Varför the Doctor?

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Varför kallas Valentio Rossi för the Doctor?
Är det något han studerat till eller är det för att han är som en kirurg på banan?
Har sökt lite på detta som hastigast men hittar inget svar?

P.g.a att när man i Italien är duktig på nått så kallas man för doktor.....
iaf den förklaring han ger i biografin.....

/R

I filmen "Faster" berättar Valentinos far att i Italien är doktor något man kallar en person som är väldigt duktig på det han gör, eller att man ser upp till en doktor.

Är det ngn som kan svara på ifall man kallas för Doktor om man är duktig på ngt i Italien?

Jag har för mig att det är så i Italien men jag är inte riktigt säker? :D
Då är jag också en Doctor, men inte på hojåkning.

Bifogat

• licksmiley.gif
    licksmiley.gif
    474 bytes · Visningar: 399
Om jag inte missminner mig så är mannen ifråga hedersdoktor av nåt slag i sin hemstad, det väljs man till och behöver inte betyda nåt annat än att man är känd.

Om man vill vara lite skitnö(r)dig så kan man ju faktiskt säga att det även i våra delar av världen inte betyder att man är läkare för att man har doktorerat. Doktor har ju bara felaktigt, i folkmun, blivit förknippat med enbart doktorer i medicin. Fast frågan är ju vilket universitet man vänder sig till för att doktorera i banåkning.

Nu ska jag återgå till porrfilmen jag kikade på

:-)

/perris

"Since his dominance in 500 cc and MotoGP, Rossi has used the nickname "The Doctor." This has been attributed to his "cold and clinical dismantling of his opponents" as well as his cool and calm composure in racing compared to his frenetic days in 125 cc and 250 cc where his performance was erratic and dangerous, resulting in numerous crashes. There are two theories as to why Rossi is entitled "The Doctor", one is Rossi adopted the nickname upon having earned a degree, which in Italy entitles one to use the title "Doctor". Another, as spoken by Graziano himself, "The Doctor because, I don't think there is a particular reason, but it's beautiful, and is important, The Doctor. And in Italy, The Doctor is a name you give to someone for respect, it's very important, The Doctor... important". Although Valentino often jokes that the name arrived because in Italy, Rossi is a very common surname for Doctors. These days Rossi rarely crashes and in fact holds the record for the longest streak of consecutive podiums. From September 8, 2002 to April 18, 2004, he stood on the podium at the end of all 23 races including every race in 2003."

Citerat från Wikipedia så var källkritisk... men kan vara några ledtrådar..

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back