ewook skrev:2287550- eller, du kanske är som en stor del åt vänstersvängen![]()
:corn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ewook skrev:2287550- eller, du kanske är som en stor del åt vänstersvängen![]()
Kuritas skrev:2288334Smurf!![]()
Swedie skrev:2280441http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,846359,00.html
De tänker öka taxeringsvärdet på hyresrätter... varför?

ewook skrev:2287550Hur ersätter du dom 'förlorade' pengarna?![]()
ewook skrev:...du kanske är som en stor del åt vänstersvängen![]()
Markus skrev:2280857Noterat:
Fortfarande inte en enda idé beträffande var de 25 miljarderna som fastighetsskatten inbringar skall tas ifrån om man tar bort den.
Gnäll, gnäll, gnäll, typiskt borgare.![]()
Zartax skrev:2288865Tja, vi skulle ju kunna dra in det där biståndet på 25 miljarder till Uganda där hälften korrumperas bort och den andra hälften går till armén där det korrumperas bort.

Zartax skrev:2288865Tja, vi skulle ju kunna dra in det där biståndet på 25 miljarder till Uganda där hälften korrumperas bort och den andra hälften går till armén där det korrumperas bort.
korvgubbe skrev:2288947Coolt att vi på något sätt ger 3 miljarder MER i bistånd till Uganda än vad budgeten tillåter för ALLT internationellt bistånd... Ännu mer fantastiskt är det att Uganda lyckas få 25miljarder av de fyra miljarder som avsatts för bistånd till Afrika.![]()
Tycker vi ger skrämmande mycket pengar till bistånd. Bistånd tills svältande/törstande/lidande/krigsskadade och fattiga människor kostar ju faktiskt lika mycket som vi ger oss Svenskar i Studiestöd..
Om vi drar in allt bistånd till Afrika kan vi ju faktiskt höja studiestödet med en sjundedel! För våra studenter har det grymt risigt. De har knappt råd att gå ut på krogen ens två dagar i veckan längre! Skit i rent vatten i Afrika, mer öl åt studenterna!![]()
http://www.regeringen.se/content/1/c6/02/97/44/28f71902.pdf

Zartax skrev:2289065Kanske är nån som stavat fel i nått dokument så de missförstår?![]()

Zartax skrev:Markus: Jag kom faktiskt på idén innan jag läste ditt inlägg, så det då!
Zartax skrev:2289065Men jag har för mig att det var nån sån där fantasisumma som de nämnde på TV igår när de snackade om att vi inte hade nån koll på vart biståndspengarna går.
Kuritas skrev:2289094Jag skjuter från höften: Avskaffa Landstinget!
Markus skrev:2288417De pengarna är ju inte förlorade då vi aldrig haft dem, men du måste fortfarande tala om vad man ska dra ner på eller ersätta fastighetsskatten med om du vill avskaffa den. Vi har inget överskott a 25 miljarder årligen, alltså har vi ett problem. Det visades ganska tydligt i valet 2002, hur det går om man babblar skattesänkningar så att folk inte begriper.
Finns massor med andra skatter som borde avskaffas också, men man vet att det är billiga poäng att prata fastighetsskatt eftersom så många berörs av den. En löntagare i Danderyd kan t.ex gnälla om fastighetsskatten á 40.000/år, men inte ett ord om de 25.000 han betalar varje månad. Det ger ju ett bra korkat intryck tycker jag.
Det är så jävla typiskt borgerligheten att komma dragandes med sänkt fastighetsskatt som om det vore någon revolution, det är en droppe i havet i förhållande till alla andra skatter. Det är väl också därför borgarna alltid misslyckas, de saknar visioner. De vill ha Socialdemokrati Light.
Ja, ungefär så.![]()
korvgubbe skrev:2289080men det är en annan fråga.
Markus skrev:2289143Det är precis det det inte är, det är exakt samma fråga - biståndets storlek och vad det används till.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |