Kollade efter oljefilter för bilen och då fanns det filter som det stod att de inte var för start stopp funktion. Varför? Är det sådan skillnad på filter som består av papper och en bypass ventil vid visst tryck?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bör väl vara att antingen så är det snabbare flöde eller att den håller oljan i filtret vid stopp.
Kanske.
Som hette 418422-1Volvo rödblock. Samma typ av oljefilter i 50 år.
Ja. Satt o räkna som attans på det här nu, försökte knäa ett vattenpass på mitten(den där neongröna bollen är inte alls neongrön, eller bollJag skulle tippa på att den håller olja vid stopp, för att inte filtret ska bli tomt och därmed i princip göra att kamaxlar och dylikt går torra tills filtret har fyllts
Det där fattade jag nada av.Ja. Satt o räkna som attans på det här nu, försökte knäa ett vattenpass på mitten(den där neongröna bollen är inte alls neongrön, eller boll) ..visst f-n borde väl det blivit 50/50?
Det han ville ha sagt att biltillverkaren när dom speca fram beställningen av filterlösning = flöde eller flöde inte.
-FiltereXperten som kunde förr, vad kan vi stjälpa till med?
.......
-Ok, då har jag nog fått med allt för den order.. denna gång blir det OB för avta..
*klick*
Skapligt nära sanningen gissar jag.
![]()
Är det samma generation? Ibland händer det ju trots allt att saker utvecklas med tidenAldrig hört talas om, däremot blev jag lite nyfiken och kollade lite på de märken jag jobbar med, och till samma motorfamilj finns det två olika filter beroende vilken bil det ska sitta i.
Det enda som skiljer är tätningen.
Båda har start/stop
Japp samma generation men olika beroende på om det ska sitta i en VW, Seat eller Skoda.Är det samma generation? Ibland händer det ju trots allt att saker utvecklas med tiden![]()
Som hette 418422-1![]()
Det fortsatte väl även efter rödblock (rätta mig om jag har fel, men rödblock är väl B18/B20) med de 5 cylindriga i 850/V+S70.Volvo rödblock. Samma typ av oljefilter i 50 år.
Det fortsatte väl även efter rödblock (rätta mig om jag har fel, men rödblock är väl B18/B20) med de 5 cylindriga i 850/V+S70.
B36 var en dubbel B18, dvs V8, jag tror att den var främst till tunga sidan.B36? Var inte det en rödblockare?
Ja va sjutton, de glömde jag. Har ju haft ett antal 240/940 med B230B23/B230 x bra många varianter av, välkända hemmavid är E=skrot/K=skräp/F/FK/FT.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |