Vart fan är världen på väg egentligen?

En tilläggstjänst borde ju vara uthyrning av rum utrustat efter diverse önskemål. :whip

Last edited:
Moral var det du hade ända tills du blev avslöjad.

??! Va, vad är det du egentligen försöker säga?
Skärp dej va..

Du klipper i mina citat och sammansätter dem så så att det ska se ut som om jag säger något annat än vad jag egentligen gör.
Du vet exakt vad jag menar, fattar inte varför du anstränger dej med att dels försöka förlöjliga mina inlägg och som nu sist felcitera det, för att försöka få till det att jag säger något annat än vad jag egentligen gör.

För att förtydliga, (och som jag skrivit flera ggr innan), så tycker jag utan tvekan att otrohet är ett väldigt hemskt svek gentemot sin partner. Men det jag blev riktigt riktigt chockad över och reagerade mycket starkt på, var att företag öppet gjorde reklam och marknadsförde otrohet. Det tyckte jag var i det virdigaste laget.
Det var därför jag startade tråden och tog upp diskussionen, för att jag tyckte att det gått alldeles för långt.

öppet gjorde reklam och marknadsförde otrohet. ..
Det var därför jag startade tråden och tog upp diskussionen, för att jag tyckte att det gått alldeles för långt.

Varför har du en länk med kampanjkod till sidan?

3e eller 4e gången det frågas.

• Gilla
Reaktioner: Loy
Varför har du en länk med kampanjkod till sidan?

3e eller 4e gången det frågas.

?? Som jag skrev i första inlägget så googlade jag det namnet jag hörde i radioreklamen, dvs jag skrev in ordet i sökmotor-rutan på google.se och så dök det upp som en träff på google, så jag förstår inte vad menar du med en kampanjkod??

Edit: Kan google kan ha en egen kampanjkod, för det var ju där jag hittade det, lr hur funkar det??

Edit 2: Vad konstigt, för nu när jag googlar namnet precis likadant som jag gjorde innan så hamnar jag direkt på den sk "rena adressen", dvs utan något "tillägg" efter ".se".

Last edited:
?? Som jag skrev i första inlägget så googlade jag det namnet jag hörde i radioreklamen, dvs jag skrev in ordet på i säkmotor-rutan på google.se och så dök det upp som träff på google, så jag förstår inte vad menar du med en kampanjkod??

Edit: Kan google kan ha en egen kampanjkod, för det var ju där jag hittade det, lr hur funkar det??

Någon får pengar för varje person som går in på länken eller skapar konto genom länken, om du nu inte vet.

Edit
Får 3 fina första förslag direkt till sajten vid googling och även en töntig blog
http://blogg.amelia.se/johanna-toftby/2010/11/24/victoria-milan-vart-ar-varlden-pa-vag/

Last edited:
Någon får pengar för varje person som går in på länken eller skapar konto genom länken, om du nu inte vet.

Edit
Får 3 fina första förslag direkt till sajten vid googling och även en töntig blog
http://blogg.amelia.se/johanna-toftby/2010/11/24/victoria-milan-vart-ar-varlden-pa-vag/

Du skämtar?? Det här blir ju ännu vidigare.. :död
Visste inte om det, men tyckte det var lite konstigt att det var en sån lång adress när jag skulle länka det i mitt första inlägg men tänkte inte mer på det...
Visste inte ens att man kunde tjäna cash på det viset, att man kunde "koda" en adress och tjäna på "kodningen".
Det verkar lite mysko med tanke på att det var på google jag hittade det på. Man tycker de borde vara neutrala..
Nåja, nu har jag ändrat länkningen, så inget mer klink åt den som gjort kodningen. :arsele

Vafan! folk (tjejer) måste ju lära sig skilja på kärlek och lite skönt fyllesex. de ena behöver ju inte utesluta de andra.
Om man älskar någon så är de ens bästa vän någon som man vill leva med resten av livet. Sex är något man gör för att de är skönt, man har tid över, kan inte sova, undrar hur personen är i sängen, undra hur hon ser ut naken, osv osv

Tror inte sidan kommer bli någon succe så du behöver inte oroa dig. jag tror att folk inte är otrogna för att deras förhållande är speciellt dåligt! utan är nog mer ett fel i huvudet lite som att en våldtäkts man våldtar inte för den sexuella handlingen handlar nog mer om en spännings grej och risken att bli påkommen.

Vore kul att se statistik på hur många av otrohets affärerna som sker planerat. Eller om de är en engång händelse efter en blöt firma fest.

Fråga 1
Vill man leva i ett samhälle där otrohet är straffbart ?

Fråga 2
Vill man leva i ett samhälle där någon form av moraliserande överhet lägger sig i privata angelägenheter ?

Slutsats
Utan att förespråka otrohet, är det ett samhälle i vilket en dejtingsite för otrogna kan existera, som jag vill leva i.

Inget ont som inte för något gott med sig & vice versa.

Last edited:
Vafan! folk (tjejer) måste ju lära sig skilja på kärlek och lite skönt fyllesex. de ena behöver ju inte utesluta de andra.
Om man älskar någon så är de ens bästa vän någon som man vill leva med resten av livet. Sex är något man gör för att de är skönt, man har tid över, kan inte sova, undrar hur personen är i sängen, undra hur hon ser ut naken, osv osv

Tror inte sidan kommer bli någon succe så du behöver inte oroa dig. jag tror att folk inte är otrogna för att deras förhållande är speciellt dåligt! utan är nog mer ett fel i huvudet lite som att en våldtäkts man våldtar inte för den sexuella handlingen handlar nog mer om en spännings grej och risken att bli påkommen.

Vore kul att se statistik på hur många av otrohets affärerna som sker planerat. Eller om de är en engång händelse efter en blöt firma fest.

Hoppas du känner samma när du har två småbarn, och smittas av hiv av din fyllesex otrogna fru.

Men förstår du inte att en sådan sida faktiskt just precis kan göra det?

De ser inte bara till att göra otroheten så mycket mer lättillgänglig utan det mest intressanta (och tragiska) är ju hur det hela lanseras.

Det lanseras som något helt normalt, som något positivt, och komiskt nog som en självklar lösning på ett dåligt förhållande.
Hemsidan lockar dej inte bara med att vara otrogen, utan berättar också med inbjudande meningar att detta är en "extra krydda i vardagen".
De säljer in det hela som något roligt och lustfyllt och fyller på med citat som:
"Du vet inte vad du går miste om i livet utan att prova på. Så varför inte möta de nu? Kom ihåg, livet är kort".

De beskriver alltså otrohet som en självklarhet.
Givetvis så kommer många lockas av just dessa bekymmerslösa och inbjudande meningarna som flödar på hemsidan och kanske också övertala sig själva om att deras otrohet är befogad.

Finns det då t.o.m en hemsida som öppet proklamerar att det är både helt okej och något kul att vara otrogen, och dessutom ger dej tillgång till ett kontaktnät där det finns många fler än du, ja då blir det även mindre skamfyllt att ta kontakt och just våga ta steget fullt ut och inleda en kontakt.

Så att svara på ditt påstående, så håller jag inte med.
En sådan hemsida är onekligen ett redskap som underlättar enormt att vara otrogen, det är ju skräddarskytt för just det ändamålet.

Om du tror att en site kan göra en partner otrogen så förstår jag faktiskt varför du är singel.

Är man i ett förhållande som är byggt på kärlek och ömsesidig respekt så existerar inte otrohet, punGkt!

Du skämtar?? Det här blir ju ännu vidigare.. :död
Visste inte om det, men tyckte det var lite konstigt att det var en sån lång adress när jag skulle länka det i mitt första inlägg men tänkte inte mer på det...
Visste inte ens att man kunde tjäna cash på det viset, att man kunde "koda" en adress och tjäna på "kodningen".
Det verkar lite mysko med tanke på att det var på google jag hittade det på. Man tycker de borde vara neutrala..
Nåja, nu har jag ändrat länkningen, så inget mer klink åt den som gjort kodningen. :arsele

Wow, skall du inte skapa en tråd om att du blir förbannad över att man kan tjäna pengar på länkning... sen kan du i samma tråd få lite svar på hur världen faktiskt funkar och att länkreklam är en miljardbusiness och varit det de senaste 10åren. :huvet

Last edited:
??! Va, vad är det du egentligen försöker säga?
Skärp dej va..

Du klipper i mina citat och sammansätter dem så så att det ska se ut som om jag säger något annat än vad jag egentligen gör.
Du vet exakt vad jag menar, fattar inte varför du anstränger dej med att dels försöka förlöjliga mina inlägg och som nu sist felcitera det, för att försöka få till det att jag säger något annat än vad jag egentligen gör.

För att förtydliga, (och som jag skrivit flera ggr innan), så tycker jag utan tvekan att otrohet är ett väldigt hemskt svek gentemot sin partner. Men det jag blev riktigt riktigt chockad över och reagerade mycket starkt på, var att företag öppet gjorde reklam och marknadsförde otrohet. Det tyckte jag var i det virdigaste laget.

Vad ska man göra tycker du?
Censur.

Du blir chockad, tycker det är vidrigt och att det är ett hemskt svek.

Reagerar du lika starkt när du äter kött med tanke på alla djur som plågats för att du ska få äta.
Eller tänker du att det är rätt att bära kläder gjorda av en underbetald nedsupen Indier.
Du kanske är omoraliskt att du äter bär plockade av en sydostasiat som inte fått rättvis lön.
Kanske du åker bilar som inte är miljöklassade, eller åker du för fort på din sporthoj så du riskerar andras liv.
Fel att lättklädda kvinnor solar sina nakna bröst på en badstrand och lockar andra män till snuskiga tankar.

Detta är en verklighet och en marknad som uppstår för att det finns ett behov som alltid funnits.

Enligt min erfarenhet är det dom som dömer andra som är de verkliga hycklarna.

Last edited:
Om du tror att en site kan göra en partner otrogen så förstår jag faktiskt varför du är singel.

Är man i ett förhållande som är byggt på kärlek och ömsesidig respekt så existerar inte otrohet, punGkt!

Jag förstår inte vad ditt personliga påhopp gällande mitt civilstånd har med diskussionen att göra, och det känns faktiskt smula larvigt och onödigt också att komma med sådana påståenden.

Jag har väl aldrig påstått att bara för att det nu finns en site så kommer alla männsikor vips helt plötsligt att bli otrogna.
Om du tolkat mina inlägg så, är det bara att beklaga, för det var inte det jag argumenterade.

Givetvis kan man inte sticka under stolen med att en sådan site förenklar enormt om man har tankarna åt det hållet, (annars hade den ju överhuvudtaget inte skapats) och mycket enklet, bara 2 klick bort kan man lätt komma i kontakt med någon som inte ifrågasätter ens intentioner och dessutom är med på "refrängen" under vilka premisser man träffas.

Jag förstår att otrohet finns (tyvärr) och tycker inte man ska försöka rättfärdiga denna tragiska incident, än mindre markandsföra och uppmana folk till att göra det.
Att det då t.o.m finns företag idag som promotar just otrohet som en sk "rolig grej" och sprider massa reklam för att just uppmana dej till att faktiskt göra så. Detta gör att det i sin tur också mer normaliseras och att skammen kring att ha en "affär" minskar, och att det mer kommer ses som något roligt och spännande.

För det intressanta är inte bara att otrohet lanseras, utan hur det lanseras. Jag tror absolut att det kommer att ha en inverkan på hur man kommer inte bara tala kring det utan också hur man ställer sig till otrohet som sådan.

Wow, skall du inte skapa en tråd om att du blir förbannad över att man kan tjäna pengar på länkning... sen kan du i samma tråd få lite svar på hur världen faktiskt funkar och att länkreklam är en miljardbusiness och varit det de senaste 10åren. :huvet

Nä, det tänker jag inte göra. Men du kanske borde iom att du börjat så bra? :arsele:D

Vad ska man göra tycker du?
Censur.
Jag vet inte vad man ska göra, detta är ingen tråd där jag uppmanar folk att krascha deras site, men jag kan väl ändå få tycka det är osmakligt och reagera.

