Varför vibrerar LC4?

motardnisse skrev:
Fast vill man ha Pure racing så tar man vibrationerna med en klackspark!
Därför är det ju märkligt att just(touring)LC4 ska vibrera så förbannat när inte mer racemässiga hojjar som Husaberg,KTM RFS och Honda CRF gör det :va

Busaberg skrev:
Därför är det ju märkligt att just(touring)LC4 ska vibrera så förbannat när inte mer racemässiga hojjar som Husaberg,KTM RFS och Honda CRF gör det :va

Ja du, nu tror jag att Husaberg har färre rörliga delar om man jämför med LC4 och sen får man ta med den stora massan som ska räknas med om man ska jämföra hojar med mindre kubik också! Sen använder KTM en rätt gammal kontruktion av just LC4 men lite uppdateringar såsom High Flow toppen mm medan Husaberg tycker jag uppdaterar väldigt mkt i sina motorer.

Bara en tanke! :va

Tror mig ha hört att KTM filar på en ersättare till LC4.. Någon som har koll??

Last edited:
motardnisse skrev:
Fast vill man ha Pure racing så tar man vibrationerna med en klackspark!
Fin beskrivning Ulf, en del av LC4 har gummiupphängt styre vilket minskar en
liten del av vibrationerna. Är det någon med KTM som prövat blyhagel eller nåt i styret utan att bry sig om vikt mm??

LC4 pure racing?? Hade det varit pjår racing hade de väl struntat i balansaxeln istället.
Gummi upphängt styre sitter det ju sällan på räcers med ;)

kiko skrev:
LC4 pure racing?? Hade det varit pjår racing hade de väl struntat i balansaxeln istället.
Gummi upphängt styre sitter det ju sällan på räcers med ;)

Såklart inte, då det är clip-on styre!
:)

Man får skilja på LC4 & LC4. 625/660 har INGA gummiförsedda fotpinnar medan 640/Duke har det. Om man ska dra alla LC4:or under en å samma kam så får måste man ta med 660 Factory hojen då också eller hur, så hamnar den under touring också då??? :tungan

motardnisse skrev:
Om man ska dra alla LC4:or under en å samma kam så får måste man ta med 660 Factory hojen då också eller hur, så hamnar den under touring också då??? :tungan

Absolut. om du lånar ut en sådan till mig så lovar jag å toura med den till valfri KTM-träff i Österrike ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman