Varför vill ni åka sporthoj utan kåpor?

Rigge skrev:
Jag är längre än dig och highchairs utan kåpor är ju livsfarligt!! Jag provade en gång förra veckan, jag kom åt dödarknappen, så fort man rör sig minsta lilla svänger den ju... det gick inte alls.

Som sagt,är väl felbyggd lr nått.
Håller med om dilemmat med styret men jag når verkligen knappt styrena
när jag sitter på tanken.Det jävliga med såna stunts i kombo med crosstyre
är ju att "ta sig tillbaka" till sadeln utan att haka styret.Lätt hänt.Särskilt om man har skinnställ på.Tur man kan köra lite offroad oxå med motarderna.
 
Klrz skrev:
"Stunta med skinnställ är ju som att pippa med kådis!!!!!"

veckans citat...det mest korkade jag hört på länge...på såååå många plan. :kocko

Hoppas du missade en :) där.

Hoppas du inte blir besviken nu men jag menar vad jag skriver.
Men det är min subjektiva känsla jag beskriver.Inte något slags ställningstagande om att man skulle va ballast i stan för att man kör utan ställ.Man känner sig så jävla klaustrofobisk när man stuntar med stället om man gjort det utan länge/många gånger.Riskerna kittlar lite extra oxå måste jag erkänna.Trots mitt uttalande så kör jag faktiskt oftast med stället på numera.

Korkad eller inte.Vet inte vad du säger nu men jag tycker inte det är särskilt smart att stunta omkring på mem originaldrevad sporthoj överhuvudtaget.Ännu dummare är det ju att blåsa omkring i skogarna i racetempo och tokköra alla av/påfarter man kan hitta bland vajerräcken,avbärarräcken å annat man kan bli köttad av.Med eller utan ställ,men nog fan gör man det oxå.Så jag får leva med att
bli kallad korkad för det är man väl om man håller på som många av oss gör trots att vi vet riskerna. PS.Chicks digs scars.DS
 
Silwer skrev:
inget färdigbyggt trams med sänkt effekt som tillverkarna tillhandahåller (*****, fazer, ******* o annat)

Fazern är inte alls färdigbyggd. :smasha

När man tröttnat på hur den ser ut, kan man bygga om den för lika mycket pengar som det kostar att köpa en ny.

(Fast då blir det förvisso en "köpt" hoj, enligt puritanerna ska man ju helst tillverka sina delar själv.)

Exempel:
fazer_gr.jpg
 
Henkmaster skrev:
:fatta! En Ducati är inget färdigbyggt trams!

Så vilka delar har du behövt köpa till ditt halvfabrikat för att du öht ska kunna köra den när du hämtade den hos säljaren? :näsblod :rolleyes:
 
Ang. kostnader när det gäller vurpor med olika hojar, så tror jag stenhårt på att det är MYCKET billigare att vurpa med exempelvis en motard än en sporthoj. Mycket pga. att man inte kör lika fort när man stuntar med en motard, och mycket pga. att det inte finns så mycket som går sönder (kåpor är dyrt).

Senast igår drog jag över en wheelie med min CR500 i närmare 100km/h. Crossen klarade sig hur fint som helst, det enda som skulle behövas köpas nytt är ny bakstänka då den nuvaranda fick en några cm lång spricka.
Skulle man dra över en wheelie i 100 med sporthoj blir det nog mycket värre!
 
Henkmaster skrev:
:fatta! En Ducati är inget färdigbyggt trams! Monster är en livsstilsaccessoar och absolut inget "fighterbygge". Vänligast subtrahera den från din svordomslista över riskokande radfyror från asien. :7peta
Det förändrar ju inte att det är just som jag säger, en färdigbyggd "fighter".
Inte för att jag sett några 999or utan kåpor åka omkring iofs:lol
Monster är en hoj JAG inte förstår helt enkelt, det är som den fula ankungen på nåt sätt.
För dig är den säkert en svan iofs.
 
Tysken skrev:
Jag kör aldrig bana
Jag har hundra mil till en kurvig väg
Jag hatar allt som är original
Jag är allmänt mätt på spruckna, risiga plastkåpor
Jag är familjefar och kan inte vissla runt i fosterställning i höga farter
Jag får ett enormt behov av att skapa, helst i euforiska rödvinsrus

+ Att det stod en 750Ur-R + en vässad 1100 i ett hörn

Vicken jädra lögnare:lol
Jag vet nog att de kåpor med rätt stuk saknas bara.
 
Flagga skrev:
Fazern är inte alls färdigbyggd. :smasha

När man tröttnat på hur den ser ut, kan man bygga om den för lika mycket pengar som det kostar att köpa en ny.

(Fast då blir det förvisso en "köpt" hoj, enligt puritanerna ska man ju helst tillverka sina delar själv.)

Exempel:
fazer_gr.jpg

Det är ju MER kåpor på den hojen än en Fazer original!!! :hihi
 
SF uppkom genom Günter Auspuffanlage från Göttingen,efter en rejäl vurpa på ringen så hade inte Günter inte hade råd att laga sin kvaddade R1:a, istället slet han av trasiga kåpor och det knäckta clip on:et, sen tog han ett cross styre från en Ural 250 och moddade allt i skenet av ett stearinljus.

Konstigare saker har faktiskt hänt.

/Arne Thoren I Sundsvall
 
GSXR1100R skrev:
SF uppkom genom Günter Auspuffanlage från Göttingen,efter en rejäl vurpa på ringen så hade inte Günter inte hade råd att laga sin kvaddade R1:a, istället slet han av trasiga kåpor och det knäckta clip on:et, sen tog han ett cross styre från en Ural 250 och moddade allt i skenet av ett stearinljus.

Konstigare saker har faktiskt hänt.

/Arne Thoren I Sundsvall

Det där låter som ett plagiat av historien om hur Enduro uppfanns. :confused: Jag tror du skarvar lite nu! :7peta
 
Tysken skrev:
Det där låter som ett plagiat av historien om hur Enduro uppfanns. :confused: Jag tror du skarvar lite nu! :7peta
Nej detta är helt sant, på Nordslingan -98 så ägde detta rum.
 
GSXR1100R skrev:
Nej detta är helt sant, på Nordslingan -98 så ägde detta rum.

Var inte Günter från Löningen? Han kommer den 27:e varje månad? Är det samma Günter vi tänker på?
 
Tysken skrev:
Var inte Günter från Löningen? Han kommer den 27:e varje månad? Är det samma Günter vi tänker på?
Löningen ligger strax utanför Göttingen, kan vara samma story.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top