Victor
Shake that ass!
Precis som en glidare allså.Micke_Lindstrom skrev:Blablabla om bilar och sånt...
ge en allmänt flummig acc-känsla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis som en glidare allså.Micke_Lindstrom skrev:Blablabla om bilar och sånt...
ge en allmänt flummig acc-känsla.
R400 skrev:Har alltid trott att det var mer effektförlust i en rem, men när man tänker efter...
Finns det någon där ute som VET om kedja eller vikt är effektivast?
Sen ska det väl vara lätt och smidigt också, det vore inte svårt att bygga en outslitlig friktionsfri kedja men den skulle bli TUNG.
Eftersom friktion alltid omvandlas till värmeenergi så har jag förljade att berätta..
Såg ett foto taget med infraröd film på en Ducati corsamotor under en bänkning. Kamremmarna är nakna på racercyklarna för att remmarna ska vara lite mer lättservade men främst är det ett värmeproblem..
Det enda som var varmare än remmarna på den bilden var avgasrören... Motorblock, cylindrar å toppar var långtifrån så varma..
Eftersom friktion=värme så är värme=friktion...
/B
Bj.O.rn skrev:Eftersom friktion alltid omvandlas till värmeenergi så har jag förljade att berätta..
Såg ett foto taget med infraröd film på en Ducati corsamotor under en bänkning. Kamremmarna är nakna på racercyklarna för att remmarna ska vara lite mer lättservade men främst är det ett värmeproblem..
Det enda som var varmare än remmarna på den bilden var avgasrören... Motorblock, cylindrar å toppar var långtifrån så varma..
Eftersom friktion=värme så är värme=friktion...
/B
Micke_Lindstrom skrev:Kamremmar är jävulens påfund, det ska vara kedja!

Micke_Lindstrom skrev:Om man skulle ha rem på en effektstark sporthoj får man nog problem med att den vill slira om man inte spänner den hårt, och då måste man ha en swing som kan ta upp mer sidokrafter.
Dessutom kanske den skulle fjädra lite när man drog på och ge en allmänt flummig acc-känsla.
triple skrev:Det skall vara kugghjul, varken drev eller kedja![]()
Blade skrev:Nej, nej, nej...
Den är tandad!!
Det är ingen fläktrem vi snackar om!!!
Micke_Lindstrom skrev:Har inte Saab 95 bakelitdrev som driver kamaxlen?
Det verkar ju väldigt seriöst.![]()
Jag gissar du snackar om 9-5 och inte gamla 95:an.
triple skrev:Det skall vara kugghjul, varken drev eller kedja![]()

DaGaz skrev:Varför inte hydralväxel.. en pump fram och en turbin bak, växling görs med ventiler på turbinen eller pumpen som på en automatlåda fast enklare. Man behåller givetvis möjligheten att växla själv.![]()
soppatorsken skrev:Jooo, och det är juh vanligt? RC45 har jag för mig, vilken seriehoj har det mer? Inte så mång va?
Bj.O.rn skrev:Nu börjar vi snacka energislösande lösningar![]()
/B
DaGaz skrev:Inte då, borde bli rätt hög verkningsgrad, fiktionen är ju väldigt låg. Mer oroande kanske är vikt och storlek.
![]()
![]()
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|