Varningstecken på ålder!

Byt jobb.
Bananplockare i Afrika?

Medborgarskapet lär inte vara några problem.
Ett DNA-test lär visa att mor din var på skansen 9 månader innan du föddes.
:hihi

Man blir förbannad! :mad:

menar jag såklart..

Last edited:
Som Speedgirl sa!
Det är tvärtom! Riktigt många av mina kompisar har skaffat ungar..
Jag får panik när jag ser de äckliga små knytena! Det får mej verkligen att tänka till, och då tänker jag "Fy fan, över min döda kropp!"

Grattis, du kommer förmodligen att bli en lattemorsa som blockerar ett halvt fik med din barnvagn.

Om sisådär 10 år börjar du att höra "tick tack tick tack tick tack" strax innan du somnar varje natt, och det är inte den digitala klockradion som har blivit knäpp...

Om jag hade fått en hundring av varje tjej i 20 års åldern som stolt deklarerat att dom minsann inte skulle ha några barn så skulle jag ha köpt ny MC, och då snackar vi fullkittad MV-Agusta...

En manlig bekant till mig (i 30 års åldern) som aldrig har kunnat stanna i samm land ett år i taget utan har rest och arbetat jorden runt beklagade sig häromdagen att det hade börjat ticka i hans huvud...

Han avundades mig, jag avundas honom, jag skulle inte vilja byta med honom, men visst önskar jag att jag hade "äventyrat" mer innan jag skaffade barn, han önskar att han hade börjat bilda familj för flera år sedan....

Säg aldrig aldrig, saker kan förändras, men visst, det är inte SÄKERT att det gör det för dig/er...

Jag har till min fasa insett att jag börjat stöna och stånka när jag böjer mig ner för att knyta skorna. :rodnar

Grattis, du kommer förmodligen att bli en lattemorsa som blockerar ett halvt fik med din barnvagn.

Om sisådär 10 år ....

Inte en chans. Jag hatar verkligen barn. Kan inte hjälpa det, men så är det.
Du kan fråga vem som helst som känner mej. Jag tycker de är riktigt, riktigt äckliga. Helt enkelt vidriga.
Kommer det någon med ett barn gående på trottoaren byter jag t.o.m trottoar för att slippa möta de.
Så det där med att jag visst kommer få barn kan du köra upp nånstans! :D

Du kan fråga vem som helst som känner mej. Jag tycker de är riktigt, riktigt äckliga. Helt enkelt vidriga.
Kommer det någon med ett barn gående på trottoaren byter jag t.o.m trottoar för att slippa möta de.

Ähhh, barn är som fisar, visst fan är dom äckliga, men på något vis är ens egna lite småmysiga ändå... :D

Aaaja....di som e så söda di små liven......gullegulle gull.......:rolleyes:

Ticktack.......

Sina egna barn kan jag inte uttala mej om, och kommer aldrig kunna heller!

Sätt dig ner, tänk efter riktigt ordentligt. När du var sju år och fick en blöt puss av något litet osnutet yngel i paralellklassen, fräste och spottade du då inte? Borstade tänderna grundligt i en halvtimme? Fräste och spottade lite till, för att seda gurgla riktigt ordentligt i hallonsaft, som åkte ut med ett spott, tänkandes att du ska, fy fan, aldrig någonsin pussa en kille igen? :D

Alla andra saker i ditt liv du tänkt att, aldrig någonsin ska jag göra det, men ändå sedan gjort det? Man ska aldrig säga aldrig? :)

Troligtvis, kanske, med stor sannolikhet, antagligen är orden du letar efter. :tummenupp

Varför kan inte ALLA tjejer vara nöjda med det...........jag tycker det enda man hör är bebis, bebis ,bebis och titta där är en bebis!

jag vill ha en bebis :tungan

Som Speedgirl sa!
Det är tvärtom! Riktigt många av mina kompisar har skaffat ungar..
Jag får panik när jag ser de äckliga små knytena! Det får mej verkligen att tänka till, och då tänker jag "Fy fan, över min döda kropp!"

...fast, dom är nog lite äldre än dig? :-)

Last edited:
Är man gammal om man köper tavlor? Alltså akvareller i original, inte inramade planscher på ikea... :gnissla

Mina barn är i typ den åldern när hormonerna bokstavligt sprutar ur öronen..
Att ta sig tid att en liten stund varje dag sitta ner och lyssna på vad de har att säga, för tro mig, det är ganska mycket, gör att jag känner att det trots allt inte är så länge sen jag var där själv.

Last edited:
En aningen yngre kollega sa en kväll på jobbet;
"fan, vilken bra musik du lyssnar på - jag sku önska min pappa oxå hade så bra musik smak"

och jag som fortfarande är mitt i min lyckliga barndom!!

Man känner sej ganska gammal när:

-Dottern säger till min syrra att hon inte får slå på mej för att jag är så gammal.
-Kan få höra "fråga farbrorn där borta". Till en början fattade jag inte att dom syftade på mej. Nu har jag svalt stoltheten och svarar.
-Har fått vara med om flera moden... igen... 70tal igen, 80tal igen.. etc.
-Lagningarna i munnen börjar vittra sönder. Härligt Amalgam.
-Man börjar lukta svett då man svettas
-Mobilen har förvandlats från att vara en rolig pryl till "något jag bara ringer med"

He,he,he... Jag känner igen det du skriver från både mej själv och min fru. Vi lät PRECIS som du för ett par år sedan! Omgivningen var på oss och sa: Ni kommer ångra er! eller vägrade lyssna på min fru, (då flickvän) som aldrig skulle ha vidriga små barn! :D

What ca I say, dom fick rätt!

Last edited:
har du syskon?
så jävla kul att bråka me lillebrorsan

Ja, en lillebror. Han är oftast snäll.
Lite stingslig bara, 17 bast och ganska lynnig! :D

He,he,he... Jag känner igen det du skriver från både mej själv och min fru. Vi lät PRECIS som du för ett par år sedan! Omgivningen var på oss och sa: Ni kommer ångra er! eller vägrade lyssna på min fru, (då flickvän) som aldrig skulle ha vidriga små barn! :D

What ca I say, dom fick rätt!

Nu gällde detta er, kommer INTE bli likadant med mej! :tungan

Last edited:
FYI så är underhållet på 1273kr/mån :huvet

Hur mycket får/ska man ha dem då?

Antar att det är per st i alla fall?

Blir det billigare/dyrare ju äldre det blir?

Pröjsar man tills de är 18?

Tycker det verkar vara rätt smidigt.. Då kan man ju fortsätta leva som man gör men ändå ha lite "familj" ibland..

Back