vart köper jag färgade stålomspunna slangar ?

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
som rubriken antyder så vill jag ha tag p stålomspunnet. med eloxerade anslutningar dock så vill jag ha tag på stålomspunnet där själva slangen är färgad också.. jag har sett svarta stålomspunna till bil men vet inte om dom var köpta eller hur det var med dom . men vet någon om det finns till hoj..

tacksam för svar.
mvh schne

schneberger skrev:
2681050 som rubriken antyder så vill jag ha tag p stålomspunnet. med eloxerade anslutningar dock så vill jag ha tag på stålomspunnet där själva slangen är färgad också.. jag har sett svarta stålomspunna till bil men vet inte om dom var köpta eller hur det var med dom . men vet någon om det finns till hoj..

tacksam för svar.
mvh schne

Kolla http://www.bikeshop.se/

schneberger skrev:
2681071 alltstå det är inte det att jag är otacksam eller så. men frågan gällde färgade bromsslangar.. vanliga har jag hittat redan.. tänkte mest om någon visste..

Jag köpte mina svartfärgade därifrån. Deras hemsida säjer inte så mycket om deras sortiment tyvärr...:)

Hydroscand
Slangservice i Uppsala
Karlströms motor

Det finns en firma i Helsingborg också som är helt övergrymma på stålomspunnet med färg på, dom gör efter beställning.
Kommer inte på vad dom heter nu.

Broms och industriservice eller något liknande, dom brukar annnsera i tidningen BIKE.

Inte för att vara negativ men man bör inte ha aluminium i banjobultarna eller i kopplingarna dels för aluts sämre virationstålighet men framförallt då alu+vatten+bromsvätska kan korrodera och därmed äta upp bulten innifrån vilket kan ge spännande resultat. Har hänt en del olyckor framförallt i korrosionens hemland england...

Jösse skrev:
2681089 Hydroscand
Slangservice i Uppsala
Karlströms motor

Det finns en firma i Helsingborg också som är helt övergrymma på stålomspunnet med färg på, dom gör efter beställning.
Kommer inte på vad dom heter nu.

Broms och industriservice eller något liknande, dom brukar annnsera i tidningen BIKE.

Menar du Påarps MC-Service??

Kolla annonsen, färgade slangar!!!
http://www.blocket.se/li?q=streetfighter&ca=23_8_s&th=1&c=38&w=1

schneberger skrev:
2682006 man kan få det mesta som eloxerat =).. inte bara alu..

Kan man?

Eloxering kan man väl ändå bara öra med alulegleringar men sedan finns där givetvis andra infärgningsmetoder man kan nyttja sig av för andra metaller...

titan om jag inte har helt fel...alternativt så är jag felunderättat .. men vet att man kan köra infärgat bl.a titan

edit: mycket möjligt att jag har helt fel och att det är inte är eloxerat.. men med köper man det osm säljs så är det nog inga större problem. om inte annat så får man väll kolla anslutningarna varje år.. inga större problem. och korroderar det då . så får man byta helt enkelt..

schneberger skrev:
2682060 titan om jag inte har helt fel...alternativt så är jag felunderättat .. men vet att man kan köra infärgat bl.a titan

edit: mycket möjligt att jag har helt fel och att det är inte är eloxerat.. men med köper man det osm säljs så är det nog inga större problem. om inte annat så får man väll kolla anslutningarna varje år.. inga större problem. och korroderar det då . så får man byta helt enkelt..

Svårt att se just den korrosionen eftersom den kommer från insidan. Vissa bilprovningar som ved vad dom gör underkänner sådana bromsslangar vid kontrollbesiktningen.
Det finns ju faktiskt stålomspunna med korrekta kopplingar som dessutom är godkända. Men kanske inte i ball färg...
Valet blir alltså som vanligt.
Coolt och olagligt eller funktionellt och fult... :yoparty

shit då blir det ju jobbigt juh. vill ju ha godkända grejor. men då blir det kanske samtidigt fel färg..gud vad jobbigt allt skall vara. får helt enkelt göra så att man kollar om dom är godkända eller inte..

men man skall alltså låta bli att köra med aluanslutningar ?

schneberger skrev:
2681050 som rubriken antyder så vill jag ha tag p stålomspunnet. med eloxerade anslutningar dock så vill jag ha tag på stålomspunnet där själva slangen är färgad också.. jag har sett svarta stålomspunna till bil men vet inte om dom var köpta eller hur det var med dom . men vet någon om det finns till hoj..

tacksam för svar.
mvh schne

Nu har du iofs redan hittat slangar men annars kan jag tips om NBM Hydraulic i Solna. Det är nog den mest välkända firman i Sverige som sysslar med hydraulik av alla dess slag. Dom har en massa olika färger på sina stålomspunna bromsslangar.
http://www.nbmhydraulic.com/

MVH
Björn

om man läser lite på nbm´s hemsida så står att det fördelen med att köra med stålöverdragen teflonslang är att det itne kan komma in fukt i den, och då drar jag slutsatsen att eftersom man då slipper fukten så borde man ju även slippa korrosinen som kan bli uppe i en banjoalsutning som är av alu.nu har ju dom iofs bara anslutningar av rostfritt så då är ju inte det ett problem..

men jag tycker det verkar intressant och hade gärna fått lite mer input från någon som kan detta , om ifall mitt antagande stämmer..

Du ska inte behöva gå över ån för att hämta vatten;

JKB Hydraulik i stan
Norregårdsv. 34 tel. 42 70 02.

Har fått gjort mycket stålomspunnet där, både till gata och enduro

Fukten får du in i bromsvätskan i vilket fall så det slipper du aldrig undan. Skippa alukopplingar!

Boris JR skrev:
2682819 Fukten får du in i bromsvätskan i vilket fall så det slipper du aldrig undan. Skippa alukopplingar!

tack det var det svaret jag ville ha..då skippar vi alukopplingar..

men tipset om jkp var bra.. är det highflex ?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back