Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Nicotin: handlar nog inte så mycket om folk som tar åt sig eller ej, Swedie har dom senaste åren skapat Sveriges störtsa forum av gnällspikar med dubbelmoral i sådana mängder att dom skulle drunkna om dom inte fick spy ut sin galla här i tråd efter tråd efter tråd bara för att...:rolleyes:

:D

de e väl ändå gamla nyheter...så har det ju varit så länge jag hängt här.." åhhhh neeej..inte köra fortare än 70 på bulten.." fyyy på dig som hjulade på nynäsvägen osv osv osv....

tänk på mc kollektivets rykte bla bla bla...
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Ni har helt rätt, bara å sälja hojen och köpa en ny som jag kan knöla in i lägenheten och skryta om hur snabb den är när det kommer hit folk... kanske ta en sväng runt kvarteret för att rensa rören nån gång ibland.

Nää jag kör hellre runt på min gamla gixxer och har råd att åka på bandagar, försäkra den och faktiskt använda den. Färdig civil ingenjör om 3 år då kanske jag kan unna mig något lite nyare ;)

(vääldigt sen in i tråden men jag vill ju också va mä :tungan)

civil ingenjör? du ska alltså inte jobba i försvarsmakten eller hos polisen?

Förresten när det gäller att använda sina grejer, du startade en tråd om att du kanske skulle skrota ditt scheisse för några repors skull......
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
civil ingenjör? du ska alltså inte jobba i försvarsmakten eller hos polisen?

Förresten när det gäller att använda sina grejer, du startade en tråd om att du kanske skulle skrota ditt scheisse för några repors skull......
Stämmer...

Var intresserad av att utreda vad som blir mest ekonomiskt.
Har valt att behålla hojen och låta lappa ihop den ;)
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Alla borde sluta äta oskattad pizza så får du med åka äldre moppe, duger nog åt dig eftersom du klotar ändå ;-). Fast köp du nytt o ta värdeminskningen första året om det känns smartare
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Alla borde sluta äta oskattad pizza så får du med åka äldre moppe, duger nog åt dig eftersom du klotar ändå ;-). Fast köp du nytt o ta värdeminskningen första året om det känns smartare

Äh, pizzabagarn kör ju på att köpa nytt en gång.. sen är taktiken att klota och få den inlöst varje säsong.. sen är det bara att hämta ut en ny inför nästa.. på det sättet åker man alltid nytt + slipper oroa sig för värdeminskning.
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag förstår frågeställningen i tråden...i rubriken. När jag var 18-20 så tänkte jag precis likadant. Min farsa lånade mig stålar så jag kunde köpa en R1:a när den var ny och het. Alla som åket 10 år gamla gixxers, tykte att ZXR och även ännu äldre hojar som Katana var tufft, kunde inte fatta...tröga.

Idag tycker jag att en R1 är het fortfarande, en polka från 98:a. Min svåger som är 20 bast tycker att min ZX12:a är "gammal" och ful och förstår inte varför jag har den när jag kunde ha en gixxer 1000 eller ZX10R som är betydligt nyare för nsätan samma stålar...

Så det finns många skäl till varför man väljer det äldre. Minnen, känsla, kult, garagepyssel osv osv. Men logiskt och rent ekonomiskt vs prestanda så borde man byta oftare...men men...
 

Sancho Panza

Sancho Panza
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Lau
Hoj
Gsxr 1000, -06 +KTM 525 -07
Nicotin: handlar nog inte så mycket om folk som tar åt sig eller ej, Swedie har dom senaste åren skapat Sveriges störtsa forum av gnällspikar med dubbelmoral i sådana mängder att dom skulle drunkna om dom inte fick spy ut sin galla här i tråd efter tråd efter tråd bara för att...:rolleyes:

:D

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Alla borde sluta äta oskattad pizza så får du med åka äldre moppe, duger nog åt dig eftersom du klotar ändå ;-). Fast köp du nytt o ta värdeminskningen första året om det känns smartare

Sluta äta oskattad? Sluta äta pizza helt menar du väll :tummenupp ;)
För hur du än gör så kommer bagarn köpa en Ny hoj varje år ändå :krama :fakta!
För vi som inte är gnällkewkar, gillar inte gammalt skit!

Så det finns många skäl till varför man väljer det äldre. Minnen, känsla, kult, garagepyssel osv osv. Men logiskt och rent ekonomiskt vs prestanda så borde man byta oftare...men men...

Nostalgibög? :va

Jag ville bara ha det nyaste och senaste tills jag blev smått onykter en gång och träffade en MILF.

Wow. Så mycket skönare att rida. Så numera kör jag gammalt scheisse

:tuttar

:rofl Har redan ändrat min åsikt :rofl
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag lever efter filosofin att inte köpa dyrare fordon än att jag har råd krasha dom. Själv undrar jag hur kul det är med en hoj som man inte vågar använda eftersom en krash skulle vara en tragedi. Att glida till korvmojen och posera räknar jag inte till att använda maskinen.

Precis, men det är bra att det finns folk som köper nytt för att vara ballast bland dom som inte bryr sig, det är ju det som skapar en frisk begmarknad. Det kanske är värt en förlust på 30 - 50 000 per säsong vad vet jag? Ställen och puckarna verkar inte ta nån större skada från säsong till säsong för denna typ av motorcyklist dessbättre så det sparas väl in en slant där :D
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Det är fan värt att ha en hoj som man inte har råd att krascha, det är SÅ mycket bättre för hälsan. Man tänjer inte på gränserna lika mycket.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top