Varför kör du motorcykel?

Varför kör du motorcykel?

• Antal röstningar
    0

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag förstår att många av de föreslagna alternativen kombinerar många motorcyklister, men om du hade bara fått välja en enda orsak till varför du kör hoj. Vad skulle det vara?? :)

Cheesy som det låter: frihetskänslan. Det är nåt speciellt att vara så nära sin omgivning och köra. En känsla som är omöjlig att få i en bil.

Frihetskänslan!

Med XT:n kan man åka där man kan drömma om att köra med en bil av motsvarande pris, skogsstigar, smala grusvägar, strankanter.

Den är helt enkelt en maskin för nöje och upplevelser, roligare än att gå, biligare än bil.

Den sprattlar så skönt, alldeles suddig på tomgång.

Frihetskännslan när man surfar fram på ett hjul med nyköpt hoj och adrenalinet rusar i kroppen när man tippar den långt över balanspunkten för att bromsa för en seg käring som inte hittat gaspedalen och man i samma stund ser en galet snygga brud i den superfina bilen man inte hade råd att köpa i filen bredvid och hon sträcker ut huvudet genom rutan och skriker, jag vill ligga med dig.
Jag bara ler mot henne och sätter ner framhjulet, petar ner två växlar och vrider på rullen och känner hur det suger tag i hela kroppen och fartkännslan är maxad.
Svänger av in på Max för att möta upp mina mcpolare en bit längre fram, slår mig ner i gemenskapen och klämmer en maxburgare och snackar massa hojsnack och berättar vad som hänt på vägen hit och då händer det som alltid varit drömmen, den superheta bruden dyker upp och kommer och sätter sig och säger att hon verkligen menade allvar.
Polarna kan inte hålla sig utan bara börjar asgarva och konstaterar högt, det var fan vad mycket nöje du fick för pengarna då, borde också köpa ny hoj.
Vad kan man säga det är svårt att beskriva med ord ;)

Förmodligen det roligaste jag gjort de senaste åren bortsett från samlag.Det stämmer mycket bra att känslan måste upplevas när det är svårt att sätta ord på den.Gillar skarpt att köra om nätterna och stanna någonstans och bara stå och filosofera och lyssna på hela tillvaron.Gjorde jag aldrig innan jag skaffade hoj.

Vi är kanske the last cowboys around med tanke på denna mc körning vi valt.

Last edited:
Att alla smågrabbar gör tecken att man skall gasa upp den på bakhjulen.:hihi :hihi. Och förstårs moset, hästarna, nerläggen, inbromsningarna, omkörningarna,,, på bana förstårs.:tummenupp

Det är ett extremt praktiskt transportmedel. Hojåkning i sig slutade vara roligt för rätt många år sedan.

hade gett upp hojen för en corvette med 700 hästar, så min punkt = för att jag inte har råd med en superbil. :(

Jag gillar att köra fordon, mc är bland de roligaste jag kört efter sex räknat (förutom tunga terrängbilar då rå). Jag tänkte ta mc-kortet redan -85 men fattig student som jag var då hade jag bara råd med B-kortet, hoj fick vänta nån dag. Först 2007 tog jag lappen för mc, ångrar inte en sekund av det men kan känna lite bitterhet över att jag inte tog lappen tidigare. :)

För att alla problem hemma, på jobbet, med flickvännen ja alla problem bara försvinner så fort man sätter sig på cykeln. Finns inget bättre sätt att koppla av på trots att man har total fokus:). Är helt frälst och vet fan inte vad jag skulle göra om jag var tvungen att sluta:va. Hade nog fan gått bananas:banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park