Varför valde du just den hojen?

För att den var snygg, billig (både försäkring och inköpspris) och att det finns en enorm marknad av reservdelar/styling till den, mycket pga Brittiska Supertwins kan jag gissa. SV650S K4
 
Älskade min Superduke 990 så när 1290 kom var det den naturligaste övergången, blev bara ett för stort begär. Design, ljud, karaktär och försäkringen avgjorde valet...
 
Såg ett monster första gången -99 när jag bodde i Italien, och det var den första hoj jag nånsin tyckte var snygg.
När jag sen tog kortet långt senare var valet enkelt, eftersom 796an kom med abs numera! Provkörde bla nightrod, gsr750, z800 och likn men de kunde inte få mig på andra tankar.. Närmst var en daytona 675 men den försvann pga den absurda försäkringspremien.
Idag känner jag att det skulle vara kul med en sporthoj, men utbudet av sporthoj med abs och rimliga kostnader har jag inte hittat än.
 
Älskade min Superduke 990 så när 1290 kom var det den naturligaste övergången, blev bara ett för stort begär. Design, ljud, karaktär och försäkringen avgjorde valet...

Försäkringen? Skrev inte du att du fick en premie på 25kkr?:tungan

Kawa z750 köpre jag för att jag gillade utseendet på den då, och att den var en lagom hoj att ta körkort på.


1000 mil senare i sadeln fick jag syn på Ducatis nya Streetfighter. Tappade hakan direkt:kär Provkörde och en vecka senare sa jag hejdå till kawan :yoparty
 
Billig, bränslesnål, billig försäkring, och ändå hyfsat rolig, bra på ojämnt underlag osv. Folk tycker det är lite tramsigt och gubbigt, men jag vet inte. 270 hästar per ton är fan så mycket bättre än alla normala personbilar iallafall. Lutar åt att nästa hoj blir en lite vassare grushoj. Suktar efter en KTM 690 Enduro R, men en lite vuxnare maskin, typ 1190 Adventure (R) skulle jag inte heller säga nej till, även om jag aldrig skulle våga ta ut en sån i skogen eller sladda i nån större utsträckning..
 
För att det är kul att powerwheela med en 600 :hihi
 
Enkelt ! Min Aprilia tuono V4 är världens Bästa Hoj !! Tänk själva .. En Superbike hoj med skön körställning och en vettig försäkring .

Såvitt jag vet så har Aprilia det bästa elektronikpaketet med Tc och qs och lite lull lull som wheelie controll bla.
Och Ljudet från denna V4 är något jag ialf får hjärtklappning av :banana

Inne på 4e året nu och fortfarande het på hojen .

Och hur den går på bandagar :Bugar

Enkelt val :)
 
Bra försäkringspremie, hyfsat inköpspris, ordentligt med vrid då min sambo envisas med att åka med hela tiden... Bra allrounder, Bandit 1250 blev det! Suktar lite efter Kawa 1000SX.
 
cbr 600rr -10

Varför: Provkörde min kompis 600rr -07 och blev såld direkt. Men om det egentligen var så vettigt, de vet i fan :D Huvudsaken för mig är att jag har jäkligt kul på den, och det har jag.
 
BMW f800s -07

1.skicket.
2.försäkring under 2000kr hel/hel.
3.service svårighet :)
4.låg bränsleförbrukning.
5.utseendet med hel kåpa :D
6.Sportig.

nu vill jag ha mer än 85hk :huvet
 
Kawasaki Z1000sx -13

Snygg
Bra körställning
OK med kraft
Bra försäkring
OK sport
OK touring

Lite av en drömhoj för mig.
 
Försäkringen? Skrev inte du att du fick en premie på 25kkr?:tungan

Kawa z750 köpre jag för att jag gillade utseendet på den då, och att den var en lagom hoj att ta körkort på.


1000 mil senare i sadeln fick jag syn på Ducatis nya Streetfighter. Tappade hakan direkt:kär Provkörde och en vecka senare sa jag hejdå till kawan :yoparty


Hehe, fått lite pm. Ja jag har en dyr premie. 25kkr för hel och ca 17kkr för halv :gnissla
 
Lämnade in min GSX-R 1100 -94 på service. Jag fick då låna en grå och silver Suzuki B-King i några dagar. När mekanikern först rullade ut hojen undrade jag hur jag skulle kunna köra den där stora klumpen. Det visade sig snart att b-kingen var betydligt smidigare än den såg ut och att hästkrafterna var beroendeframkallande:D. När jag sedan fick tillbaka min 1100 så var den aldrig lika rolig att köra igen. Den såldes samma sommar och våren därpå var jag ägare av en svart B-King. Det är den bästa hojen jag ägt och det ovanliga och aggresiva utseendet gillar jag skarpt. Det är min drömhoj!
 
KTM - Ready to race! Kul att ha en RC8 eftersom den inte är riktigt lika vanlig som en japanare... Dessutom är vtwin kul! :kär
 
För att K1300R var den enda som uppfyllde följande:

- Nakenhoj
- Stor motor
- Hårda packväskor
- ABS
- Quick Shifter
- Traction Control
- Elektroniskt justerbar fjädring
- GPS
- Komfortabel
- Detaljfinish
- Inte så vanlig
- Billig försäkring
 
Last edited:
Triumph Street Triple 675 R
Provkörde den 2 år i rad på Triumph's årliga road show och gillade den skarpt.
- ROLIG
- Körställning
- Rimlig försäkring
- Å så tycker jag den är snygg
 
För att det står Husqvarna på den.



Edit: Nu vill jag bara att snön ska smälta bort så jag kan bekanta mig med min nya älskling. 1½år sedan jag körde en sist.
 
Last edited:
För den var dyr.
 
Det är en Guzzi!
(Stelvio NTX 1200 ABS årsm 2012)

För att utveckla det lite mer:
En karaktärsfull packåsna för färder på olika underlag. Möjlig att serva själv. Passar såväl min hjärna som mitt hjärta. Hade bra erfarenheter från min förra Stelvio. Vet vad Guzzi går för; har ägt sju stycken hittills.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top