Varför blir omkörda människor sura?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det va inget skämt. Varför skulle dem annars ens titta åt en slapp göbbe? Ta fram foton på en 50-åring och sedan en 25-åring och jämför.

50+ åriga gubbar och kvinns har mycket cash som inte en 25 åring har:D . Är du avundsjuk?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nja, jag menade mer att det skall "plockas positioner". Folk håller på och fular sig i trafiken och det där med att visa hänsyn vet många inte längre vad det är.

Ju dyrare bilar desto svinigare kör folk.

Imorse en Mercedes-SUV med nån stekare i som tyckte sig vara förmer än andra människor. Trängde sig och bytte filer på ett ganska onödigt sätt.

Igår, en gråhårig kostymnisse (60+, säkert mobbad i skolan) i Porsche, som fick leva ut sin frustration genom att köra om folk på insidan alldeles för fort i eftermiddagsrusningen. Han var inte den typen, utan han ville visa att han minsann hade en fin bil och fick köra som han ville.

Nu är inte alla såhär såklart, men folk med finare bilar tenderar att köra sämre tycker jag. En intressant iakttagelse är att Audis (A4 & A6) kör illa samt BMW 3-serie. Däremot inbillar jag mig att 5-serieförare kör vettigare än A6-dito. Kanske bara inbillning :va

Ja, snik-finbilarna tycker jag är lite onödigt aggressiva. Har också lagt märke till att Audi brukar vara de bilarna man möter på fel sida i kurvor med, då de eldat på för hårt och inte riktigt klarar av att hålla sig på sin sida vägen...
 

tommi

Guest
Jag var med om det omvända, typ:) Var ute och övningskörde med tjejen på en väldigt krokig väg som går genom små idylliska byar i Bohuslän. Eftersom det är hemmaplan och tjejen inte är helt van så puttrar vi på i lugn takt, 30km/h där det är 30 osv. Rätt som det är kommer det upp en suv med en rosenrasande 50 plussare å hanns alldeles för unga fru, pekandes med finger och hyttandes med näven lägger han sig bredvid. Sedan bär det av i hundra genom byn, inte helt nöjda bybor följer skraban med arga blickar:) Tänkte bäst att köra efter och se vad han ville, fick tillslut stopp på denna ilskna herre som lugnade ner sig vesentligt efter att jag ryckt upp dörren och släpat ut honom på vägen för en liten diskussion. Beslag tog nyckeln och lovade att lämna in den på den lokala bensinmacken 4km bort. Dom skrattade gott när jag lämnade in nyckel och lovade att hälsa så gott.

Du är fan min nya idol :rofl
 

Smagatusk

Guest
Du tycker det är ok att leka privatpolis? och vad har hans alltför unga fru med saken att göra? Det är väl knappast ditt problem lr?

Jag vill se det som en sorts försvar att reagera som metcrue gjorde. Har gjort det själv i mina yngre dagar, så jag förstår honom.

Saken är att det ÄR hans problem. Inte förarens fru, men själva aktionen där han tutar och stressar för att han vill hålla en högre hastighet än tillåten. Att du sen menar att metcrue agerar privatpolis tyder väl mest på att du inte är kapabel att göra nånting själv utan hjälp.

Tycker lite synd om dig faktiskt.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag vill se det som en sorts försvar att reagera som metcrue gjorde. Har gjort det själv i mina yngre dagar, så jag förstår honom.

Saken är att det ÄR hans problem. Inte förarens fru, men själva aktionen där han tutar och stressar för att han vill hålla en högre hastighet än tillåten. Att du sen menar att metcrue agerar privatpolis tyder väl mest på att du inte är kapabel att göra nånting själv utan hjälp.

Tycker lite synd om dig faktiskt.

Tack det var snällt. men jag tycker inte synd om dig du är bara patetisk!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Oj vad många som älskar o ligga i röva!!!

Jo, men som Malena sa i Sköna Söndag på åttiotalet: "Om båda är med på det och ingen far illa så är det bara att köra på."

Eller...:va
 

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
50+ åriga gubbar och kvinns har mycket cash som inte en 25 åring har:D . Är du avundsjuk?

Var ju precis det jag sa. Utnyttjar ekonomiskt sämre lottade.
Generellt ser jag fler avdankade fattiga lodisar i 50+ är 25-35 så den tesen kan ju inte stämma?

Jag har mer cash än jag behöver så jag överlever nog. Gillar inte vidriga göbbar bara.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
En orsak till att han blev förbannad är kanske att du har en personlig regskylt där det står

"FUCK YOU"
 

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Bångbro
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Patetisk.

Grundbetydelsen av*patetisk*är ’starkt känslosam vanligen på ett högstämt sätt’. Känsloyttringar som kan karaktäriseras så ligger ibland nära det överdrivna, och i dag är vi mindre välvilligt inställda till sådant än förr och tenderar att se något löjligt i detta. Därför används ordet i dag ofta med negativ bibetydelse, alltså synonymt med*löjeväckande,*löjlig*och ibland till och med*ynklig.*Att denna negativa bibetydelse blivit allt vanligare beror säkerligen också på engelskans inflytande, där ordet*pathetic*gått en liknande betydelseutveckling till mötes.*Språkrådets äldsta belägg för*patetisk*i betydelsen ’löjeväckande’ är från 1965, men det är fråga om skrift; i tal kan det ha använts längre.:fakta

Vanligt när folk har:fyllisar
 

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Vafan betyder göbbe? Och allt snack om stekiga bilar och deras ägare är bs, kia förare är sämst, på allt! Jag är beteendevetare så försök inte att motargumentera.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
50+ åriga gubbar och kvinns har mycket cash som inte en 25 åring har:D . Är du avundsjuk?

Det är nått lurt med brudarna på Västkusten i bohuslän - fan blivit fett våldejtad av småbrudar:crash

Dom har typ satt sig hos mig och sagt till morsan och farsan att kom hit o sitt - ja så jag har fan fått sitta och fika med tjejer som har några år kvar till moppe.
Flyktförsöket från bordet gick inte heller för ens jävla tjejs farsa körde den här på mig:såjaponken

Sen jävla circus när jag lyckades fly till bordet bakom med tjejen efter:rofl

Haha - jävla missär 10 på morgonen vilket är nykter:4skrika

Jag är 39...

Säkert inte gubbens fel
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Var ju precis det jag sa. Utnyttjar ekonomiskt sämre lottade.
Generellt ser jag fler avdankade fattiga lodisar i 50+ är 25-35 så den tesen kan ju inte stämma?

Jag har mer cash än jag behöver så jag överlever nog. Gillar inte vidriga göbbar bara.

Du verkar ha anlag för att bli en sådan "vidrig göbbe" om ett antal år:rolleyes:
 

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Det är nått lurt med brudarna på Västkusten i bohuslän - fan blivit fett våldejtad av småbrudar:crash

Dom har typ satt sig hos mig och sagt till morsan och farsan att kom hit o sitt - ja så jag har fan fått sitta och fika med tjejer som har några år kvar till moppe.
Flyktförsöket från bordet gick inte heller för ens jävla tjejs farsa körde den här på mig:såjaponken

Sen jävla circus när jag lyckades fly till bordet bakom med tjejen efter:rofl

Haha - jävla missär 10 på morgonen vilket är nykter:4skrika

Jag är 39...

Säkert inte gubbens fel

Jag försökte hänga med men antingen är jag för trött eller så va det där väldigt "luddigt" formulerat :va
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag tycker att det finns alldeles för många idioter som kör motorcykel riktigt illa. Centralbron i Stockholm är ett strålande exempel. Fullkomligt talanglösa motorcyklister kryssar mellan bilarna som om ingenting skulle kunna hända. Jag har god lust att trycka till nästa motorcykeltrash som helt utan marginal vinglar in framför mig.

Vit XT med förare i röd/svart allväderställ är jag. Stick ut handen genom rutan så jag vet att det är du. :hihi
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
On a side note så försöker jag tydligt signalera till medtrafikanterna vad jag håller på med i rusning. Använder händerna istället för blinkers, och vinkar alltid tacksamt till de som ger plats. Känner jag själv att jag dabbat mig försöker jag signalera även det.

live and let live, typ.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top