Varningstecken på ålder!

Man börjar räkna baksmällan i dagar istället för timmar...:huvet

Logiken börjar ta över, så det blir mindre och mindre av alla idiotiska men skitroliga saker som att spränga oljefat och hoppa ner i snödrivor från hustak.

Har jag skrivit i den här tråden redan? Eller har jag inte det? Jajagsägerdådet, det var bättre förr, inga hockena forum som man skulle komma ihåg vad man gjort på eller inte. Bättre väder va det också. Sommar på sommaren och ... och ... ja. Jo, jag minns en gång utanför Strängnäs, när vi hade fått punktering på ... men då regnade det nog, ja. Fast sommar var det, jag minns att det var dragspel på dansbanan bredvid bryggan vi lagt till vid för att sola ... men det regnade ju? Har jag skrivit i denhär tråden redan?:va

Jag börjar få minnesluckor när jag förtär sprit i större mängder, det är ett tydligt ålderstecken tror jag...

Inget att gå efter åldersmässigt.
Min far hojjar: 68 år.
Jobbarkompis hojjar: 64 år.
En snubbe, som hjälpt mig att tillverka delar som ej finns att köpa, hojjar: 76 år.

Jag har inga barn: Börjar ångra.

ja åldern lär förhoppningsvis inte stoppa en, men om man skulle få barn så tror jag att det hade stoppat en iallafall. för det första kan man ju inte köra när man är gravid, tanken är ivägen, sen ska den ju ammas och passas! och sen kanske man inte hade tagit den risken heller att syssla med en sån "farlig" hobby om man var nybliven mamma. Nä jag nöjer med med en hund eller katt och en man att passa upp :tummenupp

Man känner sig mindre som stålmannen och mer som grandpa Simpson.
Man är bara odödlig tills man fyller trettio.

Men.

Man slutar inte leka för att man blir gammal.
Man blir gammal för att man slutar leka.

Eller som en kompis sade när han gick i pension:
"Skönt. Nu hinner man tänka på vad man skall bli när man blir stor!"

Man blir förbannad! :mad:

Jag tycker ett bra ålderstecken är när man funderar på om man ska börja lyfta skrot seriöst igen, men sen kommer man på att det är fan ingen idé, man har ju inte så länge kvar i livet :D

Ett annat tecken är när man sitter och snackar med kollegorna och man börjar diskutera vad fan man har hållt på med i livet egentligen. Man är ju förihelvet totalt talanglös, man har ju inte bidragit till mycket mer än butan-gas och barstols slitage.
Vart tog min ungdom vägen? :huvet

-Man orkar inte med festandet lika bra (men försöker tappert)
-Man kan säga "för 10 (15, 20) år sedan" om saker

På tal om det, är man gammal om man däckar kl 21:45 och 3 st får bära in en i sängen samtidigt som man räknar ( bluddrar ) till 3 och svär på finlandssvenska samtidigt?

Om svaret är "Ja" så är ja fan pensionär :huvet

nu blir jag deprimerad; menar ni att regenerationen av hårbeklädnad i ansiktet kommer att ÖKA?

Rakar mig redan som det är varje vardagsmorgon. Till lunch har jag redan ett fint sandpapperslager som sedan växer till sig lite extra under dagen och som vid hemgång inte längre är "jobbmässigt" enligt löneutbetalarna, det blir till att dra fram rakbladen igen. suck..

oproportionerligt fördelat.. benen ser ut som en ryamatta, nedre mittsektionen är en djungel, övre mittsektionen växer frodigt, bröstet och ryggen är naturligt kala, armarna är neofjuniga, ansiktet raspigt och håret har någon hällt växtra i.

Last edited:
Jag fick visa legg på bolaget i fredags... IGEN... :D Får visa legg fyra av fem gånger! :banana

....systembolaget är räddningen.. Där känner jag mig ung. Där köper jag hem det jag behöver för hushållsbehov eftersom jag är för gammal och trött för att orka festa ute på fredagskvällarna..

Gammal....ööh förstår ej frågan...

..:D , har man 20/20 syndromet så lider man inte å har bara det bra...

"kommer ihåg endast de första 20 åren och i bästa fall de sista 20 timarna, oftast bara de sista 20 minuterna", ....funkar för mig.:tummenupp

fan du och jag kommer då aldrig känna oss gamla för vi ska ju inte ha några ungar!!! fan va gött!!! :yoparty

Ha! Vänta du bara tills alla kompisarna står där med sina bebisar då kommer dina moderskänslor att kicka in, du blir tårögt och säger med låg röst - Jag vill också ha bääääbiiisss!
Raggar upp första bästa kille på krogen, blir gravis och säljer hojen till förmån för ett radhus i Svedala!
-eller har jag fel?.......nä!

Jag fick visa legg på bolaget i fredags... IGEN... :D Får visa legg fyra av fem gånger! :banana

1 gång i mitt liv har jag sluppit visa legg på systemet.:yoparty

Last edited:
Ha! Vänta du bara tills alla kompisarna står där med sina bebisar då kommer dina moderskänslor att kicka in, du blir tårögt och säger med låg röst - Jag vill också ha bääääbiiisss!
Raggar upp första bästa kille på krogen, blir gravis och säljer hojen till förmån för ett radhus i Svedala!
-eller har jag fel?.......nä!

1 gång i mitt liv har jag sluppit visa legg på systemet.:yoparty

hehe du har faktiskt fel! många och då menar jag typ nästan alla av mina tjejkompisar har redan barn och hus och vovve men jag är inte sugen för det. snarare tvärtom. jag är supernöjd med en hoj och en man. :tummenupp

På tal om det, är man gammal om man däckar kl 21:45 och 3 st får bära in en i sängen samtidigt som man räknar ( bluddrar ) till 3 och svär på finlandssvenska samtidigt?

Om svaret är "Ja" så är ja fan pensionär :huvet

Om du drack öl till frukost och sedan fortsatte med ett par whiskey däremellan, för att ta ett par glas vin till lunchen och en stor konjak till kaffet, för att sedan börja öla på allvar, nej då är du inte gammal om du däckar 21:45. :D

Back