Varför ogillar vi judar?

BMW R90s skrev:
Ja varför? Min åsikt är att vi matas dagligen med bilder och reportage
om Israel som river hus och allmänt skändar folk i ockuperade områden.
Markus och korvgubbe hävdar säkert att det beror på att vi
är rädda om våra pengar :hihi

Markus och Korvgubbe hävda samma sak ? :va

Coola Ola skrev:
Upplys mig gärna!

Tja om du kastat parabolen och sett/läst ett svensk tidning/nyhetsprogram så hade du svårligen kunnat missa denna nyhet.

Patetiskt att folk ger sig in i diskussioner utan ens följa nyhetsflödet.

korvgubbe skrev:
...så var hamnar de nu på din lista? Hur långt har de kvar innan de hamnar på samma nivå som goda, normativa, stolta, blonda, blåögda patriotiska, kristna svenskar?

Om dina fördomar gick att elda så hade vi inte haft några energiproblem.

ah17 skrev:
Det kan jag skriva under på att du har.

Edit: Eftersom nästan varann "svensk" muslim är antisemit så gillar jag judar ännu mer. Bortsett från alla pengar de sköljer över mig alltså.
Usch och fy vilka barbarer dem är!! Springa och ha förutfattade meningar om folkgrupper. Skulle aldrig ske bland civiliserade kulturer!
Fast... hur var det nu? :va
64,6 % av svenskarna var negativa till muslimer. Vad tycker du om den siffran och vad säger det om svenska raketforskare? Jag misstänker att du är otroligt upprörd!
I mina, jag vet halvblinda, ögon ser det ju ut som om musliemr är mer toleranta än svenskar.

ah17 skrev:
Tja om du kastat parabolen och sett/läst ett svensk tidning/nyhetsprogram så hade du svårligen kunnat missa denna nyhet.

Har du tänkt på att du nu har skrivit två inlägg, utan att nämna "kulturberikning" och "normupplösning" ? :va
Ah-lizern är kanske på reperation? :D

Hur många var det förresten enligt den nya undersökningen som Aktuellt rapporterade om igår som var emot till exempel en judisk svensk statsminister ?

ah17 skrev:

Ja, det kan man förstås tycka men jag innan markus hade tagit upp den så hade den inte nämnts i tråden. Utan att veta vad det är för rapport (svensk? internationell? vem som ligger bakom den etc) så känns den inte som ett krav för att kunna föra en meningsfull diskussion i ämnet. Läs mitt långa inlägg igen, tror det klarar sig bra utan att behöva stödja sig på någon rapport...

bonny skrev:
Usch och fy vilka barbarer dem är!! Springa och ha förutfattade meningar om folkgrupper. Skulle aldrig ske bland civiliserade kulturer!
Fast... hur var det nu? :va
64,6 % av svenskarna var negativa till muslimer. Vad tycker du om den siffran och vad säger det om svenska raketforskare? Jag misstänker att du är otroligt upprörd!
I mina, jag vet halvblinda, ögon ser det ju ut som om musliemr är mer toleranta än svenskar.

Tja att X-% av alla svenskar är negativa till barnporr beror på att de är intoleranta och fördomsfulla, enligt ditt och många andras resonemang. :rofl

Nej du kvasi-experten. Man kan vara negativt inställd till saker på välgrundade fakta också.

Men visst jag har frågat förr vad gott islam har gjort för Sverige utan att fått ett vettigt svar.

Judarna har varit förföljda så länge så att man kanske tänker att nått fel måste det ju vara?

Annars vet jag då inte.

honkiie skrev:
Judarna har varit förföljda så länge så att man kanske tänker att nått fel måste det ju vara?

Annars vet jag då inte.
Fel på vem? Judarna eller resten av världen?
Låt oss säga att det är en liten kille som bråkar och strular i skolan.
-Han byter skola, och bråkar en gång till.
-Han byte skola, och bråkar igen.
-Och igen...

Är det fel på den där killen, eller på alla andra elever, i alla skolor i Sverige?

Man kan ju undra varför SAMMA folkgrupp blir "utsatt", gång på gång på gång genom historien. Dessutom av olika "angripare".

Är det fel på resten av världen, eller kan man börja misstänka att kanske judarna själva har något med detta att göra?

N.Blomqvist skrev:
Är det fel på resten av världen, eller kan man börja misstänka att kanske judarna själva har något med detta att göra?

Oj, en äkta antisemit - det är inte ofta ni ger er till känna. :hej

N.Blomqvist skrev:
Fel på vem? Judarna eller resten av världen?
Låt oss säga att det är en liten kille som bråkar och strular i skolan.
-Han byter skola, och bråkar en gång till.
-Han byte skola, och bråkar igen.
-Och igen...

Är det fel på den där killen, eller på alla andra elever, i alla skolor i Sverige?

Man kan ju undra varför SAMMA folkgrupp blir "utsatt", gång på gång på gång genom historien. Dessutom av olika "angripare".

Det var bara flamebait, eller hur ?

Tigger någon något?

N.Blomqvist skrev:

Stark kulturell identitet => sticker ut från mängden => utsatt för provokationer/övergrepp.

Säger som lorkan, hoppas det bara var en flamebait.

Coola Ola skrev:
Stark kulturell identitet => sticker ut från mängden => utsatt för provokationer/övergrepp.

Säger som lorkan, hoppas det bara var en flamebait.
Är det ingen som kan se ett samband mellan att vara involverad i krig och förföljelser och att själv varra aggressivt laggd?

Inget tvivel om att judarna lidit något fruktansvärt, UTAN att själva bära skuld till det.
Men det ger dom inte själva rätten att utöva det våld deras religion påbjuder.

N.Blomqvist skrev:

Det kanske rentutav var judarna som startade andra världskriget om man följer ditt resonemang? :va

N.Blomqvist skrev:
Är det ingen som kan se ett samband mellan att vara involverad i krig och förföljelser och att själv varra aggressivt laggd?

Inget tvivel om att judarna lidit något fruktansvärt, UTAN att själva bära skuld till det.
Men det ger dom inte själva rätten att utöva det våld deras religion påbjuder.

Var ser du denna aggressivitet förutom efter staten Israels bildande (och kanske för 3000 år sen då den första judiska staten existerade, om man får tro bibeln)?

ah17 skrev:
Varför hoppas du det? Är du intolerant pysen?

Är du dum i huvudet?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...