Varför kan man inte få ha hojen ifred?

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Kom hem från en tjänsteresa i torsdags, bara för att upptäcka att nån jävla fjortis varit på hojen och brutit sönder tändningslåset, lite smårepor kring skivlåset också. Blir så jävla less, har meckat ett otal timmar för att få hojen iordning bara för att nåt sånt här ska hända. Det mest irriterande är nästan att personen är så jävla inkompetent att denne någon inte ens lyckades bryta tändningslåset helt utan bara förstöra det. :huvet

Jag vet i alla fall hur personen tog sig in. Hantverkare har satt upp en ny vägg, och under denna tid monterat ur samtliga lås ur alla dörrar. :huvet

Hur som helst, nån som har nåt tips på bra, helst billigt, larm som klarar känna av när nån börjar pilla i låset?

Har en GPS-tracker med larmingång som klarar att ringa eller smsa till ett förprogrammerat nummer. Tänkte koppla ihop denna med larmet.

Så jävla tråkigt!
Polaren hade sin hoj ute på gatan en natt förra sommaren. Precis samma sak där. Bara förstört tändningslåset och försökt pilla på skivbromslåset utan att komma speciellt långt. Samma dåre? :mad:

Jag hade några dårar här utanför förra veckan. En gammal grå Mercedes combi utan regplåt (snuten plockade honom i Sickla 1h efter jag ringde de), ljusblå 740 combi och en röd gammal Golf (MK II, typ). Verkade alldeles för intresserade av vad som står utanför min port och de verkade punda på plats. Så håll gärna utkik och ring snuten om du ser de. Vill inte att de ska röra min hoj! :(

Riktiga kakor!!

Förstår dig helt!!
Men kanske lika bra och vara lite glad att dom inte snodde hojjen :)
När jag kom hem till garaget förra säsongen så va där endas lite spån/flis på marken efter låset och hojjen va stulen :(

Så se det som att du hade tur i oturen ..
Men dum jevla hantverkare i vilket fall!!! :huvet

så jävla trist är det,, själv blivit av med 3 hojar, nu har jag köpt larm som låter satan bara man petar på den till o med misstänkt för bedrägeri världens förhör av fb

abus har ett skivbromslås som har larmfunktion i sig, dvs tjuter när nån rör hojen eller ställer upp den rakt. Kanske inte var ett sådant du var ute efter?

Nej, fan vad trött man blir..:huvet

Man jobbar och sliter röven av sig för att kunna köpa fina grejer, att folk inte kan visa respekt..

Man ska vara så glad att man inte kommer på dom..man hade ju mosat dom totalt.:mad:

Ja det är precis det som är grejen, många timmars slit bakom hojägandet, vare sig man är en gör-det-självare eller knegar för att ha råd att låta nån verkstad fixa saker åt en.

Har plockat isär låset nu, går förmodligen att rädda, ett par av låstungorna är kraftigt tilltygade, får se om en tillplattning i skruvstädet och lite putsduk kan få dom iordning. Dock är ytterhöljet till låset i helgjuten plast som jag blev tvungen att såga isär, hoppas det går att få ihop den med två.komp. epoxy.

Flera timmars jobb tack vare nån jävla snorvalp som inte lärt sig se skillnad på ditt och mitt. :mad:

abus har ett skivbromslås som har larmfunktion i sig, dvs tjuter när nån rör hojen eller ställer upp den rakt. Kanske inte var ett sådant du var ute efter?
Njae. Vill ju kunna koppla ihop skiten med min tracker så jag får sms/blir uppringd när nåt händer. Nästan hellre så att det är ett 'tyst larm' som notifierar mig först och sedan börjar tjuta först efter tex. 3-4min. Lagom tills jag hinner dit med p.skott och ett par tårgasgranater.

Jag ser hellre att någon faktiskt snor min hoj och jag aldrig ser den igen, alternativt den blir tokkrashad bortom reparation, än att genierna inte ens lyckas få med sig hojen och endast lyckas förstöra en massa.

En hoj stulen och två stöldförsök senare så kommer jag aldrig äga en MC utan larm igen. Välspenderade pengar.

Man ska vara så glad att man inte kommer på dom..man hade ju mosat dom totalt.:mad:

Nej, det hade du inte. :)

Jag ser hellre att någon faktiskt snor min hoj och jag aldrig ser den igen, alternativt den blir tokkrashad bortom reparation, än att genierna inte ens lyckas få med sig hojen och endast lyckas förstöra en massa

...Dessutom ser jag ju gärna att pundaren lindas runt ett wireräcke så han får en minnesbeta!!

Finns ju sådana däringa smutta MMSkameror som skickar iväg en bild när något rör sig framför kameran. Såg att Elektroskandia hade sådana i deras reklamblad. Ska köpa en en sådan mest bara för att den verkar cool :tummenupp

Jag ser hellre att någon faktiskt snor min hoj och jag aldrig ser den igen, alternativt den blir tokkrashad bortom reparation, än att genierna inte ens lyckas få med sig hojen och endast lyckas förstöra en massa.

En hoj stulen och två stöldförsök senare så kommer jag aldrig äga en MC utan larm igen. Välspenderade pengar.

Kej?..öm..Jo..:confused:

jag jobbar dagligen med larm, kan ordna lite begagnat osv, pris e givetvis beroende på krav, skicka pm om du är sugen

ofta när det diskuteras stölder eller larm så nämns mitt namn, nu har det börjat trilla in pm men jag måste tyvärr meddela att alla larm är slutsålda sen i höstas men jag jobbar på att få hem fler, i dagsläget vet jag inte NÄR eller ens OM jag kommer att kunna ta hem fler, tyvärr då det verkas finnas ett behov.

mvh/abe

vad finns det för larm för hojjar? Polare hade en men när den tjöt hördes det knappt något

Min Aprilia-skoter försökte skitungarna sno 3 gånger utan att lyckas. Däremot var alla lås paj, och de hade försökt såga skivbromslåset med bågfil...

I förrgår försökte någon ta sig in i min 12 år gamla Polo utan att lyckas. Däremot är passagerarlåset helt fucked up.

Hur jävla usla är tjuvar egentligen? :va

Du behöver ju inte vara orolig för stöld, det är ju lättare att smita med det här:

Rc6con.jpg

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...