Varför valde du just den hojen?

Priset, försäkring, funfactor, banåka...
Suzuki SV1000S - 2007.
Prisvärd, mest Bang for the buck!.
:tummenupp
 
Honda CBR blackbird 2001, funkar till touring men framför allt att bara köra med.
Passar mig perfekt, stor och lång, på småhojar känns det som jag sitter på en moped..
bra i pris och helförsäkring 4000/helår.
 
Er5 blev det för jag är kort i rocken och ville kunna nå ner samt ha en hanterbar lätt mc att fixa begränsat mc kort på. Den var kalasbra att öva på och fixade kortet så mycket fortare än jag ens kunnat gissa och observera knappt nån moppevana innan så ajg var rätt grön kan jag säga..

Billig i inköp och att äga samt den var välvård... numera har jag ju obegränsat a-kort men samma hoj..funderar på att byta men jag vet inte...hittar ju aldrig nån vettig ersättare till min Pärla:hihi

men tids nog behöver det bli ett byte..en som är liite mer piggare :)
 
Tröttnade på att åka förbi de där spännande små stigarna och undra var de ledde någonstans, men inte kunna (våga) åka in med 265 kg MT-01:a...
Provade Triumph Tiger 800XC på demodagarna och fastnade för lätthanterligheten och körglädjen. Nu har jag en hoj som fungerar skapligt på de flesta underlag, har ABS och är riktigt kul att köra. Skall bara köra slut på orginaldäcken och sätta på lite grövre sulor, så blir den nog ännu bättre att utforska nya ställen med. :)
 
Alltid varit sugen på stor motard men Husa och 525 är för dyra i drift för mig(går fortfarande i skolan) 640 sägs vara slö och 660 saknar elstart så det blev en 625 SMC.

Ångrar mig inte en sekund,men när jag börjar jobba blir det en 525 eller Husa 650:yoparty
 
Som återfalls-knutte blev det en ungdomsdröm som gick i uppfyllelse. Buell har alltid varit rejält kaxiga och ofta haft väldig innovativa lösningar, eller vad kan man säga annars om tanken i ramen, oljan i svingen (dock inte på 1125:an). Bonusen med 1125:an är ju att motorn levererar bra mycket mer och bättre än HD-spisarna i andra modeller.
Vi köpte varsin, jag och sambon, jag tycker CR:en är bra mycket läckrare än R:en. Det faktum att jag byggt om min gör att det inte finns en likadan att uppbåda på denna sidan av atlanten gör det hela än mycket bättre.
Sälja den kommer jag nog aldrig att göra. Grymt personlig med mycket själ gör att jag väljer min hoj framför GSX-r och Fireblade (som har passerat i min ägo) i alla lägen. Den hoj jag kan sakna mest av de tidigare är nog DR800s och RD350.

Passar på att skicka in ett litet videoklipp....vältittat på här hemma, trodde det skulle stilla abstinensen lite men det har bara gjort den värre!!! :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=Kwez0pY35Ps
 
Som återfalls-knutte blev det en ungdomsdröm som gick i uppfyllelse. Buell har alltid varit rejält kaxiga och ofta haft väldig innovativa lösningar, eller vad kan man säga annars om tanken i ramen, oljan i svingen (dock inte på 1125:an). Bonusen med 1125:an är ju att motorn levererar bra mycket mer och bättre än HD-spisarna i andra modeller.
Vi köpte varsin, jag och sambon, jag tycker CR:en är bra mycket läckrare än R:en. Det faktum att jag byggt om min gör att det inte finns en likadan att uppbåda på denna sidan av atlanten gör det hela än mycket bättre.
Sälja den kommer jag nog aldrig att göra. Grymt personlig med mycket själ gör att jag väljer min hoj framför GSX-r och Fireblade (som har passerat i min ägo) i alla lägen. Den hoj jag kan sakna mest av de tidigare är nog DR800s och RD350.

Passar på att skicka in ett litet videoklipp....vältittat på här hemma, trodde det skulle stilla abstinensen lite men det har bara gjort den värre!!! :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=Kwez0pY35Ps


Skitsnygg!
:kär
 
Fastnade för utseendet, och att den har helt ok vrid för att vara en 600 sporthoj.
 
Last edited:
R1, eftersom det är den snyggaste sporthojen som finns i mitt tycke. Alltid velat ha en så köpte med hjärtat och inte med plånboken. :huvet

Har dessutom den snabbast färgen (matt svart) och eftersom jag kört twin innan så är den nya R1 motorn helt underbar! :banana
 
När jag köpte min Ducati S2R 800 var detta det jag fastnade för:

- Design
- Design
- Design
- Ljudet av v-twin med Remus helssystem :yoparty
- Smidig och lättkörd i stan
- Billig försäkring (ca 4000:- hel/hel i Sthlm)

Nu är den dock till salu pga motardåterfall...
 
När det begav sig hade jag ägt en italiensk bil i många år. Den hade inte givit mig några som helst problem. Steget att köpa en Ducce kändes inte så svårt mot den bakgrunden. Ryktet att italienska maskiner inte håller hade kommit på skam när det gällde mina egna erfarenheter. Tittade lite på de japanska hojarna. men de kändes som en Honda Civic allihopa, vilket normalt sett är ett gott betyg för Honda vet vad de sysslar med. Men det var inte det jag sökte i en hoj eller bil för den delen vid tidpunkten. Jag ville ha något med känsla, som trots skönhetsfel hade egenskaper jag uppskattade. Ducati 916 var alltid en vacker hoj och designen sjöng på sista melodin vid tidpunkten för mitt mc-köp. En efterföljare var på gång.

Återförsäljaren av Ducati vänlig nog att låta mig prova ett par hojar och lånade dessutom ut säkerhetsutrustning. Återförsäljarna av de japanska hojarna var faktiskt inte lika tillmötesgående. Min 748R låg ungefär i det prisläge jag hade tänkt lägga. En begagnad tidig 916 med ca 3600 mil på mätaren kostade då ca 85- 95 000 kr. Det var aldrig något svårt val. Steget upp till en 996/998 kändes onödigt. Lill "R" var välutrustad med stötdämpare och styrdämpare från Öhlins och den högre spec. motorn än standard lämnade ungefär samma effekt som en tidig 916, vilket var mer än vad jag hade behov för.
 
Är inne på min 3:e Suzuki SV nu. Har tidigare haft SV650S (2 st) som är underbara hojar, men jag ville ha mer pulver.
Det naturliga valet blev en Suzuki SV1000S som har allt: Kraft, bra chassi och karaktär. Sen att den låter som ett gammalt Spitfire-plan med de öppna kolfiberburkarna är ett stort plus i kanten så klart :)
 
För att den är snygg och som lång (1.89) så sitter jag bäst på den hojen av alla supersport!
Inte galet dyr i försäkring då den börjar bli gammal som fan, men den har fortfarande ett sånt jävla pulver i motorn!
 
Först och främst, ljudet! :yoparty

Sen väldigt bra försäkring, bekväm för mina två meter och pulvret kommer rätt tidigt, runt 7000-8000 varv, bra på gatan. :)
 
Begrep inte bättre:rodnar Men fick dock två hjul och mc åka för en väldigt billig peng i inköp:)
 
Gul TL1000R!

För att jag gillar v-twin, gillar utssendet och den låg bra i pris och försäkring för en som har andra utgifter än hojen att tänka på. Var det enda jag var intresserad av nu när jag skaffade hoj igen, och så blev det!
 
ZZR 1400 -11
Högfartsmonster som piskar dom flesta sporthojarna.
Med slip-on i kolfiber från Akrapovic var jag såld redan när försäljaren startade den
 
Av de få hojar jag fick plats på med mina långa ben så var banditen den som föll mig mest i smaken. Ducati Monster 796, Honda CB1000, Triumph Speed/Street Triple och Aprilia Shiver m.fl var bara att fetglömma. De enda kraven jag på förhand hade var att det skulle vara en nakenhoj utrustad med ABS.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top