Du blir chockad, tycker det är vidrigt och att det är ett hemskt svek.....
Det är för mig en helt naturlig reaktion att tycka att sådant är ett svek, och jag vet att ingen reklam i världen kommer förändra min ståndpunkt i den frågan.

Detta är en verklighet och en marknad som uppstår för att det finns ett behov som alltid funnits.
Visst finns det en marknad, det fattar väl alla här inne, men det rättfärdigar ändå inte vad man marknadsför.

Enligt min erfarenhet är det dom som dömer andra som är de verkliga hycklarna.
Den sista meningen är så barnsligt larvig, så den tänker jag inte ens kommentera.

Kan ju säga att jag går igenom en separation just nu, de e ingen hit, särskilt inte när det är otrohet inblandat, så att uppmana till just otrohet är välan onödigt. Varför inte tala klartext? Vill du borra, åk till Jula och köp en AEG för 995 spänn det blir jävvligt mycke borra, billigare för alla, inga tårar, flyttar och varannanveckabarn.

Jag förstår inte vad ditt personliga påhopp gällande mitt civilstånd har med diskussionen att göra, och det känns faktiskt smula larvigt och onödigt också att komma med sådana påståenden.

Jag har väl aldrig påstått att bara för att det nu finns en site så kommer alla männsikor vips helt plötsligt att bli otrogna.
Om du tolkat mina inlägg så, är det bara att beklaga, för det var inte det jag argumenterade.

Givetvis kan man inte sticka under stolen med att en sådan site förenklar enormt om man har tankarna åt det hållet, (annars hade den ju överhuvudtaget inte skapats) och mycket enklet, bara 2 klick bort kan man lätt komma i kontakt med någon som inte ifrågasätter ens intentioner och dessutom är med på "refrängen" under vilka premisser man träffas.

Jag förstår att otrohet finns (tyvärr) och tycker inte man ska försöka rättfärdiga denna tragiska incident, än mindre markandsföra och uppmana folk till att göra det.
Att det då t.o.m finns företag idag som promotar just otrohet som en sk "rolig grej" och sprider massa reklam för att just uppmana dej till att faktiskt göra så. Detta gör att det i sin tur också mer normaliseras och att skammen kring att ha en "affär" minskar, och att det mer kommer ses som något roligt och spännande.

För det intressanta är inte bara att otrohet lanseras, utan hur det lanseras. Jag tror absolut att det kommer att ha en inverkan på hur man kommer inte bara tala kring det utan också hur man ställer sig till otrohet som sådan.

Mitt "personliga påhopp" var inte så mycket menat som ett personligt påhopp som en liten hint om att du kanske drar liiiiiite för stora växlar på det här.
För om du tänker efter så sitter du och skriver om hur omoraliskt det är med en hemsida vars idé är att underlätta för vänstrande människor på ett forum där i stort sett alla skriver om hur de njuter av att köra sina motorcyklar alldeles för fort vilket i sin tur kräver ett par liv per år.

Dubbelmoral kan man tycka.

Sen håller jag med om att siten i sig är skev och att jag också blev lite paff när jag hörde reklamen om den, men inte sitter jag och är så naiv att jag tror att den kommer lavinartat öka otroheten i VÄRLDEN... vilket du tycks tro om man läser dina inlägg här i tråden.

Jag vet inte vad man ska göra, detta är ingen tråd där jag uppmanar folk att krascha deras site, men jag kan väl ändå få tycka det är osmakligt och reagera.

Det är för mig en helt naturlig reaktion att tycka att sådant är ett svek, och jag vet att ingen reklam i världen kommer förändra min ståndpunkt i den frågan.

Visst finns det en marknad, det fattar väl alla här inne, men det rättfärdigar ändå inte vad man marknadsför.

Den sista meningen är så barnsligt larvig, så den tänker jag inte ens kommentera.

Ligga?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back