Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar. Vet ej om man ska skifta till raceväxla,'
Kanske ta å låna en hoj ett par varv av en snäll själ bara för att få en känsla hur det funkar?
Kanske inte riktigt är att rekommendera då man ofta gör fel i början med nya saker och det är ju lite trist att lägga omkull hojen bara för att man vill växla till trean men fick i ettan på en lånad hoj.
Jag skulle då aldrig våga låna en hoj för att testa...
Min erfarenhet är att det går blixtsnabbt att vänja sig så länge man kör aktivt. Det är när man slappnar av på invarv och sånt som man börjar trampa runt åt fel håll och försöker rulla i depå på sexan.
I början är det ju en god idé att tänka på att ha foten på rätt sida av pedalen beroende på om man accelererar eller ska till att bromsa.
Jag fattar inte varför det inte är raceväxlat original från fabrik på alla hojar?
Raceväxlat är för de hårda killarna...![]()
Och mig också!!!
Å andra sidan finns det ett par stycken i GP cirkusen som kör normalväxlat om man nu kan kalla det för det. Jag kör raceväxlat men mest för att visa mig tuff.
Vilka då? Biaggi i WSBK är den enda jag kan komma på rent spontant, men det är fler alltså?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |