Vart fan är världen på väg egentligen?

Vänta nu, sitter ni nu och försvarar otrohet som någon slags äktenskapsräddare? :va

Spelar ingen roll vilka scenarios ni drar upp så är otrohet fel... även om det är så att man tror att förhållandet blir bättre så blir det i så fall på den bedragnes bekostnad som bara accepterar att så är fallet och sedan kuvar sig under den andres vilja bara för att försöka rädda förhållandet. Maktbalansen är garanterat satt ur spel om den ens fanns där från början.

Själv kan jag inte tänka mig ett enda vettigt scenario när otrohet skulle kunna vara något positivt.
Men jag tror heller inte att världen skulle gå under för att det lanseras en hemsida i Sverige som underlättar för de som väljer att vara otrogna.

Hur bra uppväxt tror du att det är för barnen om föräldrarna håller ihop bara för barnens skull. Om ena partnern knullar runt så blir det självklart en infekterad relation som garanterat smittar av sig på barnen. Då är det bättre att skiljas som vänner när kärleken tar slut så barnen får växa upp med två trygga föräldrar även om dom bor var för sig.
Att försöka hålla ihop till varje pris är förödande för barnen

Ja nu syftade jag om du läste på dom där barnen var OVETANDES och pärona INTE smittade av sina problem på barnen utan pippade runt ISTÄLLET.

Skillsmässor är ett accelererande fenomen som ärvs, lär dina barn att dina känslor är viktigare än deras så lär dom sina det som i sin tur osv.

Snart lever vi i en värld där alla ser till sitt eget bästa och skiter i alla andra inklusive sina barn.

Ja nu syftade jag om du läste på dom där barnen var OVETANDES och pärona INTE smittade av sina problem på barnen utan pippade runt ISTÄLLET.

Skillsmässor är ett accelererande fenomen som ärvs, lär dina barn att dina känslor är viktigare än deras så lär dom sina det som i sin tur osv.

Snart lever vi i en värld där alla ser till sitt eget bästa och skiter i alla andra inklusive sina barn.

Om man då vill göra allt för barnen, verkligen allt och sätta dem i första rum, då struntar man väl i som förälder att gå bakom ryggen på den andre föräldern för att ligga runt?

Så i din värld så finns inga lögner i ett förhållande, eller rangordnar du lögnerna?

Men i det fjärde scenariot tog barnen någon skada då?

Som jag skrev, jag kunde inte bry mig mindre om vad vuxna utsätter varandra för i sina förhållanden men låt barnen växa upp i illusionen att allt är bra så är jag nöjd. Skulle dom i 30års ålder få reda på att deras ena förälder hade ett förhållande med någon annan än deras respektive så gör det nog ingen direkt skada, men att skilja sig när dom är 5 år eller så ser jag som ett större svek. Har man sett till att skaffa barn skall man fan se till att hålla ihop tills dom är myndiga, om det krävs att den ena partnern pippar runt för att inte bli tokig skiter jag i bara dom håller ihop.

Men jag förstår vart du vill komma men jag syftar inte på en BRA relation utan alla dom som går åt skogen till följd av egoistiska föräldrar som ser till sitt egen före dom barnen dom faktiskt har ansvar för.

Så jag är nog för otrohet om det gynnar barnen, vuxnas känslor........ torkar jag mig med.

I en bra relation finns inga lögner. Lever man(jag) i något annat än en bra relation kommer det straffa ev. barn.

Jag skiter inte i vuxnas beteende, jag är ju vuxen och jag ställer krav på mig själv.

Du får göra som du vill, men jag tycker hela skiten stinker.

Tänk om allt vore så underbart svart och vitt. :rolleyes:

Nej, dina barn kommer inte automatiskt att ärva dina fel och brister.
Nej, dina barn kommer inte automatiskt skilja sig tidigare och flera ggr bara för att du skilt dig.

Du kan inte åsidosätta styrkan hos individen bara för att du tror det låter logiskt.

Vänta nu, sitter ni nu och försvarar otrohet som någon slags äktenskapsräddare? :va

Spelar ingen roll vilka scenarios ni drar upp så är otrohet fel... även om det är så att man tror att förhållandet blir bättre så blir det i så fall på den bedragnes bekostnad som bara accepterar att så är fallet och sedan kuvar sig under den andres vilja bara för att försöka rädda förhållandet. Maktbalansen är garanterat satt ur spel om den ens fanns där från början.

Själv kan jag inte tänka mig ett enda vettigt scenario när otrohet skulle kunna vara något positivt.
Men jag tror heller inte att världen skulle gå under för att det lanseras en hemsida i Sverige som underlättar för de som väljer att vara otrogna.

Präääscisc, som Lilla Al Fadji skulle sagt!

Om man då vill göra allt för barnen, verkligen allt och sätta dem i första rum, då struntar man väl i som förälder att gå bakom ryggen på den andre föräldern för att ligga runt?

Precis.

Otrohet är fel, kommer alltid att vara fel.

Men om den ene föräldern nu ger allt osv. men den andre inte klarar det och går bakom ryggen på respektive, ingen får någonsin reda på det och resultatet blev att allt fungerade.

