Varför går det så dåligt för Rossi...

Status
Ej öppen för fler svar.
Sätt Stoner & Rossi på en varsin Suzuki så tror iaf jag att Stoner kommer köra skjortan av Rossi. Förmodligen inte med lika stora marginaler som idag, men likväl skulle det vara klasskillnad.

Även om det är grymt kul att se hur jefla fort Stoner kör så saknar jag Rossi "där uppe". Rossi är, och kommer alltid förbli, kung i mina ögon. Oavsett vad Stoner presterar. Sen kan Stoner mycket väl bli prins och ta lika många titlar, segrar & rekord. Men kung, det kommer han aldrig att bli!

rossi01_8_0_slideshow_169.jpg

Last edited:
Rossi är inte slut!
Men om han åkte på samma material som övriga skulle han vara topp 3 hela tiden och det är ju inte kattskit, men tror att han max skulle komma 1a en eller max 2 gånger per säsong :)

Och det vore ju kul med mer fight om titeln!
Visst kan man tveka när man ser hur det går men slut icke!

Det är vad jag tror:)

Den säger ju oxå att man måste har kört cross eller dirtbike för att kunna bli snabb på Ducati :D

Han åkte väl aluminiumram i Söndags på Aragon?
Ny motor till ramen => starta från depån.

Om jag fattat saken rätt..

Att Rossi skulle vara för gammal och slut är lite svårköpt. Han har varit före Stoner varje år sedan 2008 och tagit två titlar efter Stoners 2007. 2010 kom han trea trots benbrottet och missade race.

Däremot verkar hans inlärda körstil inte passa alls på Ducatin och det är nog där problemet ligger. Att de nu väljer att gå mot en traditionell design av chassi och motor tycker jag pekar åt det hållet.

Nja, han hade nya delar i aluminium men de var bultade direkt i motorn som är en del av "ramen".

Det han ska testa på torsdag är samma princip som de andra tillverkarna använder och som vi har på våra gathojar, dvs en hel ram i aluminium som motorn hänger i och som är länken mellan framgaffeln och swingen. På dagens Ducati GP11.x finns ingen "ram" utan styrhuvud och swing är bultade i motorn.

Last edited:

Det var ju inte en traditionell ram som de andra hojarna utan en kombinerad luftbox/styrhuvud som fäster i motorn som är bärande del. Precis som innan men nu i aluminium och inte kolfiber.

Om man tittar på av dom andra säger så är det ju samma sak som sagts om Ducatin, den ger ingen feedback från framhjuet..
på senare är det det bara Stoner som grejar den, han kör ju aningen aggressivt =) skulle vilja se McCoy på ducati!

Varför fixar Stoner Hondan? jo han är en Värdstjärna och hondan har chassi som passar alla.

Jag tror att ducati kommer tillbaka med 1000cc hojen, lägre kurvhastighet och MYCKET motor =)

Hoppas det blir lite tätare till nästa är, både i racen och i startfältet...

Det är Stoners fel som utvecklat en sån skit hoj åt honom.
Vad ska man annars skylla på :rolleyes:

Men seriöst tror jag att konkurrenterna blivit bättre och utvecklats detta såg vi redan 2010 när Lorenzo var bättre på samma material.

Vi ser det ännu tydligare idag då Stoner var snabbare 2010 på Ducati än vad Rossi är idag på samma märke. Dessutom verkar inte Kentycky fired chicken vara till någon nytta i utvecklingen heller.

Ord från VR som låter allt annan än positiva

"Looks like we don't fix a lot."

"Very difficult race... expect a bit better pace."

"I am not able to be fast."

And back again to "Looks like after a lot of races we don't fix nothing."

3572302316-ducati-motogp-rider-valentino-rossi-italy-attends-news-conference-jerez.jpg

Aluminium delar istället för kolfiber, men inget nytt. (Nu vet jag inte exakt vilka delar som byttes till aluminium)

Starten från depån berodde på att han kör på sin sjunde motor. Max per säsong numera är sex stycken.

Hörde att dom skulle testa nya aluramen på Valencia med efter sista tävlingen!

Blir en stressig vinter att få ihop en "ny" Gp12a!

I början på året var Rossi bara nån halvsekund efter Stoners tider på Ducatin föregående år. När de sen började mixtra med chassit så halkade han efter lite mer.

Jag tror det är hojen...

Hörde att dom skulle testa nya aluramen på Valencia med efter sista tävlingen!

Blir en stressig vinter att få ihop en "ny" Gp12a!
Det ska testas, av Ducatis testteam, en helt ny 1000cc Ducati på Jerez med en konventionell aluminiumram. Denna kommer Rossi testa efter Valenciaracet.

1) Stoner är en förare som verkar på mig bli bättre för varje år.
2) Ducatin är svårkörd. Rossi är ju inte katastrofalt sämre än övriga Ducatiförare.
3) Att komma igen efter en skada/skador är inte lätt. Henrik Larsson gjorde det. Brolin, Christian Olsson, Carolina Klüft, Jenny och Susanna Kallur har inte gjort det. Men med vad jag fattat drygt 100000 Euro/vecka så skulle nog många tacka ja till erbjudandet att köra för Ducati.
Oavsett hur det känns långt inne.

Rossi är inte slut!
Men om han åkte på samma material som övriga skulle han vara topp 3 hela tiden och det är ju inte kattskit, men tror att han max skulle komma 1a en eller max 2 gånger per säsong :)

Och det vore ju kul med mer fight om titeln!
Visst kan man tveka när man ser hur det går men slut icke!

Det är vad jag tror:)

Så sa dem om Foppa med:glömdet:D

Är det ingen mer än mig som tycker att Rossis körstil inte riktigt är sig lik sedan benbrottet härom året?

Jag tycker att han ända sedan dess inte rör sig lika mycket på hojen och att det ser en smula stelt ut. Det kanske är inbillning, men jag har iaf fått för mig det.

Är det ingen mer än mig som tycker att Rossis körstil inte riktigt är sig lik sedan benbrottet härom året?

Jag tycker att han ända sedan dess inte rör sig lika mycket på hojen och att det ser en smula stelt ut. Det kanske är inbillning, men jag har iaf fått för mig det.

Håller med!
Har flera gånger tänkt på att han inte alls ser taggad ut. Man ser nästan hur han har gett upp, o inte tycker det är roligt längre.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien