Jag tycker att jag hindras en del i körningen tack vare alla skydd. Axelskydden tillsammans med ryggskyddet gör att jag sitter stelt och ganska orörligt på hojen. I mitt förra skinnställ var jag till och med tvungen att ta bort axelskydden för att få på mig jackan (utan ryggskydd). Ett skydd till skulle tvinga mig att gå upp ytterligare en storlek i skinnställ, vilket skulle innebära att det satt helt slappt nertill. Enda lösningen skulle vara skräddarsytt ställ i så fall.
Skydd är bra, men i ärlighetens namn så har de tagit bort en del av körglädjen för min del. Det är trångt, stelt och så in i helvete varmt att man dryper av svett och måste ligga i 120+ för att inte smälta bort en varm sommardag.
Bröstskydd kan nog vara en bra idé om man går omkull, men jag fatt6ar inte hur fan jag ska kunna köra hoj på ett aktivt och säkert sätt om jag stoppar in ännu mer jox innanför skinnstället som redan idag är svårt att röra sig i.
Jag tog hojkort 1992 och på den tiden fanns det inte några vettiga ryggskydd, så jag har kört utan fram till 2009. Men grupptryck och försäkringsbolag har gjort att jag numera använder ett sådant.