Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker däckSvärmare är ett ganska litet problem, sett till hur det svenska språket misshandlas på SH.
Har alltid trott att folk pratat om insekter men nu förstår jag att det är däckvärmare de menat.
Ett annat fenomen är att folk kallar mönstrade bandäck för skurna slicks. Det förstår jag verkligen inte. Tror de att det sitter en kille på produktionslinan som lägger på en mall på varje däck och sedan skär ut mönstret i däcket?
Röstar på DäXväRmarE! som nytt SH uttryck![]()
Tycker däckSvärmare är ett ganska litet problem, sett till hur det svenska språket misshandlas på SH.
Kommer inte det från att nån från början skar mönster i slicks och använde dom på gata då? (som en del fortfarande gör uppenbarligen)
Varför gafflar?
För att du då slipper äta med händerna / stoppa kniven i munnen / försöka hålla fast en biff med en sked.
Precis... men vi kanske kan starta en tråd för varje språkfel.![]()

Hur kan du reta dig på ett extra s när du inte ens lyckas pricka in rätt forumdel med ditt inlägg.![]()

Ok.
Men varför klepong-styre?
Har jag totalt missat något i min svenskundervisning eller varför envisas mer än 50 % av hojfolket med att använda uttryck som däcksvärmare, däckstryck och däcksproblem? Det heter väl däckvärmare, däcktryck eller däckproblem?
Även flera erkända sidor för reservdelar/däck som säljer däcks och inte däck.
Det kanske är helt andra termer som gäller när man pratar om slicks och att det är detta som är grunden till min förvirring
I annat fall gäller väl bara "däcks" i singular ex." ett däcks egenskaper"?
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |