magic_johnson85
Ny medlem
(valde att starta en ny tråd nu när jag vet var felet ligger. Den andra blev så lång att det blir jobbigt för personer som inte läst den innan att läsa igenom allt)
Som sagt, knackningarna i motorn komerm ifrån att dom tre ventilerna till insuget slår i kolven, det ser man på kolv och ventiler, inte hårt, men dom nuddar varandra, och det är BARA på insuget, och lika mycket på alla tre ventilerna.
Jag har mätt ventilspelet en extra gång nu, och det visade sig att det var ett för stort glapp, 0.05 för mycket. Så det kan ju inte bero på det.
Ventilerna kan ju inte bli längre
, det skulle kasnke kunna vara nått som gör att dom inte åtegår till sitt rätta läger tillräckligt fort efter öppning, men tycker det är konstigt att det händer på alla tre på samma gång om det skulel bero på någon dålig fjäder.
Tips någon?
/björn
Som sagt, knackningarna i motorn komerm ifrån att dom tre ventilerna till insuget slår i kolven, det ser man på kolv och ventiler, inte hårt, men dom nuddar varandra, och det är BARA på insuget, och lika mycket på alla tre ventilerna.
Jag har mätt ventilspelet en extra gång nu, och det visade sig att det var ett för stort glapp, 0.05 för mycket. Så det kan ju inte bero på det.
Ventilerna kan ju inte bli längre
, det skulle kasnke kunna vara nått som gör att dom inte åtegår till sitt rätta läger tillräckligt fort efter öppning, men tycker det är konstigt att det händer på alla tre på samma gång om det skulel bero på någon dålig fjäder.Tips någon?
/björn