Var det ur barnens perspektiv fortfarande fel?

Tänk om allt vore så underbart svart och vitt. :rolleyes:

Nej, dina barn kommer inte automatiskt att ärva dina fel och brister.
Nej, dina barn kommer inte automatiskt skilja sig tidigare och flera ggr bara för att du skilt dig.

Du kan inte åsidosätta styrkan hos individen bara för att du tror det låter logiskt.

Så, dom kommer inte att ärva några eller bara någon eller hur funkar det?

Last edited:
Precis.

Men om den ene föräldern nu ger allt osv. men den andre inte klarar det och går bakom ryggen på respektive, ingen får någonsin reda på det och resultatet blev att allt fungerade.

Ser man det som en rent teoretisk hypotes blir väl svaret på din fråga nej. I praktiken är det däremot sällan/aldrig något som är hemligt och man får utgå från att det kommer fram förr eller senare.

Precis.

Så, dom kommer inte att ärva några eller bara någon eller hur funkar det?

Så tror jag att den förste föräldern blir en bättre människa av att slippa den andre föräldern. Barnen kommer då få en bättre mamma/pappa och bli lyckligare i totalen, istället för att leva i ett förljuget hem. Det kommer alltid fram, alltid.

Tror du verkligen att människan är så enkel att man kan svara på det där?

I sanningens namn är vi rätt simpla, dina avkommer kommer att likna dig eller bli det du formar dom till. Stämmer nog till 95%, finns en del som bryter mönstret till följd av naturens anpassning men dom flesta av oss stämmer det nog på. Samhället tillsammans med nära släktingar har spelat ur sin roll som flock och kvar är bara mor och far, eller mor/plastfarsa och far/plastmorsa. Vi utvecklas i allt snabbare takt men hjärnornas funktion för inlärning har nog inte förendrats bara för att vi kan facebooka osv.

Hyfsat ansvar att skaffa barn och ett körkort vore bra ide.

Pessimist, nejdå lever bara i förnekelse.

Så tror jag att den förste föräldern blir en bättre människa av att slippa den andre föräldern. Barnen kommer då få en bättre mamma/pappa och bli lyckligare i totalen, istället för att leva i ett förljuget hem. Det kommer alltid fram, alltid.

Nej det kommer inte alltid fram, varför görs det inga dna test istället för faderskapsintyg?

Last edited:
Är inte otrohet ok i följande fall tex?

En 25-årig tjej har gift sig rikt med en överviktig direktör i 50-årsåldern. Hon får således aldrig knulla ordentligt och är som sagt tillsammans med gubben för att han ska dö i hjärtinfarkt så hon får alla stålarna.
Är det då inte ok med lite otrohet via tex en sån här sida? Det finns ju alltid avvikelser så man kan väl se denna som en sida för de som "förtjänar" lite otrohet.

Nej det kommer inte alltid fram, varför görs det inga dna test istället för faderskapsintyg?

För att dom flesta inte delar dina moraliska värderingar. :arsele. Alltså så lever dom flesta av oss andra enligt vår moraliska värdering, berätta sanningen.

Jag tror du berättar av egna erfarenheter, snart kommer sanningen ifatt.. :brinnerup

För att dom flesta inte delar dina moraliska värderingar. :arsele. Alltså så lever dom flesta av oss andra enligt vår moraliska värdering, berätta sanningen.

Jag tror du berättar av egna erfarenheter, snart kommer sanningen ifatt.. :brinnerup

Haha, nej pippar inte runt, fått vara i det mötande laget dock men det är en annan historia.

Tog mest upp detta för att påvisa att världen inte bara har två nyanser som många av invånarna tror sig leva i, inte för att reta upp någon och synnerligen inte för att uppmana någon till snedsteg (om du nu inte råkar vara Chakira).

Är inte otrohet ok i följande fall tex?

En 25-årig tjej har gift sig rikt med en överviktig direktör i 50-årsåldern. Hon får således aldrig knulla ordentligt och är som sagt tillsammans med gubben för att han ska dö i hjärtinfarkt så hon får alla stålarna.
Är det då inte ok med lite otrohet via tex en sån här sida? Det finns ju alltid avvikelser så man kan väl se denna som en sida för de som "förtjänar" lite otrohet.

Nää. I detta fallet så ska 25åringen avrättas istället.
Folk som är tillsammans med något enbart för pengarnas skull, och spelar på den andres känslor är inte så mkt att hänga i granen.

Men om man vänder på det så har ju gubben mer rätt att vara otrogen isådana fall. Det kan ju den där 25åringen förtjäna.:tummenupp

rent praktiskt hur fan funkar det där? man vill ju knappast hänga ut namn och bild på sig om att man vill vara otrogen?

Integitet är en sak jag fått lära mig vad det är den hårda vägen..

rent praktiskt hur fan funkar det där? man vill ju knappast hänga ut namn och bild på sig om att man vill vara otrogen?

Integitet är en sak jag fått lära mig vad det är den hårda vägen..

Det är väl som med Spraydate, att du väljer själv hur mycket du väljer att lägga ut.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back