Varför valde du just den hojen?

Efter ett snedsteg (honda cb1000r) behövdes något med en själ i.

Vtwin och en känsla av att håll i dig annars går det åt helvete gjorde att jag blev helsåld.. förutom bra premie & snygghetsfaktor.
 
Kawa z 750 -04.

Bra första hoj = mer krut än t.ex. Xj6 och er6. Relativt snygg. Billig i inköp. Billig försäkring. Mycket eftermarknadsprylar.
 
BMW F800 GS, polaren skulle sälja sin Öhlinskittade för rätt peng när jag tröttnade på Tigern 955i som jag hade.
Dock tycker jag att den är lite väl motorsvag så jag funderar på att byta igen.

Suzuki GSXR 750, tog över den från fästmön efter att jag la den och mig i ett dike i slutet av sommaren :crash
Perfekt att köra bana med så snart är den ihopskruvad igen...
 
Vet inte faktiskt om jag redan svarat i denna tråden, men en upprepning är inte hela världen

R1 Crossplane - ljudet av denna på höga varv är fantastiskt !!!!!!!!!!!!!!!
 
990 SD eftersom den i mina ögon var världens bästa hoj.

1290 SDR eftersom den ÄR världens bästa hoj :kär

2014-KTM-1290-Super-Duke-R-wallpaper-2.jpg

Båda köpte jag utan att knappt ens provsitta, än mindre provköra. När jag köpte 990 så hade jag inte ens ansökt om lämplighetsintyg för A-kortet :Rockbanan
 
fasiken vilken "bra" tråd. kul tråd i alla fall :tummenupp

Yamaha FZ6-N
Köpte den pga. pris, miltal (256mil), skick samt en bra nybörjar hoj (samma typ av hoj som trafikskolan hade). är idag nöjd med den dock insett att om jag skall köra motorväg eller långfärd så blir nästa hoj något motsvarande med kåpor. :)
 
Sen jag åkte min första hoj Suki GT 125 cc i slutet av 70 talet har den högsta önskan för mig varit Kawa Z1
900 som kom i början av 70 . Rad 4a och DOHC redan då . Piskade ALLT på den tiden och har hållit sig i framkant sedan dess . De dröjjde dock över 30 år och 900an hann utvecklas till en 10a innan rätt tillfälle kom .
Så efter ca 12 år med en KLR 600 trillade alla bitar på plats och nu står den i mitt garage ! :rock
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge !
I dag kan jag tänka mig att testköra en ZZR 14 men är osäker om jag faktiskt vill byta !
 
Honda 954..

Ja å kompisen satt bakfulla å han tyckte ja skulle köpa hans.. Sen när han sa alldeles för bra pris gick de ju inte hålla sig ifrån denna underbara maskin! :banana
 
För att den var bäst i klassen, snygg, skön att köra och prisvärd på alla tänkbara sätt... och för att jag ville ha något som ingen annan jävel hade kladdat på innan :)

61167d1363031284-2013-street-triple-r-aftermarket-exhaust-13-blk-r-akrapovic.jpg
 
Last edited:
R1200R, en av de mest förbisedda hojarna, kanske just för att den enda bekväma sadeln gör hojen halvful...

Varför: jag råkade provköra..
Grymt vrid, twin och lagom med pållar samt packmöjligheter på en nakenhoj som inte kostar skjortan att försäkra gjorde mig lite tårögd ;-)
 
Köpte min SMT för att jag gillar utseendet, tycker att den har helt ok prestanda i sin trevliga V-twin! Gillar att den är åt touringhållet då jag gärna åker bekvämt, och den är helt klart den bekvämaste jag ägt hittills! Och roligast!
Att jag slog till var för att den plötsligt sjönk i försäkringspremie till en prisvärd nivå!
 
Billig, driftsäker, tam (och därav hållbar) motor, enkel motorkonstruktion med 1 cylinder, billig försäkring som jag som student har råd med. Aprilia Pegaso -99.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top