NoLimit
Följ mig och bli tvåa
Smartswede skrev:Kanonbra svar Nolimit!Så ska det se ut
Att jag går på dig beror på att du e väldans aktiv(å jag misstänkte nog att jag kunde få bättre svar av dig dessutom)
När vi ändå e inne i denna tråden. Kom på en idé som kanske är vettig.
Om säljarn nu inte vill bråka för mycket själv (för det tar tid och är inte så skojj direkt då han vill behålla sina bra relation med dem) så tänkte jag föreslå att han ger mig en fullmakt att driva frågan för honom och att även skriva att den ersättning eller skadestånd Carlbarks Motor eventuellt ska betala skall betalas till mig. Det borde väl funka å då är vi tillbaka till rättsläget att jag är konsument (företräder en) och Carlbarks är näringsidkare som just utfört en rad tjänster som kunden inte är nöjd med. Voila! Konsumentköplagen gäller utan några tveksamheterUndra om det funkar?
Hade juh vart enklare att de accepterat att jag var deras "kund" men de verkar juh vilja slingra sig och då får jag hitta på andra lösningar.
Va skönt med en kille som kan ta en diskussion!!!

Ska seriöst kolla upp vad det finns för tänkbara alternativ att göra i din situation (borde kunna utnyttja lite av mina kontakter med folk som har mer kolla på det där med handelsrätt än vad jag har). Återkommer om detta.