Varför Harley-folk inte vinkar...

mudder skrev:
Hahaha...vilka sköna kommentarer i forumet.. :D :D



Säger samma om här på forumet också.
Dom på jobbet undrade vad fan man höll på med när man satt och skrattade som fan vid datorn.
:tummenupp
 
Det känns som om ifall han vart lite cool hade han kunnat vika upp hojjen å köra vidare...
 
Fattar inte hur han lyckades.
Lutade han hojen tills hans extremt stora "fotplattor" tog i marken och sen tyckte det var en bra ide att luta lite till..eller.. ?
 
HardlyRideable-åkare vinkar inte för att då wobblar dom av vägen... :rolleyes: Sen åker dom gärna i stora grupper, för att dom hjälps åt att se efter varandras högar, så inga viktiga delar vibrerar loss... :3freak
Hur åker man på europasemester med en HD? Ställer högen i hotellets garage, och tar bussen...
En åsna möter en HD på vägen o morsar: Kolla en hoj! varpå HD:n svara kolla en åsna. Då härsknar åsnan till: "Fan om jag kallar dig för en hoj, så kunde väl du åtminstone kallat mig för häst...
Vad drömmer alla HD-åkare om? Fortkörningsböter...
Vad är HD-åkarnas favoritdrink? Screwdriver...
Hur trimmar man en HD? Monterar en extra gummisnodd...
Hur accar man 0-100 på 3 sekunder med en HD? Kastar ut den från ett flygplan...

Äääh gonatt! :pannkyss
 
bean305 skrev:
Hade jag varit där så hade jag också kört vält, för jag hade garvat så mycket. :)


"Posing is painful" :hihi

"His cutoff Tshirt should help ease the pain.Good helmut!Once your chin has been ground off Halloween is a poplular time with your new face.
Who knows , maybe he saved it and he was just lighting his cigarette." :3freak

"Ya know, it seems a ironic that the bike has pretty good protection with the crash bars in front and back, but essentially nothing for himself above the boots." :lol

"What would suck was being the guy coming the other way and getting taken out by a 700 pound bowling ball!!
That is why I rode the gap at 7:30 am the 2 mornings I was there this past spring. Have fun before the circus shows up" :rofl

 
Last edited:
Långa farbron skrev:
Enkolvsok är för övrigt vanligt på bilar,här till en Volvo.
ÅAS så har bilar ofta trummor bak för att inte ha bättre bromsar bak än fram, glidare kan ju faktiskt ha bättre bromsar bak än fram från fabrik, vilket ju minst ska ses som en konstruktionsmiss...

Någon gång i vinter ska jag bygga om frambromsen på en Harley till "full floating" samtidigt som jag ska bygga om kopplingen så att den slutar skutta framåt när man lägger i ettan med kopplingen fullt indragen...

Delarna är redan inköpta från USA....

Jag skruvar allt utan diskriminering!
 
Vad ska man säga?

Visst finns det gott om gamla skit HD men det finns gott om riktigt sunkiga sporthojar oxå. Bor du i närheten så hojta till så ska du få se att det finns HD's som faktist klarar av att röra på sig utan att det trillar av en massa delar.
Konstigt nog kan dom även röra sig rätt så snabbt.
 
photo caption time:
foto#1: "Yes YOU can be an idiot too! It's easy! And Fun! Just watch me...I'll show you how."

foto#2: "Start by racking your Hardly Ableson up on the right floorboard and highway/gynocologist mounting system, until you tuck the front end. Grip the bars very VERY tightly, because this is for sure the best time to fight with your bike. Advanced riders even slam on the brakes at this point, to enhance the effect."

foto#3: "Then simply roll off to the low side, leaving your bike to slide, flip and bounce, possibly killing oncoming riders, the buddy behind you or a convertible packed with nuns."
 
Rossi my ass!

Gör om det nerlägget du!!

Vad skönt det är att åka i t-shirt, blåser nästan ingenting när man har den lilla framrutan, gott som fan är det att glida omkring, och man kör ju glidare och då går det ju inte så fort och så.... :tummenupp

P@trik skrev:
Fattar inte hur han lyckades.
Lutade han hojen tills hans extremt stora "fotplattor" tog i marken och sen tyckte det var en bra ide att luta lite till..eller.. ?

Japp, precis så gick det till....kört H-D du med låter det som? :7peta
 
Långa farbron skrev:
Nja antigen så har dom en kolv,eller två :)

Ett flytande enkolvs ok fungerar enl principen att när kolven pressar ut belägget på ena sidan så dras samtidigt oket i sidled så belägget på andra sidan läggs an,vilket gör det känsligt för sneslitning av naturliga skäl då ett belägg alltid tar i först,dessutom är det hela baserat på att oket löper friktionsfritt.

Sporthojar brukar inte ha flytande ok, utan då är det skivan som flyter. Eftersom inte oket flyter så har man en kolv från varje sida som trycker på skivan.

Flytande ok är väl rätt ovanliga på motorcyklar ?

(Känns konstigt att skriva nåt så självklart... borde jag låtit bli? :va )
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top