Varför vill ni åka sporthoj utan kåpor?

Inte särskilt moget svar, nivå med iq fiskmås...

Och hur många olyckor med krompråm har skett på grund av att bromsarna inte var tillräckligt bra?

Det är ett högst moget svar. Du ligger ju på en lägre nivå och kallar folk för fiskmåsar.
Men jag kan vara en fiskmås, vad är din ursäkt?

Tillräckligt många för att hamna i statistiken.
 
sammanfattar väl trovärdigheten i övriga inlägg. Han syftar nog på innan man torskar lappen.



och dom man KAN få stopp på har inget på allmänna vägar att göra?:va

Min hoj när den är färdig kommer att vara helt okörbar på allmänväg, den kommer att ha ett effektrigister som gör den omöjlig att köra i köer osv. det kommer att vara en ren dragracing hoj. Bromsarna på den kommer att vara tillräckliga för dom fart resurserna som krävs. då finns det andra hojar som inte har det bl.a top fuel hojarna som inte fick köra på Mantorp i för att banan har blivit för kort pågrund av att det bara går fortare och fortare. bilarna har broms skärmar men det går ju inte på hoj:rolleyes:
 
Min hoj när den är färdig kommer att vara helt okörbar på allmänväg, den kommer att ha ett effektrigister som gör den omöjlig att köra i köer osv. det kommer att vara en ren dragracing hoj. Bromsarna på den kommer att vara tillräckliga för dom fart resurserna som krävs. då finns det andra hojar som inte har det bl.a top fuel hojarna som inte fick köra på Mantorp i för att banan har blivit för kort pågrund av att det bara går fortare och fortare. bilarna har broms skärmar men det går ju inte på hoj:rolleyes:

Min hoj GSXR1000 Är skitbra att köra på väg med! Bra bromsar, helt ok körställning, drar inte farligt heller. För 2 år sen körde Jag 200 mil på en dag. 100 med CBR1000 och 100 tillbara med GSXR1000 02 som Jag bytte till mig. Inga problem. Varför hör dom inte hemma på vägarna?
 
Det är ett högst moget svar. Du ligger ju på en lägre nivå och kallar folk för fiskmåsar.
Men jag kan vara en fiskmås, vad är din ursäkt?

Tillräckligt många för att hamna i statistiken.

ledsen att du tog åt dig att vara fiskmås, Även en smart person kan ju komma med dumma svar, och det var det jag syftade på, svaret alltså. inte dig personligen då jag inte har en aning om din inteligens.
 

Men man kan ju vända på frågan till vissa plastraketspiloter.
Igår på lunchen stod en R1:a parkerad utanför med kolfiberblås, avplockade pasagerarpinnar mm, m.a.o en riktig prestandahoj... var bara ett problem, däcken hade ~2cm breda "chicken stripes".:D

:D :D :D :D :D

Det har jag inte ens på customjärnet, bara ca 5 mm där :tummenupp

Men sen är det ju en fråga om däckens profil också. Fotplattor är lite begränsande, även om de är ledade :D
 
jag har lite svårt för denna smutskastning på olika hojtyper att åka hoj är la ett gemensamt intresse oavsett typ av hoj
jag har hitills i år haft en zx9r påklädd en dragstar kromsläde och nu en cbr fighter har trivts med alla hojarna och haft fina åkturer med blandade hojtyper men måste ju säga att jag tycker fightern är klart roligast
så dömm hellre folk efter sin personlighet och inte efter hojen
på vägen är det ju inte vem som är häftigast/ snabbast till målet som räknas
utan det väsentliga är ju resan dit sen om ni gör den i 70-140-210---- är upp till er men var rädda om er och alla andra på vägarna:kiss
 
jag har lite svårt för denna smutskastning på olika hojtyper att åka hoj är la ett gemensamt intresse oavsett typ av hoj
jag har hitills i år haft en zx9r påklädd en dragstar kromsläde och nu en cbr fighter har trivts med alla hojarna och haft fina åkturer med blandade hojtyper men måste ju säga att jag tycker fightern är klart roligast
så dömm hellre folk efter sin personlighet och inte efter hojen
på vägen är det ju inte vem som är häftigast/ snabbast till målet som räknas
utan det väsentliga är ju resan dit sen om ni gör den i 70-140-210---- är upp till er men var rädda om er och alla andra på vägarna:kiss

:tummenupp
Helt rätt! Åk den hoj DU vill åka på och låt andra åka på vad DOM vill åka på.
:tummenupp
 

Bromsar är faktiskt ett problem på Mc när det gäller väldig höga farter, inte alla banor som kan ta i mot hojar på grund av att det inte går att få stopp på dom.

