Varför Yamaha?

Hallå där ditt favorit toppfartstroll här! :hihi

Varför snackar du skit om min fina R1a!? :mad:

Hehe, nej men 2015 skulle jag ändå säga är en lite senare version av crossplane-motorn. Jag har som sagt ingen aning om huruvida kritiken mot de tidigare versionerna är befogad eller inte :va Har hört att crossplane har mer tryck i mellanregistret men lite mindre "up top" så att säga, och att 07/08 har högre topphastighet än tex 2010. 2015 är ett helt annat odjur på en annan nivå :yoparty Men vid det laget såg ju konkurrensen annorlunda ut också.

Jag tycker att 07/08 var det ingen annan som riktigt kunde nå R1an, på samma sätt som att jag tycker 05/06 var GSXR 1000 herre på täppan :Bugar

Vad gäller senare modeller av R1an är något jag hört upprepas från flera håll att bromsarna inte håller måttet, jag har faktiskt inte börjat grotta ner mig i senare modeller av R1an än men broms kritik är kanske inte jätte positivt ;) Sen är bromsar väldigt lätt att byta, men ändå...
Med blandade känslor kring bromsarna, så vore det av intresse att hitta fler trådar lr annan information kring dito, för att få mer grepp om ämnet- tips mottages 🙏 om finnes

Med blandade känslor kring bromsarna, så vore det av intresse att hitta fler trådar lr annan information kring dito, för att få mer grepp om ämnet- tips mottages 🙏 om finnes
Här har du yamaha R1 1998 till 2014 täckt av bennetts, tycker de ger en ganska bra överblick kring olika modeller och vad man bör veta :tummenupp

Det som jag stört mig på mest med min R1a (som jag inte kört än) är high och low speed comp, men det är nog bara jag som är lite som jag är, kanske för att någon jävel dragit för många klick på stötdämparen :4skrika R1orna var först med det om jag inte har helt fel :tummenupp

Bättre hoj på alla vis.

Med vänlig hälsning,
Kan man få den med 17 liters tank tack? Eller blir det bara för mycket mera vikt då? :(

Men visst är Mt-09 sport fairings säkert en bra hoj om man jämför med konkurrenterna som är typ, inga? :va

Eller det var väl nån panigale v2 utan hästar som hamnat i samma korg, typ, eller nått :hihi

Nu när det finns ninjor och gixxers ett tag till så blir det väldigt intressant att se vad som händer med yamahas drag, kanske blir bra kanske inte, men supersport har de iaf slutat med :fakta

Kan man få den med 17 liters tank tack? Eller blir det bara för mycket mera vikt då? :(

Men visst är Mt-09 sport fairings säkert en bra hoj om man jämför med konkurrenterna som är typ, inga? :va

Eller det var väl nån panigale v2 utan hästar som hamnat i samma korg, typ, eller nått :hihi

Nu när det finns ninjor och gixxers ett tag till så blir det väldigt intressant att se vad som händer med yamahas drag, kanske blir bra kanske inte, men supersport har de iaf slutat med :fakta

Du får väl läsa i specifik tråd.

För jämförelsens skull så är dagens WRC-rallybilar snabbare än dåtidens Grupp-B trots effektunderskott.

Du skulle sannolikt också vara snabbare med en R9 än med en r1 var som helst utom på en rak E4…

Med vänlig hälsning,

Det finns ju ändå ganska gott om sporttourers i ungefär samma effektklass. :hihi
Men det är väl som sagt bara Ducati SS 959 och Aprilia RS660 som har ungefär samma matchvikt.

För jämförelsens skull så är dagens WRC-rallybilar snabbare än dåtidens Grupp-B trots effektunderskott.

Du skulle sannolikt också vara snabbare med en R9 än med en r1 var som helst utom på en rak E4…

Med vänlig hälsning,
Det är väl lite samma som med alla gubbar som kör BMW GS och dylikt med på tok för mycket vikt och effekt när de egentligen skulle ha en CCM, de kan ändå inte använda hela potentialen i en fullstor äventyrshoj.

Med vänlig hälsning,
Släng på samma däck, bromsar, stötdämpning osv på rally b bilarna så får vi se ;) lite som F1 v10orna...

Nja finns flertal fina landsvägar här där jag sitter och kämpar med mätare på 260 med 636an och ser polaren på sin förbannade jävla K5a försvinna bland ängarna i horisonten :gråta Förbjud de där helvetiska literklubborna ingen liten privatperson ska få ha tillgång till så sjukt mycket pulver helt orimligt helt regelvidrigt :4skrika

Vad jag skulle vara snabbare med är en dålig måttstock då jag inte har nån aning om vafan jag håller på med, en skicklig förare kommer alltid vara snabbare med en R1a än en R9a förutom på nån gocart bana kanske :tungan Men jag älskar min 636a ändå även om jag blir frånåkt av monstermaskinerna :)

Det finns ju ändå ganska gott om sporttourers i ungefär samma effektklass. :hihi
Men det är väl som sagt bara Ducati SS 959 och Aprilia RS660 som har ungefär samma matchvikt.
Hehe nu snackar vi! :krama Då tar jag hellre en BMW R 1300 GS eller en ducati multistrada v4 trots att det tar emot att erkänna :hihi Med undantag för 959an då, den är godkänd :tummenupp

...
...
KTM Duke 890 R/GP och KTM Duke 990 R tycker jag lirar i samma klass som MT09.
890n var ganska lika MTn och 990n lite vassare imo.

KTM Duke 890 R/GP och KTM Duke 990 R tycker jag lirar i samma klass som MT09.
890n var ganska lika MTn och 990n lite vassare imo.
Har alltid varit sugen på nått naket från KTM, men att de kallar 890 för "skalpellen" och 990 för "bestraffaren" är lite väl cringe :lol Det låter som hojar som antingen kastar in dig i ett vajerräcke och skär upp dig eller bestraffar dig med typ en trasig kamaxel? :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT