Varför inte mångkultur?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, det är inte våldtäkt, såvida bägge är någorlunda i samma ålder.

Om en 14 årig tjej och en 27 årig kille däremot har sex så rubriceras det som våldtäkt.

Om en 14 årig kille och en 27 årig tjej har sex så vet jag inte hur det rubriceras, det var något fall nyss men jag vet inte hur det slutade.

Skojigt nog har faktiskt 15-16åriga pojkar blivit dömda för våldtäkt av barn när de haft sex med sin 14-åriga flickvän. I Sverige. Mot flickvännens vilja.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Om en kille och en tjej som var tonåringar blev förälskade och hade sex, så var det inget problem när jag var tonåring. Ingen tyckte det var särskilt konstigt. Men det var då...

Skulle samma sak hända idag, och en av tonåringarna inte har fyllt femton, så är det våldtäkt! :3freak Det finns nog inget land som har så märklig definition på våldtäkt som Sverige? :7peta Så i och med det har i vilket fall jag slutat bry mig om statistiken när det gäller våldtäkter i Sverige. Andra länder har nog en vettigare definition, och där med annan statistik. :D

Usa har väll 18års gräns i åtminstånde visa stater?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skojigt nog har faktiskt 15-16åriga pojkar blivit dömda för våldtäkt av barn när de haft sex med sin 14-åriga flickvän. I Sverige. Mot flickvännens vilja.

Tja, sker det mot hennes vilja hoppas jag att det är våldtäkt i alla länder oavsett ålder.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Om vi ligger på genomsnittet på en enkätundersökning över antal våldtäkter som begåtts medans vi ligger över på anmälningar, då betyder det ju bara att fler procentuellt anmäler brotten de blivit utsatta för.
I Sverige var det inte olagligt att tvinga till sig sex av sin fru för än en bra bit in på 60:talet. Man kunde alltså inte dömas för våldtäkt på frugan(så länge man undvek att misshandla henne förstås). I många andra europeiska länder kom lagstiftning mot våldtäkt inom äktenskap långt senare och det är ju knappast svårt att tänka sig att attitydförändringen dröjer på precis samma sätt och att det därför är betydligt ovanligare med anmälningar om våldtäkt inom nära relationer/äktenskapet i en betydande del av världen, Europa inräknat.

På samma sätt kan jag tänka mig att antalet anmälningar för ringa misshandel ökat drastiskt i sverige för jag tror inte en lavett i krogkön hade renderat en polisanmälan för femtio år sedan, något som mer eller mindre är givet idag.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Statistik måste man ju se för vad den är. Om vi ligger på genomsnittet på en enkätundersökning över antal våldtäkter som begåtts medans vi ligger över på anmälningar, då betyder det ju bara att fler procentuellt anmäler brotten de blivit utsatta för. Och det är väll bra? Finns det specifika invandrar gruppar som våldtar mer än andra bör man kanske minska fortsatt tillförsel från den gruppen?

Varför skulle du få in 1 miljon asiater? Din menning sa därimot rätt mycket om dig. Du vill inte ha in någonting som är annorlunda mot det "svenska" oavsätt om de är en enorm tillgång. Vad tragiskt :zpy

Statistik saknas över mycket. Statistik förs inte om det finns en chans att svensson blir upplyst över den fakta han undanhållits.

Varför sa den meningen rätt mycket om mig? För min del handlar inte allt om invandrarna genererar en nettoinkomst eller inte. Asiater anses väl fördomsfullt vara att arbetsamt och utvecklat folk (notera hur jag klämmer in alla asiater i samma grupp). Bara för att denna grupp kan vara en inkomst för Sveriges del, vill jag inte ta in 1 miljon av denna folkgrupp för det, då det kommer påverka landet på ett andra sätt. På det sätt som jag och mångkulturalisterna åsikter skiljs åt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Om vi ligger på genomsnittet på en enkätundersökning över antal våldtäkter som begåtts medans vi ligger över på anmälningar, då betyder det ju bara att fler procentuellt anmäler brotten de blivit utsatta för.
I Sverige var det inte olagligt att tvinga till sig sex av sin fru för än en bra bit in på 60:talet. Man kunde alltså inte dömas för våldtäkt på frugan(så länge man undvek att misshandla henne förstås). I många andra europeiska länder kom lagstiftning mot våldtäkt inom äktenskap långt senare och det är ju knappast svårt att tänka sig att attitydförändringen dröjer på precis samma sätt och att det därför är betydligt ovanligare med anmälningar om våldtäkt inom nära relationer/äktenskapet i en betydande del av världen, Europa inräknat.

På samma sätt kan jag tänka mig att antalet anmälningar för ringa misshandel ökat drastiskt i sverige för jag tror inte en lavett i krogkön hade renderat en polisanmälan för femtio år sedan, något som mer eller mindre är givet idag.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Statistik saknas över mycket. Statistik förs inte om det finns en chans att svensson blir upplyst över den fakta han undanhållits.

Varför sa den meningen rätt mycket om mig? För min del handlar inte allt om invandrarna genererar en nettoinkomst eller inte. Asiater anses väl fördomsfullt vara att arbetsamt och utvecklat folk (notera hur jag klämmer in alla asiater i samma grupp). Bara för att denna grupp kan vara en inkomst för Sveriges del, vill jag inte ta in 1 miljon av denna folkgrupp för det, då det kommer påverka landet på ett andra sätt. På det sätt som jag och mångkulturalisterna åsikter skiljs åt.

Jag kan hålla med om att det känns som att man inte driver forskning om den inte är PK.

1 miljoner kineser är rätt orimligt att vi hade fått in. Men låt säg att vi fått in 100 000. På vilket sätt hade vårt samhälle blivit sämre?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Ja det var en orimlig tanke. Tror inte 100k hade gjort samhället sämre. Men fortfarande skulle svenskarna leva med svenskarna och "asiat-gruppen" med sig själva. Det är inte så min bild av landet ska se ut. Jag är inte mångkulturalist. Jag uppskattar andras kulturer samtidigt som jag värderar min egen. :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Barea så du vet, jag ser inte dig som blatte alls.. Du är som vilken idiot som helst!

;)

Och vart vill du komma med det, eller tillföra diskussionen? Fattar inte varför folk sänker nivån på diskussionerna på detta sätt?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag gillar idén om mångkultur.
Alltså vi skall ta det bästa från varje kultur och skapa en superkultur!

Samtidigt motarbetar vi de negativa delarna i varje kultur, även den svenska. Knyta näven i fickan t.ex.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och vart vill du komma med det, eller tillföra diskussionen? Fattar inte varför folk sänker nivån på diskussionerna på detta sätt?


Klarade farbror inte av ironin idag?

[Försökte skriva nåt bra och övertydligt här, men det blir säkert misstolkat det också så jag skiter i det...]
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Ja det var en orimlig tanke. Tror inte 100k hade gjort samhället sämre. Men fortfarande skulle svenskarna leva med svenskarna och "asiat-gruppen" med sig själva. Det är inte så min bild av landet ska se ut. Jag är inte mångkulturalist. Jag uppskattar andras kulturer samtidigt som jag värderar min egen. :)

Eller så är inte alla andra lika trångsynta som du utan folk beblandar sig med tiden. :rolleyes:
Vi har fått in massa olika kulturer i vår släkt och aldrig haft nåt problem med det.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och vart vill du komma med det, eller tillföra diskussionen? Fattar inte varför folk sänker nivån på diskussionerna på detta sätt?
Tror nog knappast han menar att just du är en idiot, utan att de flesta oavsett härkomst är idioter.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag tycker att min kultur och tradition är lika mycket värd som någon annans. Jag vill byta kultur/tradition lika lite som de som har en annan oavsett vilken. Hur ska vi då någonsin kunna integreras som ett folk?
Vet att min åsikt är otroligt politiskt inkorrekt, men så är det.

Vidare så hörde jag en grej på radion för ett tag sen som fick mig att fundera..
Det hade varit uppståndelse och bråk mellan regimkritiska och regimtrogna eritreaner i Sthlmstrakten tror jag det var.. Tänkte inte så mycket på det först men undrar nu vad "regimtrogna" gjorde här som flyktingar?
Borde inte dom vara kvar i Eritrea?:va
Fattar ingenting längre.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jag tycker att min kultur och tradition är lika mycket värd som någon annans. Jag vill byta kultur/tradition lika lite som de som har en annan oavsett vilken. Hur ska vi då någonsin kunna integreras som ett folk?
Vet att min åsikt är otroligt politiskt inkorrekt, men så är det.

Vidare så hörde jag en grej på radion för ett tag sen som fick mig att fundera..
Det hade varit uppståndelse och bråk mellan regimkritiska och regimtrogna eritreaner i Sthlmstrakten tror jag det var.. Tänkte inte så mycket på det först men undrar nu vad "regimtrogna" gjorde här som flyktingar?
Borde inte dom vara kvar i Eritrea?:va
Fattar ingenting längre.

Det är inte särskilt svårt sen etablissemanget beslutade sig att man inte behövde identifiera (inget krav på pass då många i Somalia saknar passhandlingar) sig vid asylansökan. Kom från valfritt afrikanskt land och hävda att du flytt från Somalia så löser det sig!:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Klarade farbror inte av ironin idag?

[Försökte skriva nåt bra och övertydligt här, men det blir säkert misstolkat det också så jag skiter i det...]

Jag försöker diskutera på en seriös nivå och delar med mig av min bakgrund och du skojar bort det med ironi, är inte en sur person av mig men detta är en känsloladdad diskussion där jag delar med mig av min erfarenhet och hur jag känt mig behandlad sen liten ålder och då känns det jävligt lågt att driva om det trotts att jag vet att du inte menar nåt illa med det eller liknande.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tycker att min kultur och tradition är lika mycket värd som någon annans. Jag vill byta kultur/tradition lika lite som de som har en annan oavsett vilken. Hur ska vi då någonsin kunna integreras som ett folk?
Vet att min åsikt är otroligt politiskt inkorrekt, men så är det.

Vad i "din" kultur är det som någon försökt ändra på? Själv har jag, mina familj och min släkt inte ändrat våra traditioner, kulturyttringar eller hur vi firar våra helgdagar.
Vad i din "kultur" är det som du upplever som så hotat? Rapa nu inte upp den gamla vanliga rapparkaljan om avslutningar i kyrkan eller nationalsången i skolan utan förklara vad det är som DU känner hotas i DIN kultursfär. Vad är det DU känner att DU inte kan göra. Vilka helgdagar kan du inte fira? Vilka sånger kan du inte sjunga när du firar? Vilken mat kan inte DU äta?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top