Vart kan man ha kul med bilen i sthlm?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Dvs. hyfsat säkert, inga fotgängare, inte för mycket bilar, inga poliser, inte för långt från sthlm.

Några tips ? :o Ni borde ha koll..

..

cool_adde skrev:
vilken jäkla stormarknadsparkering som hellst! typ Sickla m.m.

Ja, men om man vill göra annat än träna parkering :p typ lite snabba och roliga vägar där jag inte tar livet av mig

jag testade pappas bmw i snön igår. jag kom fram till följande:

* ratten verkade sitta jättenära hjulen
* det blinkade mycket, antispinngrejs
* bra med sensor till vindrutetorkaren när andra bilar stänker
* farthållare när man kör i snö är ingen hit. det spinner hela tiden

nu ska jag ta mammas mercedes och köra till jobbet, och jämföra egenskaperna.

:hihi

anja skrev:
jag testade pappas bmw i snön igår. jag kom fram till följande:

* ratten verkade sitta jättenära hjulen
* bra med sensor till vindrutetorkaren när andra bilar stänker

nu ska jag ta mammas mercedes och köra till jobbet, och jämföra egenskaperna.

Haha, ta det försiktigt för fan.. var också ute igår och yra..

Vafan.. sladd i högre farter e INGE ROLIGT! .. va på 50 väg och kom in i en kurva i uppförsbacke i 140km/h.. så kommer sån där mittenpelare för fotgängare .. eftersom jag tagit ut kurvan och ligger smått mitt på vägen så blire av och göra jäkla väjning.. sladda en bra bit helt okontrollerad.. SCARY!

Aja, nu vet man gränsen för den bilen, i snö iaf. haha.. ska ta det lite lugnare i fortsättningen :p

ABS är förresten jävvligt bra uppfinning.

Lännavägen "den gamla".
Vägen ut mot Lida.
Huddinge ind område är en klassiker om man bara vill leka i inte allt för höga farter.

Fan nu blir man ju jävligt avis... här hade man plockat fram alla gamla opeldelar... trimtopp, vxl låda, motor, mm. så blir man av med körkortet :gråta

Jordbro industriområde!
Off road åkning e kul där oxå, finns stora möjligheter till det där!
Åkte det förra helgen, men nu e det snö så det går inte... :gnissla

Rammstein skrev:
Lännavägen "den gamla".
Vägen ut mot Lida.
Huddinge ind område är en klassiker om man bara vill leka i inte allt för höga farter.

Fan nu blir man ju jävligt avis... här hade man plockat fram alla gamla opeldelar... trimtopp, vxl låda, motor, mm. så blir man av med körkortet :gråta

Har du några roliga delar till salu?
Har en Manta A, världens roligaste vinterbil! :yoparty

Bifogat

• DCP01016.JPG
    DCP01016.JPG
    132.5 KB · Visningar: 85
anja skrev:

Mä! Det kan ju inte spinna om du har antispinn. :tungan

Jag har varit ute och sladdat med bmwn.. Så jävla skoj, det är riktig vinterväg där jag bor! Bakhjulsdrivet är det som gäller!

Lithium skrev:
Jag har varit ute och sladdat med bmwn.. Så jävla skoj, det är riktig vinterväg där jag bor! Bakhjulsdrivet är det som gäller!

Japp, bakhjulen är våra bästa vänner.. :banana :yoparty
Själv gasar jag också BMW i form av 330CI och konstaterar att vintern är SKIT men i alla fall bra skit.... :Bugar

Älvsjö Mässans parkering dominerar, halt som fan och hur stort som helst... var där nyligen med polarens 4x4 pickup... fy fan det e helt sjukt kul att köra med en fyrhjulsdriven bil, sen när man stängde av 4x4 och enbart körde bakhjul så kom man ju knappt 5 meter... :hihi

Har ni snö? :tomten

:mad: Ta det jävligt försiktigt där ute. Ni är inte ensamma på vägen.

Den gamla sträckningen av Lännavägen ska man inte gasa på, kommer ihåg ett tillfälle när den nya vägen precis hade öppnat och jag tog en repa på den gamla. Efter uppförbacken genom esspartiet så hade man ju halvhygglig fart på sin Dominator, när jag kommer ur sista högern så ser jag att det står ett LÅNGBORD mitt över vägen och det sitter fullt med folk runt bordet och äter. Döskallarna som bor där tror tydligen att vägen är nån privat väg numera, att dömma av minerna så var de inte nöjda med att få lunchen avbruten av en enstånka. Sen är det ju en massa hästar på vägen men det är ju som vanligt.
Förra vintern hade jag skitkul påväg till jobbet några morgnar, när det var massor med snö och oplogat på vägen mellan Skärholmen och Bredäng. Det är en tvåfilig 70-väg med bra sikt och de en-två bilarna som jag passerade höll runt 60. Tror de blev lite förvånade när jag körde förbi med ganska breda ställ, hur kul som helst.
Förresten, att hålla 140 på 50-väg över ett skymt krön där det uppenbarligen finns fotgängare låter ju skitsmart, speciellt när det är halt. Fortsätt så. :7peta

Villee skrev:
Haha, ta det försiktigt för fan.. var också ute igår och yra..

Vafan.. sladd i högre farter e INGE ROLIGT! .. va på 50 väg och kom in i en kurva i uppförsbacke i 140km/h.. så kommer sån där mittenpelare för fotgängare .. eftersom jag tagit ut kurvan och ligger smått mitt på vägen så blire av och göra jäkla väjning.. sladda en bra bit helt okontrollerad.. SCARY!

Aja, nu vet man gränsen för den bilen, i snö iaf. haha.. ska ta det lite lugnare i fortsättningen :p

ABS är förresten jävvligt bra uppfinning.

din gräns.. inte bilens.. ;)
bilen gör precis som du vill du vet, du blir inte en bättre förare för att du sätter dig i en tuffare bil...
sen att sladda okontrollerat i bebyggt område =/ finns ju bättre platser för sånt menar jag...

kan ju lägga till lite mer tjafs :P sladda okontrollerat e inge vidare, men att sladda i höga farter e underbart.. leta upp en fin landsväg eller nåt å ståpå utav bara helvete så ska du få se på skoj :D

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...