Vart fan är världen på väg egentligen?

Hur orkar ni bry er om hur andra hanterar sina förhållanden/affärer? Sköt er själv och skit i andra. :tummenupp

Jag sällar mig till de som håller med Dunderhonung i många aspekter.

Jag tycker det är osmakligt att i kommersialismens vindar suga ut pengar ur precis allt. Ju osmakligare det är desto finare uppmärksamhet i Aftonhoran osv. I min värld skulle jag kunna köra yxan genom servern på företaget i fråga utan att ha några moraliska betänkligheter om det efteråt, om jag kan bespara en (1) familj från en otrohetsaffär med varannan-vecka ungar och bittra relationer så är det värt det :fakta.

Visst, det är fritt fram att starta företag och driva dom inom lagens ramar, vilket detta är. Men någon jävla hyfs måste väl ändå finnas? Ingen har saknat denna tjänsten och det kommer inte leda till något annat än en demoralisering av uttrycket "otrogen". Det är fel att vara otrogen, är den andra parnern "med på noterna" är det inte otrohet längre och helt ok. Men om man ska "nuppa på sidan av" (både som man eller kvinna) så kan man väl säga det till sin partner, alla nöjda och man kan använda knullkontakt istället...

Men vi tycker alla olika, jag håller i stora drag med Dundersingeln iallafall ;)

Visst fan är världen på väg någonstans.

Nästan var tredje äktenskap spricker, andelen ensamstående föräldrar som lider av fattigdom är skrämmande. Var femte barn växer upp med en förälder.

Internetporr med sadistisk djursex och barnporr kan vem som helst ladda ner.

Synen och respekten för relationer och familjen har förändrats.

Otrohets sajten Victoria Milan! Mötesplatsen för dig som söker efter lite extra krydda i vardagen.

Vad är konsekvensen?

tehran-stoning.jpg

Visst fan är världen på väg någonstans.

Nästan var tredje äktenskap spricker, andelen ensamstående föräldrar som lider av fattigdom är skrämmande. Var femte barn växer upp med en förälder.

Internetporr med sadistisk djursex och barnporr kan vem som helst ladda ner.

Synen och respekten för relationer och familjen har förändrats.

Otrohets sajten Victoria Milan! Mötesplatsen för dig som söker efter lite extra krydda i vardagen.

Vad är konsekvensen?

tehran-stoning.jpg

Och till skillnad från dig så försvarar jag inget av det du räknar upp. Men denna tråden handlade inte om barnporr, internetporr eller sadistiskt djursex. Det handlade om det moraliska förfall som sker i våra förhållanden och framförallt vad kommersialismen gör för att får oss att bli lite mer avtrubbade.

Tycker jag iallfall. Det som är på gång i världen är skit, skit och åter bajs. :fakta

Vad gnäller ni om? Monogami är, med all rätt, sen länge avskaffat.

EDIT: Ahaa, TS är en kvinna...:gnissla

Last edited:
Är inte otrohet ok i följande fall tex?

En 25-årig tjej har gift sig rikt med en överviktig direktör i 50-årsåldern. Hon får således aldrig knulla ordentligt och är som sagt tillsammans med gubben för att han ska dö i hjärtinfarkt så hon får alla stålarna.
Är det då inte ok med lite otrohet via tex en sån här sida? Det finns ju alltid avvikelser så man kan väl se denna som en sida för de som "förtjänar" lite otrohet.

Menar du att två fel blir ett rätt?:va

Och till skillnad från dig så försvarar jag inget av det du räknar upp. Men denna tråden handlade inte om barnporr, internetporr eller sadistiskt djursex. Det handlade om det moraliska förfall som sker i våra förhållanden och framförallt vad kommersialismen gör för att får oss att bli lite mer avtrubbade.

Tycker jag iallfall. Det som är på gång i världen är skit, skit och åter bajs. :fakta
Det handlar om dubbelmoral i högsta grad :fakta

Poängen du missade var att jag tycker det är en naturlig konsekvens av att det finns en tryckfrihet som säger att du får uttycka dig fritt. Sen är det upp till dig att välja för du står för konsekvensen.