Ett lite märkligt påstående tycker jag. För det första, vilka hojar pratar du om nu och för det andra, vilka banor pratar du om?
 
Få hojar går upp mot ett redigt Monster..så enkelt är det. Jag gillar min
1098S men jag kör helst Monstret. 999S spis...feta radialbromsar...ustrålning utan like, många försökte efterlikna men ingen lyckas riktigt. Jag gillar fighter conceptet.

När det gäller olika hojtyper så...sorry men custom gör så att det vänder sig i magen på mig. De brölar oftast utan finess..bara mycket. De släpar på enorma mängder skit på sig i form av patetiskt och pimpigt krom och de där vidriga väskor med små lås på de. Vulgärt och kitschigt får en ny inneböärd när man kollar på customhoj parad... Kläderna custom folken har på sig är ett riktigt bad taste galore...häromdagen såg jag en 40 årig överviktig gubbe med chaps och jeans under, spydde nästan...men värst av allt att skiten är livsfarligt. Med all skit och 2 pers väger ett sådant missfoster som en fiat uno och bromsar fram är oftast är patetiskt skämt..medan med den vikten borde det fan vara monoblock Brembo. Det är vad jag tycker.
 
Last edited:
Det går alldeles utmärkt att gasa på bana med en streetfighter! Jag inga ambitioner att bli nån ny jvla Rossi....I min ålder vill man inte ligga som ett frimärke på tanken... Däremot finns det tjusning med en riktig sporthoj. Tur att smaken är som baken va?
 
tycker denna tråden borde läggas ner, läst en hel del av alla era inlägg o många verkar på tok för fientliga o massa idiotförklaringar överallt.
du som kör sporthoj o inte gillar streetfighter köp då inte en, o tvärtom.
på detta forummet har vi alla en sak gemensamt, vi älskar att köra motorcyklar och smaken kommer alltid vara som baken, delad, så håll er då på eran sida av baken helt enkelt. för där emellan finns det bara en massa skit som ingen behöver kasta på den andra......
 
Last edited:
Streetfighter är inte bara en hojj utan kåper det blir och är exakt vad du vill. du får tycka som du vill. vissa vill göra lite mer med sina hojar istället för att bara byta till mini blingkers eller sätta på fransar på handtagen. bygger man om den till streetfighter så blir det lite av äns egna lilla konst man har en tankebild och vill få den värklig. när den är klar så låvar jag dej att det är roligare en att åka omkring på en orginal men miniblingkers!! (Tål man inte lite blåst? sälj din hoj då e du ingen biker!!!!)
 
(Tål man inte lite blåst? sälj din hoj då e du ingen biker!!!!)


Eeh...hur menar du nu?:va
Jag åker knappast sporthoj för att få skydd för blåsten. Kåporna på en sporthoj är till för att stabilisera hojen genom att förbättra dess aerodynamik.

Personligen avskyr jag allt som har med "Street fighters" att göra. Avskyr faktiskt till & med namnet Street Fighter. Vad då "Gatu krigare"? Snälla förklara för mig någon...
 
Vad då "Gatu krigare"? Snälla förklara för mig någon...
Det kommer från körstilen.
Streetfighters framförs ju bäst i stadsmiljö och rusningstrafik. Då förstår man även uttrycket gatukrigare. :D

Till och från centrala Stockholm i rusningstrafik med sporthoj eller SF. Då är SF att föredra.
 
de är helt ok å åka fighter OM man har klotat hojen å inte har råd å fippla ihop grejerna till standard igen, känns lite som de som är grejjen med fighter för min del iaf :)

klotar jag min R6a så ska jag prova på fighter men inte förns då :)

Det kommer från körstilen.
Streetfighters framförs ju bäst i stadsmiljö och rusningstrafik. Då förstår man även uttrycket gatukrigare. :D

Till och från centrala Stockholm i rusningstrafik med sporthoj eller SF. Då är SF att föredra.

jag gillar å glida rusningen till å från jobbet med mitt clipon styre, blir de inte lite väl brett med cross styre? iof har jag kört lite med en Honda AT750 genom stan men de är länge sedan.
 
Last edited:
Det kommer från körstilen.
Streetfighters framförs ju bäst i stadsmiljö och rusningstrafik. Då förstår man även uttrycket gatukrigare. :D

Till och från centrala Stockholm i rusningstrafik med sporthoj eller SF. Då är SF att föredra.

Ok, ett logiskt svar. Tack!

Sporthoj i rusningstrafik? Nej tack. Det är varken pendlarfordon eller stadshoj ju!:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top