vart köper jag färgade stålomspunna slangar ?

Boris JR skrev:
2682819 Fukten får du in i bromsvätskan i vilket fall så det slipper du aldrig undan. Skippa alukopplingar!

För att underlätta en del kan jag säga att det finns godkända slangar med alukopplingar!
Om alu skulle reagera så aggresivt så borde tex inte bromspumparna vara gjorda i det materialet.

Kort sagt, bromsslangar är svårare än man tror!

JKB är JKB, Dunlop Hiflex ligger på samma industriområde men en bit därifrån (vid jet.)
JKB ligger längre bort längs Norregårdsvägen. Om du vet vart "bromsturken" håller till, så är det strax efter det på samma sida. :)

FettSnok skrev:
2682839 JKB är JKB, Dunlop Hiflex ligger på samma industriområde men en bit därifrån (vid jet.)
JKB ligger längre bort längs Norregårdsvägen. Om du vet vart "bromsturken" håller till, så är det strax efter det på samma sida. :)

oki då vet jag.. skall åka dit en dag och kika lite tror jag..
btw kolla p svar i min tråd..

Maggy skrev:
2682837 För att underlätta en del kan jag säga att det finns godkända slangar med alukopplingar!
Om alu skulle reagera så aggresivt så borde tex inte bromspumparna vara gjorda i det materialet.

Kort sagt, bromsslangar är svårare än man tror!

Visst finns där godkända alukopplingar men då skall man vara säker på att man får en sådan, att hej vilt blanda legleringar och metaller är inte lämpligt men vet man vad man handlar så går det utmärkt ur korrosionsynpunkt.
Dock skall man alltid tänka på att alu är mer utmattningsbenäget och att det är vääldigt lätt att dra sönder banjobultar i alu....

Använd klassiskt stål, dra lagom hårt, säkra med låstråd och byt vätska en gång om året så slipper du bekymra dig.....

xyx skrev:
2682905 Ett alternativ för färdiga:
http://www.h-e-l.co.uk/

Verkar som ett utmärkt företag, både färg och rostfritt på samma gång. Handla!

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back