Varför dör Husabergen vid gaspådrag ???

Den vill ha VARV, massor med varv annars blir den ledsen och grinig :D

(annars skulle jag bara dra upp tomgången, brukar oftast vara det på stora stånkor med låg tomgång att dom dör när man gasar lite för mycket)
 
Mcbudet skrev:

delorto förgasaren är piss i övrigt! den skall bytas ut fortast möjligast om man skall trimma hojen!

Kan bara hålla med, den verkar inget vidare exakt om jag ska vara ärlig. Att skruva med den känns som att skruva med en traktor om man är van med Mikuni eller Keihin. Hojen går i och för sig bra men den är ganska okänslig för justeringar.
 
pröva att byta ner en stl på lågfarten!
tror det kan funka... tror den får för mkt soppa!
 
devetdu skrev:
pröva att byta ner en stl på lågfarten!
tror det kan funka... tror den får för mkt soppa!

Gör INTE det, jag bytte till en storlek större för några timmar sedan och problemet förvann direkt
det ända som är lite knas nu är tomgången en aning hög går inte att ställa ner den mer heller men men får väl leva med lite hög tomgång

EDIT: Egentligen borde jag inte erkänna detta men tomgången är nu normal igen
Hade klämt gasvajern mellan tanken och ramen :whip :p
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top