Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Busaberg skrev:Det är nog så att vevpartiet inte är så bra balanserat från fabrik som det borde vara på LC4 också.En Husaberg 650 går som en elmotor i jämförelse.Men KTM:en är ännu värre om man tar ur balansaxeln![]()
Wall skrev:OK. Xr 650 vibrerar ju mindre än KTM:en.
Om man kikar på kompressionsförhållandena:
11.7:1 Ktm 660
10.0:1 Honda XR 650
Så det är alltså kompressionen det hänger på?
Wall skrev:Ok.
Jag har hört att Duken vibrerar mindre än 660/640/625. Stämmer det och i så fall varför?
Långa farbron skrev:Kanske beror det på att Duken har en mjukare sadel.
motardnisse skrev:Man kan ju pröva att sätta dit gummi på fotpinnarna bland annat, även en del av styrena är gummiupphängda. TomK du som brukar prova på en del saker, du har inte funderat på hur det skulle fungera med en o-ring mellan motorn och ramen om det skulle göra nån skillnad?
TomK skrev:Gummiupphängt som i en HD ?Visst går väl det, men det blir oftast självsvängningar istället på vissa bestämda varv. Ta det som en man och fortsätt skaka!
![]()
Wimanski skrev:Det var bara i början som fötterna/skinkorna kunde domna bort lite av vibrationerna. Men redan efter ett par veckor så tänkte man inte på det längre.
supermoppe skrev:Testade min brors 640 och tyckte det värsta va att man hela tiden ser suddigt pga vibrationerna.
JiMpA skrev:Jag Kände lite i fötterna och händerna i början, men inte nu längre. Jag tror, precis som motardnisse säger, att lite gummi på fotpinnarna skulle göra stor skillnad!
Men jag har inte orkat pyssla med det där så lite vibrations får man ju ta
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT