelleråsen?"

McB skrev:
Kör du på en minut blank på Gelleråsen så tycker jag att du ska bege dig till närmaste MotoGP-team och skriva på ett kontrakt snartast!

Jag vet, jag har bara så attans svårt att hitta sponsorer...annars är platsen min i Repsol teamet :crash

Senetrec skrev:
Eh...gällande banrekord för mc är 1.07.24. Satt av Fredrik Watz 2003 på en TZ250.

Grym tid!...jag erkänner...är väl närmare 1,30 :D

heliac skrev:
Se till att bli klockad då.,

För din klocka verkar gå lite för fort...

abstruse skrev:
Det är väl snarare så att hans klocka går lite väl långsamt? :7peta :hihi

Haha, såg det innan du hade postat abstruse men hann inte svara. :lol

heliac skrev:
Visst e de så....tänkte bara se om han kom på det själv. :dummer

Skämt åsido heliac jag är överbevisad...får kolla nästa år vad det verkligen är.

Ställningen just nu...

KRK, 1,00,00 ? mellan tummen och pekfingret :7peta snarare 1,30
Jonne_boy, 1,40?
Goodstuff, 1.19.0 klockat med gökur
Soppatorsken, Bike-Eventsinstruktören hävdade att jag oxå hade den tiden
Bj.O.rn, 01:12,7
Fredrik Watz, 1.07.24
Ragnarok72, 1.13.56
Torkel, 1.18.8
spyan, 1.12.6
abstruse, 1.15:736
Madhonda, 1,30? Skrämd
Ebbe, 1,17
oFFkeFF, 1.16.047
GSXR1100R, 1.48 (enligt Valmers)
Chrille, 1.13,1
Penguin, 1.19
Tom Byron, 01:21
Mad Moose, 1.15
rejser, 1.23
svampe, 1.17
Packalén, 1.11.904
DP #70, 1.11.9
sepahewe, 01:15:10
TomK, 1.22-1.25
Don Quixote, 1.15.5
Jonte R1, 01:12:01
håkanolsson, 1:26'22
Buster, 1.14.5
Saint 1.12.03

Saint nu var jag allt snäll att lägga in dig fastän du hånar mig sådär... :lol

Last edited:
KRK skrev:
Ställningen just nu...

KRK, 1,00,00 ? mellan tummen och pekfingret :7peta snarare 1,30
Jonne_boy, 1,40?
Goodstuff, 1.19.0 klockat med gökur
Soppatorsken, Bike-Eventsinstruktören hävdade att jag oxå hade den tiden
Bj.O.rn, 01:12,7
Fredrik Watz, 1.07.24
Ragnarok72, 1.13.56
Torkel, 1.18.8
spyan, 1.12.6
abstruse, 1.15:736
Madhonda, 1,30? Skrämd
Ebbe, 1,17
oFFkeFF, 1.16.047
GSXR1100R, 1.48 (enligt Valmers)
Chrille, 1.13,1
Penguin, 1.19
Tom Byron, 01:21
Mad Moose, 1.15
rejser, 1.23
svampe, 1.17
Packalén, 1.11.904
DP #70, 1.11.9
sepahewe, 01:15:10
TomK, 1.22-1.25
Don Quixote, 1.15.5
Jonte R1, 01:12:01
håkanolsson, 1:26'22
Buster, 1.14.5
Lokke ~1:25:00

För nästa sommar SKA jag till svedala å åka hoj....om jag så fan ska gråta hela båtresan.... :fyllisar

Gelleråsen

Om vi ska återgå till verkligheten med din hoj, (jag har nämligen åkt med dig på Gåsen) en R7a med allt godis som du har första gången i mitt liv jag sett kolfiberfälgar i verkligheten. Du hade nya Pirelli Supercorsa dagen till ära, din hoj är klart kvalificerad att klara av ett banrekord men du körde absolut inte under 1.30 det är precis som när stockholmarna kommer till Dalarna o ska åka skidor det går ju bra på after skin men i backen är det gonatt. Jag var förövrigt snabbast den dan skickar en bild får se om du minns mig, i Juli körde jag 1.1203 transpondertime TACK O HEJ.

Bifogat

• Bild%20014.jpg
    Bild%20014.jpg
    84.5 KB · Visningar: 157
Jag skickar en till bild den var så suddig bilderna är tagna på Rättviks goocart bana är det nån som har kört fortare än 55sek 82km i snitt hör av er! Skickar med en bild på nästa års killer min Husa 550 factory den ska jag under 50 med.

Bifogat

• Bild%20004.jpg
    Bild%20004.jpg
    104.9 KB · Visningar: 124
  • Bild%20012.jpg
    Bild%20012.jpg
    120.9 KB · Visningar: 113
  • Husaberg sida liten.JPG
    Husaberg sida liten.JPG
    55 KB · Visningar: 85
saint skrev:
Om vi ska återgå till verkligheten med din hoj, (jag har nämligen åkt med dig på Gåsen) en R7a med allt godis som du har första gången i mitt liv jag sett kolfiberfälgar i verkligheten. Du hade nya Pirelli Supercorsa dagen till ära, din hoj är klart kvalificerad att klara av ett banrekord men du körde absolut inte under 1.30 det är precis som när stockholmarna kommer till Dalarna o ska åka skidor det går ju bra på after skin men i backen är det gonatt. Jag var förövrigt snabbast den dan skickar en bild får se om du minns mig, i Juli körde jag 1.1203 transpondertime TACK O HEJ.

Appaappapapp....hehe...moderator var vänlig radera denna post....tur att det är mitt i natten! Ingen hinner se...!

Stockholmare och Dalarna....nu ska vi inte vara såna....

Okej, jag erkänner att jag inte var något vidare snabb den dagen. VAR FAKTISKT INTE ALLS HELT NYA DÄCK DE VAR KÖRDA EN GÅNG PÅ GELLERÅSEN TIDIGARE I MAJ 2003... :hihi Jo, med lite bättre knuff i motorn och en bra chaufför så kan det gå så fort som när ODDGEIR kör! :Bugar

Till mitt försvar kan jag bara säga att på Miinins bandagar lite senare så gick det fortare :rolleyes: faktiskt :yoparty (eller hur Gasarn?) men det var inga 1.12.03 det erkänner jag :Bugar

Hmm...var det du som fyllde bensin så det drällde över? (Var inte det en 600?) Eller tar jag fel på dag?

Hmm, hjälp mig...vikken dag var det?
/KRK

Last edited:
g åsen

KRK skrev:
Appaappapapp....hehe...moderator var vänlig radera denna post....tur att det är mitt i natten! Ingen hinner se...!

Stockholmare och Dalarna....nu ska vi inte vara såna....

Okej, jag erkänner att jag inte var något vidare snabb den dagen. VAR FAKTISKT INTE ALLS HELT NYA DÄCK DE VAR KÖRDA EN GÅNG PÅ GELLERÅSEN TIDIGARE I MAJ 2003... :hihi Jo, med lite bättre knuff i motorn och en bra chaufför så kan det gå så fort som när ODDGEIR kör! :Bugar

Till mitt försvar kan jag bara säga att på Miinins bandagar lite senare så gick det fortare :rolleyes: faktiskt :yoparty (eller hur Gasarn?) men det var inga 1.12.03 det erkänner jag :Bugar

Hmm...var det du som fyllde bensin så det drällde över? (Var inte det en 600?) Eller tar jag fel på dag?

Hmm, hjälp mig...vikken dag var det?
/KRK
de va i maj jag var där 17 om jag inte minns fel rock on krk

g åseen

ps de va en 600 jag skickar bilder på min nya Gixxer

Bifogat

• Verktygsställ liten.JPG
    Verktygsställ liten.JPG
    65.6 KB · Visningar: 85
saint skrev:
de va i maj jag var där 17 om jag inte minns fel rock on krk

Ok, då var det ju faktiskt den första bankörningen på säsongen som jag var på....då hade jag faktiskt helt nya däck...du har rätt!

Det var för övrigt första gången jag satt på hojen i år...som om det skulle vara en ursäkt för att det gick sakta :rolleyes:

Kul att se dina bilder! Visst stod ni precis bredvid oss?(kompisen hade en Yamaha OW01)

Minns att du var snabb ja...höll medvetet igen lite för att inte genera dig :D

Nästa år då jälla...

saint skrev:
Jag skickar en till bild den var så suddig bilderna är tagna på Rättviks goocart bana är det nån som har kört fortare än 55sek 82km i snitt hör av er! Skickar med en bild på nästa års killer min Husa 550 factory den ska jag under 50 med.

Den där gokartbanan såg ju go ut!

saint skrev:

cool husa där! :tummenupp
e det fälgar från en duke eller?
vem hade hojen innan, nån svensk?

Gåsen

Jo det var jag som stog bredvid dig, mera bilder på Sveriges största goocartbana kan du se på www.eurofix.com Tipps till nästa år ha alltid den här trudilutten i huvudet när du kör: De ä bar å åk me is i magen o tungan rätt i mun varje liten meter är en tiondelssekund. :banana

Gåsen

rejser skrev:
cool husa där! :tummenupp
e det fälgar från en duke eller?
vem hade hojen innan, nån svensk?
Japp fälgarna är från en Duke fick cykeln för 3 veckor sen från Jacky Martens teamet a bobkofs har kört den i mx vm i år skickar med en porrig bild på styrkronan

Bifogat

• Styrkrona liten.JPG
    Styrkrona liten.JPG
    45.4 KB · Visningar: 76
  • Styrkrona2 liten.JPG
    Styrkrona2 liten.JPG
    43.8 KB · Visningar: 70
  • Ta mig bakifrån liten.JPG
    Ta mig bakifrån liten.JPG
    54.2 KB · Visningar: 72
  • Tar sig fram liten.JPG
    Tar sig fram liten.JPG