Det är väl ingen som tvingar dig att vara otrogen:va

Det handlar om dubbelmoral i högsta grad :fakta

Poängen du missade var att jag tycker det är en naturlig konsekvens av att det finns en tryckfrihet som säger att du får uttycka dig fritt. Sen är det upp till dig att välja för du står för konsekvensen.

Det är väl ingen som tvingar dig att vara otrogen:va

Tryckfrihet handlar väl om att få uttrycka vilka åsikter som helst, inte tillhandahålla vilka tjänster som helst.

Ingen tvingar heller någon att vara otrogen, men det är ju enkelt uttryckt så att ju mer möjligheter, chanser och reklam det görs för vad som helst så blir vi påverkade och på så vis "inlurade" i reklammakarens budskap. Handlar det om att man ska ha en Ipad så fine, men detta är ganska hårda grejer man "leker med".

Det är min åsikt, du får tycka annorlunda, men min åsikt är att det är helt förkastligt vart det bär hän...

Tryckfrihet handlar väl om att få uttrycka vilka åsikter som helst, inte tillhandahålla vilka tjänster som helst.

Ingen tvingar heller någon att vara otrogen, men det är ju enkelt uttryckt så att ju mer möjligheter, chanser och reklam det görs för vad som helst så blir vi påverkade och på så vis "inlurade" i reklammakarens budskap. Handlar det om att man ska ha en Ipad så fine, men detta är ganska hårda grejer man "leker med".

Det är min åsikt, du får tycka annorlunda, men min åsikt är att det är helt förkastligt vart det bär hän...

:glömdet

Last edited:
Nån som fått doppa än?

Tjejen jobbar i helgen så jag kanske blir först,eller? ;)

Henrik

Bläddrade snabbt förbi en artikel i AB eller Metro eller nåt sånt, där jag hann läsa att någon påstod att var femte skilsmässa kunde bero på Facebook. I ett par nanosekunder kom jag att tänka på den här tråden å vad det kunde tillföra här. (nä nä jag tänker inte lägga tid å kraft på att leta upp det å länka) Men nu när jag ser tråden kommer jag att tänka på det igen.
Folk letar tydligen upp gamla ex å tja... tycker det känns bra att blåsa liv i gammal glöd igen.
Det innebär ju alltså att vi/dom inte alls behöver snitsiga slogans eller uppmuntrande reklam för att rasera förhållandena. Vi/dom klarar det bra ändå.
Mig veterligen tycker FB mest att man ska hooka upp gamla klasspolare å dyl. å uppmanar väl inte folk att va otrogna.

Nåväl, ingen av oss här nu levande lär uppleva att det blir fler otrohetsaffärer med VictoriaMilan, än vad som redan skett via områdets gemensamma parkering eller företagets julfester.

Bläddrade snabbt förbi en artikel i AB eller Metro eller nåt sånt, där jag hann läsa att någon påstod att var femte skilsmässa kunde bero på Facebook. I ett par nanosekunder kom jag att tänka på den här tråden å vad det kunde tillföra här. (nä nä jag tänker inte lägga tid å kraft på att leta upp det å länka) Men nu när jag ser tråden kommer jag att tänka på det igen.
Folk letar tydligen upp gamla ex å tja... tycker det känns bra att blåsa liv i gammal glöd igen.
Det innebär ju alltså att vi/dom inte alls behöver snitsiga slogans eller uppmuntrande reklam för att rasera förhållandena. Vi/dom klarar det bra ändå.
Mig veterligen tycker FB mest att man ska hooka upp gamla klasspolare å dyl. å uppmanar väl inte folk att va otrogna.

Nåväl, ingen av oss här nu levande lär uppleva att det blir fler otrohetsaffärer med VictoriaMilan, än vad som redan skett via områdets gemensamma parkering eller företagets julfester.

Just det, när otrohet kommer fram är Facebook den bedragnas bäste vän. Ett tips, dock; skriv inte allt för personligt även om du är jävligt arg.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back