t-rex skrev:...
Gör ett försök vettja, det kan nog bli kul!
A_o_D skrev:kan det vara för alla folkmord de har på sitt samvete?![]()
![]()
Oj. Inte illa! En gång till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
t-rex skrev:...
Gör ett försök vettja, det kan nog bli kul!
![]()
Chris Ash skrev:Okej, om det är så så bör du utan problem kunna förklara vad du menar med tex följande om 1948 års krig...QUOTE]
Det var som fan... Trots noggrant letande hittar jag ingenting som stöder mig i det uttalandet. Men jag VET att det finns belägg för att Israel provocerade fram kriget. Sant eller osant? Osant enligt historieböckerna, men sant enligt källor jag nu inte kan finna.
Kan det vara så jävligt att jag har fel...![]()
Nåväl... Som jag skrivit tidigare är jag inte ute efter att bråka, utan att argumentera.
Har jag fel så är jag den första att ge mig.
bonny skrev:Vilka välgrudnade fakta är det som den normale svensken har om muslimer? Å var menar du att dem får den faktan ifrån? Aftonbladet?
Vad jag syftade till med mitt inlägg var att det är ganska lätt att uppfatta ditt inlägg som ett försvar för dina förutfattade uppfattningar om världen som du bara önskar försvara med så mycket "fakta" som möjligt. Vare sig faktan är "polisman i Malmö", Erixon.com, natinell.nu eller andra faktaspäckade sidor. Ändamålet helgar medlen.
Vad du gjorde var ju att göra dig lustig över att 40 procent av muslimerna i Sverige (i en undersökning med stort frånfall av svar) skulle vara negativa till en religion (judendomen), vilket är just precis samma sak som vi svenskar gör, om än i större utsträckning, i förhållande till en annan relgion (Islam). I ena fallet tycker du att det är förutfattade meningar, i den andra "fakta".
Någon klok man sa att det stora hotet är att tro att vi själv inte har förutfattade meningar. Jag är böjd at hålla med!
N.Blomqvist skrev:Nåväl... Som jag skrivit tidigare är jag inte ute efter att bråka, utan att argumentera.
Har jag fel så är jag den första att ge mig.
![]()
Absolut inte. Det hoppas jag att du inte trott.Chris Ash skrev:Jag är inte heller ute efter att bråka, verkar det så?![]()
BMW R90s skrev:Ja varför?
Kuritas skrev:Det måste vara deras stora näsor och tjuvaktigt långa fingrar...
korvgubbe skrev:Ja, eller att köttskallar hela tiden bidrar till att sprida den typen av nidbilder vidare.
Kleiv skrev:Detta är ingen nyhet utan har hållit på i över tusen är. Judarna har alltid hamnat i kläm, jag tror att avundsjukan är en av anledningarna. Judar har ofta varit affärsmän och nu i våran tid så är det mänga som äger stora kapital samt många som är välutbildade.
IronMike skrev:...
Det är tabu att ta upp.
...
IronMike skrev:Sån jaevla konspirationsteoritext

IronMike skrev:...ett annat exempel -Palme...
Markus skrev:...övertar jag fånpinnen i stafetten från Coola Ola.![]()
Öh, va!?Chris Ash skrev:Israels krig 1948, 1967 och 1973 har alla tre varit försvarskrig, allt annat är nonsens från anti-israelisk och antisemitisk propaganda.
Om du låtsas vara dum så lyckas du mycket väl. Sion vises protokoll är en ren förfalskning, skapad av Ochranan sent under 1800-talet.IronMike skrev:Ett gammalt dokument där sionismens ideologier delvis står samlade, många som följer detta...
Ligger mkt sanning i det som står... Javisst. Vinklat, litegrand kanske. Men fortfarande mycket korrekt information som inte får tas upp i detta land - utan att klassas som hets mot folkgrupp. Synd att det inte ens får finnas på tapeten att diskuteras.General E skrev:Mikey, allvarligt, du har saxat rätt av från radio islams hemsida. Aaaaningen vinklat. Det finns vissa korn av sanning men på det stora hela är det bs.
Du visste inte att Olofs mamma var judinna, och därmed även han? Hade enbart hans far varit jude, så hade inte han varit det.Markus skrev:Är det jag som är fett tappad eller vad menar du?
Om det visar sig att jag missat detta övertar jag fånpinnen i stafetten från Coola Ola.![]()
Använder du dig av bonniers källor ?Bingo skrev:Öh, va!?
Om du låtsas vara dum så lyckas du mycket väl. Sion vises protokoll är en ren förfalskning, skapad av Ochranan sent under 1800-talet.
Men va fa....kan svära på att jag läst nånstans att hans (palme) farmor vägrade handla på NK för att det var ägt av judar?IronMike skrev:Du visste inte att Olofs mamma var judinna, och därmed även han? Hade enbart hans far varit jude, så hade inte han varit det.
Källa: AftonbladetAftonbladet skrev:Du vet, vi är ju en borgerlig släkt. Och du vet, låt oss säga att gamla farmor, hon gick aldrig på NK. Farmor gick inte och köpte i en judeaffär. (NK, Nordiska Kompaniet, i Stockholm ägdes under en lång följd av år av den judiska släkten Sachs, förf anm.)
– I dag är det ju egentligen förfärligt. Man kan ju inte tala om att man inte tycker om att umgås nära med judar.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |