Varning för oseriösa köpare!!!!!

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Trosa
Hoj
URAL och en BMW1150
Det gnälls över allt den har slitna däck varvar inte ut på 5 vxl
Jag tycker det är synd om AVA och Carlbarks.
Det finn minst 10883889 nöjda kunder som gjort affärer där.
Jag köpte för många år sen en suzuki dr650 på AVA och var mycket nöjd med AVA-MC.
Innan köpet fick jag låna hojen över helgen sen en månad efter köpet började den wobbla som en jävla orm ja vad tror ni just det pyspunka fuck fuck.
AVA kom ut till vaxholm och hämtade hojen och nytt däck fick jag samma dag.
DET KALLAR JAG SERVICE.ELLER???????????????????????????????????????

Om de sen e några kverulanter som aldrig blir nöjda rek dom att åka nånannastans :7peta MC BUTIKEN SOMEWERE ELSE ÄR BRA
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Du är f*n i mig en av dom roligaste att läsa här gurra aktersnurra.

Starta fler trådar för i *******!!! :D :tummenupp :rofl :lol
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
gurra snurra skrev:
Det gnälls över allt den har slitna däck varvar inte ut på 5 vxl
Jag tycker det är synd om AVA och Carlbarks.
Det finn minst 10883889 nöjda kunder som gjort affärer där.
Jag köpte för många år sen en suzuki dr650 på AVA och var mycket nöjd med AVA-MC.
Innan köpet fick jag låna hojen över helgen sen en månad efter köpet började den wobbla som en jävla orm ja vad tror ni just det pyspunka fuck fuck.
AVA kom ut till vaxholm och hämtade hojen och nytt däck fick jag samma dag.
DET KALLAR JAG SERVICE.ELLER???????????????????????????????????????

Om de sen e några kverulanter som aldrig blir nöjda rek dom att åka nånannastans :7peta MC BUTIKEN SOMEWERE ELSE ÄR BRA

Absolut. Många här verkar dra sina slutsatser från vad andra har upplevt och vissa av dem är negativt inställda, trots att de inte har några som helst erfarenheter av firman överhuvudtagit (ex Dioxin i tråden om AVA MC, *harkel*). Detta är ju helt meningslöst.

Har själv haft flera jobb i servicebranchen och vet hur jävla moppsiga och duktiga kunder kan vara bara för att hävda sin rätt som kund. Min erfarenhet säger att de flesta som börjar gapa och skrika över saker och ting, skäms och går ut ur butiken när de får reda på hur saker och ting egentligen ligger till. "Jaha, det var för att jag inte läste på skylten som jag missuppfattade det hela...." eller "Jasså, det är så det ligger till, jag som lyssnade på min sambos systers nya pojkväns föräldrar som verkade veta vad de pratade om.." Säger inte alls att så varit faller ang AVA mfl, men många tar ofta till "sin rätt som kund" utan att ha det minsta koll på vad som egentligen gäller och detta bör man tänka på när den här typen av diskussioner kommer upp.

Jag själv har ingen aning om hur dessa butiker behandlar sina kunder. Det enda jag vet är att de antagligen haft ett oräkneligt antal kunder, och nu ylar några av de missnöjda kunderna, samtidigt som många tycks tro att de är representativa för den stora massan. Till er säger jag bara: Skaffa er en egen uppfattning eller håll käft!

Om en bagare säljer en god tårta är det de som äter tårtan som kanske tänker på att den var bra. Om en bagare däremot säljer en dålig tårta så talar alla som ätit tårtan om detta för alla de känner! Så fungerar det överallt. Det är bra att hojåkare här på forumet delar med sig av sina erfarenheter, men oavsett hur det har varit i de enskilda faller, måste alla som läser dessa inlägg se på det med kritiska ögon.

Det går antagligen hitta en handfull av alla de som någon gång köpt en ex en HD och som är missnöjda av en eller annan anledning. Detta betyder inte att de flesta som köper HD är missnöjda, eller att deras upplevelse skulle vara någon slags "sanning" eller "fakta". Detta oavsett om det är positivt eller negativt!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
NoLimit skrev:
Det går antagligen hitta en handfull av alla de som någon gång köpt en ex en HD och som är missnöjda av en eller annan anledning. Detta betyder inte att de flesta som köper HD är missnöjda, eller att deras upplevelse skulle vara någon slags "sanning" eller "fakta". Detta oavsett om det är positivt eller negativt!

Du, att någon som köper en HD kan vara nöjd känns helt osannolikt så du har nog slagit huvudet på spiken :D
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
gurra snurra skrev:
Det finns minst 10883889 nöjda kunder som gjort affärer där.


Det var inte dåligt.
Mer än hela Sveriges befolkning har handlat där.
Då måste du väl ändå begripa att av alla de 10 miljoner som handlat där, måste det finnas någon besviken kund...!?


gurra snurra skrev:
MC BUTIKEN SOMEWERE ELSE ÄR BRA

Vart menar du att man ska handla?
AVA är och har ju tydligen allt?
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
Dioxin skrev:
Till skillnad från dig så har jag läst om FLERA personer som haft liknande NEGATIVA uplevelser med AVA MC. För min räkning räcker det med några missnöjda kunder som INTE har ställt orimliga krav på säljarna förutom att de ska göra sitt JOBB!
Sen om jag grundar mina åsikter på andras erfarenheter har jag all rätt att göra! När var sista gången man behövde din tillåtelse för att dra slutsatser??? :fatta!

Har du haft bra erfarenheter av just det mc-bolaget, bra för dig!
Försök och fatta att det finns många som inte har gjort det!

Förresten, vad jobbar du med i AVA MC? försäljare??? :arsele


Nivån på ditt inlägg betyder ju bara att du varken begripit mitt inlägg eller tidigare inlägg om oseriösa köpare! Nästan så att jag inte orka kommentera ditt inlägg, men nåväl:




"Till skillnad från dig så har jag läst om FLERA personer som haft liknande NEGATIVA uplevelser med AVA MC"

Till skillnad från mig? Hur fan vet du vad jag har läst? I det inlägg du syftar på uttrycker du ju ilska mot AVA MC enbart för att du "har läst tillräckligt mycket för att förstå att AVA-mc är inget å ha"




"När var sista gången man behövde din tillåtelse för att dra slutsatser???"

Om du tänkt till lite så förstår du att hela poängen med mitt inlägg var att man borde tänka själv. Du får väl dra slutsatser utifrån vad du vill. Du har ju faktiskt läst om flera personer, och om du tror dig veta hur det ligger till utifrån det, så visst. DÄREMOT FINNS DET INGEN ANLEDNING ATT SJÄLV KASTA SKIT PÅ ETT FÖRETAG BARA FÖR ATT MAN LÄST VAD ANDRA TYCKER OM DOM!




"Har du haft bra erfarenheter av just det mc-bolaget, bra för dig!"

Som sagt, om du läst inläggen ser du att jag inte har några erfarenheter av företaget. Jag vet alltså inte mer än du.




"Försök och fatta att det finns många som inte har gjort det!"

Många??? Ja, just det, du hade ju läst om flera stycken personer.....




"Har du ingen aning om hur dessa butiker behandlar sina kunder.....så borde du hålla käft!"

Nej, jag har som sagt inte varit kund där. Efter vad du har skrivit har uppenbarligen inte du heller det, trots detta så diskuterar du gärna ämnet. Är detta en princip som bara ska gälla andra förutom dig då eller?




"Förresten, vad jobbar du med i AVA MC? försäljare???"

Att du bara vräker ur dig en sådan grej visar ju bara att du har slut på argument. Den här typen av kommentarer är nog det mest löjliga som går att läsa här på forumet.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Sluta nu bråka grabbs.
Ni har en poäng båda två. Jag hade också dragit öronen åt mig om jag hört flera som sagt att en affär är dålig. Dock behöver man inte kasta skit om man inte VET. Man kan påpeka att man HÖRT det. Men mkt man hör är tyvärr inte alltid med sanningen överensstämmande så undvik kasta dynga om det inte är nödvändigt.

Se så, ut o lek nu...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
:corn :cpparty

@ gurra surra: Glömt ditt :ätapiller :galen från din :nurse borta på :pangihuve -huset? Då blir man lite :6surkart och :kulspruta


:hej
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag har lärt mig Kund==kung.....men det har inte alla fattat. Dock skall inte man som kund vara otrevlig.

///M
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
Dioxin skrev:
Vet du vad mr. nolimit? Jag ska ta och göra som corben säger och sluta diskutera det här med dig. Orkar inte med dina inlägg och "logik".

So, happy?

:pannkyss

Gött att det går att diskutera saker och ting i alla fall?!? :)
Det är ju det forumet är till för! Att ämnet tas upp och det hettar till visar ju bara att det finns ett behov av att snacka om ämnet. Kan verkligen hålla med om att det finns oseriösa företag och det är klart det ska ventileras också, ville bara försöka ge en lite mer nyanserad bild av det hela
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
NoLimit skrev:
Gött att det går att diskutera saker och ting i alla fall?!? :)
Det är ju det forumet är till för! Att ämnet tas upp och det hettar till visar ju bara att det finns ett behov av att snacka om ämnet. Kan verkligen hålla med om att det finns oseriösa företag och det är klart det ska ventileras också, ville bara försöka ge en lite mer nyanserad bild av det hela


Låter bra :)

Kan du praktisera det och säga på vilket sätt jag "inte hade ett rätt" vad du säger om juridiken? ( I tråden om min enda erfarenhet av Carlbarks ) Hade varit lite mer konstruktivt än bara säga att jag har fel fel fel.

Du menar att det inte finns en konsumentköplag som ger en konsument vissa rättigheter gentemot en näringsidkare om han gör fel? Låt så vara att jag får ställa kraven via säljaren då han står på pappret (miss av mig, det borde stått mitt namn där). Fast inte borde de hårddra det juridiskt då det faktiskt är de som gjort jobbet.

Lösa spekulationer skulle jag då direkt inte kalla de fel som framkommit. Jag kan själv se och övriga som sett mitt framdäck kan intyga att det slut. Även vad jag kan bedöma så är bakdäcket felmonterat och motorn inte rätt justerad (detta efter själv har läst mig till hur det skall vara och hur det inte skall vara). Sen är du välkommen att ringa och höra med xxxxx (ger dig namnet via PM om du vill ha det) om min version stämmer. Då kan du om inte annat skriva vilken version han har av händelsen. (hade faktiskt vart toppen om du kunde göra det)

Fortfarande är detta min erfarenhet av Carlbarks Motor och jag vet många andra som säger sig vara nöjda med dem (sen om det beror på att de faktiskt fick den service de efterfrågade vet jag inte).
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
Smartswede skrev:
Låter bra :)

Kan du praktisera det och säga på vilket sätt jag "inte hade ett rätt" vad du säger om juridiken? ( I tråden om min enda erfarenhet av Carlbarks ) Hade varit lite mer konstruktivt än bara säga att jag har fel fel fel.

Du menar att det inte finns en konsumentköplag som ger en konsument vissa rättigheter gentemot en näringsidkare om han gör fel? Låt så vara att jag får ställa kraven via säljaren då han står på pappret (miss av mig, det borde stått mitt namn där). Fast inte borde de hårddra det juridiskt då det faktiskt är de som gjort jobbet.

Lösa spekulationer skulle jag då direkt inte kalla de fel som framkommit. Jag kan själv se och övriga som sett mitt framdäck kan intyga att det slut. Även vad jag kan bedöma så är bakdäcket felmonterat och motorn inte rätt justerad (detta efter själv har läst mig till hur det skall vara och hur det inte skall vara). Sen är du välkommen att ringa och höra med xxxxx (ger dig namnet via PM om du vill ha det) om min version stämmer. Då kan du om inte annat skriva vilken version han har av händelsen. (hade faktiskt vart toppen om du kunde göra det)

Fortfarande är detta min erfarenhet av Carlbarks Motor och jag vet många andra som säger sig vara nöjda med dem (sen om det beror på att de faktiskt fick den service de efterfrågade vet jag inte).

Okej, då kör vi:

1. Nyanserad försökte jag vara i en annan tråd, inte i din. Det var inte konstruktiv kritik jag gav, måste det vara det? Då borde du även påpeka det för till exempelvis 'Mattias', 'Pebl', 'blom', mfl, mfl, som i så fall också skrev liknande inlägg i din tråd. Du frågade dessutom i inledningen om det fanns något du kunde göra eller om du kan bli tvungen att acceptera situationen. Du fick min årsikt.

"inte har ett rätt" ?? Vilka rättigheter menar du att du har mot företaget då? Utifrån vad du själv beskrivit verkar du ju tyvärr inte ha så stora möjligheter rent juridiskt, det handlar ju istället om att de i så fall ändrar sin konstiga attityd mot dig.

2. Att konsumentköplagen är till för att skydda dig som konsument är ju helt riktigt. OM du nu varit konsument. Vad jag förstår köpte du den privat, vilket gör det till en sak mellan honom/henne och företaget. Du skrev även att "säljaren gjort vad han kunnat". Då kan han väl inte göra mer?

3. När du i tråden beskriver hela händelsen som en "storm i ett vattenglas", därefter omformulerar ditt första inlägg och istället skriver att det var " jag som överdriver lite", några inlägg senare att du "Gissar på lite slarv från deras sida" som en förklaring till det hela, osv osv, så ger det ju inte sken av någon fakta direkt. Du skriver ex också att du funderar kring vilka krav du kan ställa på verkstan. Skulle inte detta vara spekulationer? Att du har fått problem med hojen är såklart jävligt tråkigt och de tekniska felen betvivlar jag inte det minsta. Men vem som har rätt och fel mellan dig/säljaren/företaget i affären som sådan är ju upp till var och en och bedöma utifrån vad som framkommit och är således spekulationer och resonemang kring moralfrågor, etc.


Jag ber om ursäkt om jag inte varit tillräkligt tydlig i mina trådar om vad jag tycker i den här frågan generellt (trots att jag snart skrivit spaltmeter). Uppriktigt sagt så lider jag med dig, skulle aldrig vilja se min egna hoj behandlas på det här viset. Jag hoppas naturligtvis att det fixar sig på nåt sätt och att du inte blir allför lidande av det hela. Lycka till!
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Smartswede skrev:
Låter bra :)

Kan du praktisera det och säga på vilket sätt jag "inte hade ett rätt" vad du säger om juridiken? ( I tråden om min enda erfarenhet av Carlbarks ) Hade varit lite mer konstruktivt än bara säga att jag har fel fel fel.

Du menar att det inte finns en konsumentköplag som ger en konsument vissa rättigheter gentemot en näringsidkare om han gör fel? Låt så vara att jag får ställa kraven via säljaren då han står på pappret (miss av mig, det borde stått mitt namn där). Fast inte borde de hårddra det juridiskt då det faktiskt är de som gjort jobbet.

Lösa spekulationer skulle jag då direkt inte kalla de fel som framkommit. Jag kan själv se och övriga som sett mitt framdäck kan intyga att det slut. Även vad jag kan bedöma så är bakdäcket felmonterat och motorn inte rätt justerad (detta efter själv har läst mig till hur det skall vara och hur det inte skall vara). Sen är du välkommen att ringa och höra med xxxxx (ger dig namnet via PM om du vill ha det) om min version stämmer. Då kan du om inte annat skriva vilken version han har av händelsen. (hade faktiskt vart toppen om du kunde göra det)

Fortfarande är detta min erfarenhet av Carlbarks Motor och jag vet många andra som säger sig vara nöjda med dem (sen om det beror på att de faktiskt fick den service de efterfrågade vet jag inte).
fortfarande är det bara ditt eget fel OCH bara ditt att du köper en hoj med dåliga däck osv :corn
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Kanonbra svar Nolimit! :tummenupp Så ska det se ut :)

Att jag går på dig beror på att du e väldans aktiv :) (å jag misstänkte nog att jag kunde få bättre svar av dig dessutom)

När vi ändå e inne i denna tråden. Kom på en idé som kanske är vettig.

Om säljarn nu inte vill bråka för mycket själv (för det tar tid och är inte så skojj direkt då han vill behålla sina bra relation med dem) så tänkte jag föreslå att han ger mig en fullmakt att driva frågan för honom och att även skriva att den ersättning eller skadestånd Carlbarks Motor eventuellt ska betala skall betalas till mig. Det borde väl funka å då är vi tillbaka till rättsläget att jag är konsument (företräder en) och Carlbarks är näringsidkare som just utfört en rad tjänster som kunden inte är nöjd med. Voila! Konsumentköplagen gäller utan några tveksamheter :) Undra om det funkar?

Hade juh vart enklare att de accepterat att jag var deras "kund" men de verkar juh vilja slingra sig och då får jag hitta på andra lösningar.
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
blom skrev:
fortfarande är det bara ditt eget fel OCH bara ditt att du köper en hoj med dåliga däck osv :corn

Jag tycker du verkar ganska omogen i ditt svar... egentligen borde jag väl inte bemöda mig besvara det alls.. å särskilt inte med ett omoget svar.. men här kommer ett iaf *ler*

Man kan alltid hoppas att nästa gång du lämnar in din hoj på service att de råkar missa att hälla i olja... både för motorn å för bromsarna... för då får du stå ditt eget kast...om motorn skär å bromsarna inte tar... det borde du juh kollat! :7peta (fan va tråkiga denna sorts inlägg är att läsa )


Edit: :corn
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top