Varför sporthoj?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska köra motard...
Så nu tänkte jag kontra med att fråga varför man ska köra sporthoj? :tungan
Nädå.
Undrar faktiskt på fullaste allvar varför man kör sporthoj. Funderar nämligen på att köpa mig en till hoj, som man kan köra lite längre sträckor med. Funkar inte riktigt med Husa:n...
Får ganska ont i rumpan :näsblod

Så kom igen, ge mig några vettiga skäl till varför jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på en hoj till.

MVH
Henrik

henrikkrueger skrev:
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska
Så kom igen, ge mig några vettiga skäl till varför jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på en hoj till.

MVH
Henrik

för att det är skoj.

och för att handla mjöl med.

henrikkrueger skrev:
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska köra motard...
Så nu tänkte jag kontra med att fråga varför man ska köra sporthoj? :tungan
Nädå.
Undrar faktiskt på fullaste allvar varför man kör sporthoj. Funderar nämligen på att köpa mig en till hoj, som man kan köra lite längre sträckor med. Funkar inte riktigt med Husa:n...
Får ganska ont i rumpan :näsblod

MVH
Henrik

Ärligt talat, ge fan i det....

Finns inga bra skäl att åka hoj, det e kallt, dyrt o alldeles, alldeles underbart.

Att välja hoj är ju som att välja partner. Först måste man fråga sig vad man vill ha ut ur förhållandet, sen måste hon ju passa smaken utseendemässigt och slutligen måste man ha råd med henne.

Du har ju i princip svarat på frågan själv ju.
Motard är ju cool och så, men hur kul e det att köra 15 mil i sträck på en?
Och går dom tillräcklig fort?

Jag har den jag har för att den går tillräckligt fort för att jag ska kunna köra av vägen och är tillräckligt billig för att jag ska kunna hålla mig flytande ekonomiskt.
Får man ingen kick av att köra fort så ska man ha moppe :D

Ohh! Alla har ju inte samma smak , men provkör en så får du se att du behöver mer hästar än kilogram sen :D

mvh Mar

Jag köpte nyligen en till hoj av samma anledning, jag ville kunna åka längre sträckor också... Än så länge känns det värt, jag får ju 50% rabatt på ena hojens försäkring, så det blir runt 5500kr för Hel/hel försäkring för 2 hojar, så varför inte?

Har iaf konstaterat att sporthoj är skittråkigt att åka om man jämför med motarden, men sporthojen gör ju långresorna lite lättare att stå ut med..

Mar skrev:
Ohh! Alla har ju inte samma smak , men provkör en så får du se att du behöver mer hästar än kilogram sen :D

mvh Mar

Tack för alla snabba och seriösa svar :)
Det jag funderar på är om det är värt alla pengar det verkar kosta.
Är bara 25 så jag lär ju få en duktig premie misstänker jag...

Nån i Bollebygd/Borås med omnejd som kan tänka sig att låna ut sin sporthoj för en liten provtur?

Jag provkörde i alla fall en Yamaha Supermotard idag (XT660X) och hmm vad ska man säga. Det händer inget när man vrider på gasen, den vibrerar något vansinningt och den låter som en traktor :D

Jag har lagt ner motardplanerna :tummenupp

MjO skrev:
Jag provkörde i alla fall en Yamaha Supermotard idag (XT660X) och hmm vad ska man säga. Det händer inget när man vrider på gasen, den vibrerar något vansinningt och den låter som en traktor :D

:lol :lol :lol

MjO skrev:

Prova en riktig motard nästa gång :tummenupp

Sen måste du ändra din körstil helt när du kör motard... det blir liksom tvärtom, full rulle och ut med benet i svängarna och softa på rakorna..

yonsson skrev:
Att välja hoj är ju som att välja partner.

Japp, man får nöja sig med en man har råd med :tuttar

Sporthoj skakar inte, låter inte illa, går fort, ser coola ut, lättare att leka med, går inte sönder med jämna intervaller.

MjO skrev:

Ge tillbaka mig de 10sek de tog att läsa ditt värdelösa inlägg :4skrika

Varför någon kör soprthoj: därför.

Vad man än åker för andra hojjar, så vill man åka sporthoj .. alla vill egentligen, sen är det orsaker som förhindrar mer lr mindre, vissa åker motard för att det är billigare i försäkring etc, fattar egentligen inte varför man ska ha en offorad hoj med "sport-hoj däck" -då kan man lika gärna köpa sporthoj eller, många hd-gubbar åker glidare för att magarna inte får plats bakom tanken på en sporthoj å dom når inte fram till styret, vissa av dom skaffar sig iaf en buell .. de som åker bmw-hoj vet inte vad dom vill, men dom har ju också gore-tex kläder, kanske förklarar en del iaf.

(lite förutfattade meningar jag "tror" på..)

Motard, kom igen...:

Kanske man ska starta en ny trend, outard - sporthoj med offroad däck, för dom som vill se street-sport-aktiga ut i skogen.

:huvet

Last edited:
prestandan och att man kan åka över 90 i mer än 10 minuter utan att bli less vilket man inte kan på nakna hojar.....

IronMike skrev:
Vad man än åker för andra hojjar, så vill man åka sporthoj .. alla vill egentligen, sen är det orsaker som förhindrar mer lr mindre, vissa åker motard för att det är billigare i försäkring etc, fattar egentligen inte varför man ska ha en offorad hoj med "sport-hoj däck" -då kan man lika gärna köpa sporthoj ....klipp!

:huvet

Jag har haft två sporthojar och tycker det är roligare med motard. Annars hade jag köpte mig en sporthoj.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park