Varför blir omkörda människor sura?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fick mig att tänka på den där stackars 1% som i det fallet var en idrottslärare i Lund för några år sedan och som blev utpekad för barnsex.Den stackarn visade sig senare enligt barnet som först pekat ut mannen vara helt oskyldig där det då tyvärr var för sent.Mannen hade då blivit av med sitt arbete, stämplad på orten för gott, frugan skillde sig från honom och livet blev i stort sett ruinerat.Han fick en saftig ersättning vill jag minnas men vad gör det när jag på orten alltid kommer att vara känd som en påstådd pedofil sa mannen senare.Den gången var det en psykolog som provocerat fram ett fällande svar som den lilla skrämda flickan bara höll med på men senare tog tillbaka helt vid högre ålder.Hela ärendet var pinsamt illa skött och den utpekade blev långt innan han var dömd fälld i allmänhetens ögon som skyldig.Patetiskt ...

Jag pratade om de skyldiga!

Back to topic....


Suck
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag pratade om de skyldiga!

Back to topic....


Suck

En vän till mig blev anklagad för pedofili vid skiljsmässa. Efter att soc och krim intervjuat barnen avskrevs alltsammans. Det blev delad vårdnad trots att modern bevisligen led av paranoida vanföreställningar. (Hon hade en medicinsk historia.

Att falskeligen anklaga någon för pedofili kan ha samma effekt som våldtäkt eller pedofili, dvs att man förstör ett liv för alltid.

Akta sig.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Otroligt irrationellt att bli irriterad för att man blir omkörd.

Jag blir omkörd hela tiden i min lilla F0rd kA
Jag blir ALDRIG omkörd på min svarta ninja

Man får ge och ta här i livet helt enkelt :banana
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
I grund och botten är det här sosse tänkandet landet lagom som råder som infinner sig lite här och där:hihi Råkar man sticka ut hakan och göra något "extremt" som att köra 100 istället för 90 som är skyltat. Då är man grov kriminell och då JÄÄÄvlar ska han/hon sättas dit med livet som insats givetvis :3freak och försvåra omkörningen så klart ingen annan ska köra fortare än mig som håller lagdad hastighet typ.

Sen finns det den lilla skaran komplexa förare som bara helt enkelt inte tåler att bli omkörda då det är en förnedring riktad direkt mot föraren som tar det personligt :lol
 

Erik19833

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2013
Ort
Linköping
Hoj
00, Suzuki Gsx750 f
En annan sak jag tänkt på är vid rödljus där det är tvåfiligt för att sedan smalna av till en fil.
Jävlar vad det tävlas mellan de två första bilarna när det blir grönt.

Råkade ut för det på hoj i går. Killen i bilen bredvid pressade sin bil till max för att hinna före, vilket han inte gjorde så han lade sig så nära han kunde mig efteråt. Pajas.
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Det känns som om det lika gärna kunde stått så här:

Var ute o resjade med cheyen på en riktigt knixig väg i bohuslän, när vi kommer ikapp suv som körs av 50-plussare och hans alltför unga fru. Gubbfan ligger hela tiden mitt i vägen så att det inte går att köra om. Tillslut så lyckas vi finta aset och ger honom fingret när vi drar förbi... osv.


Nja, vill väll inte påstå att vi låg å bromsade mitt i vägen, utan höll undan så gott d gick.
När han körde om så började han peka och vifta med fingret över halsen...
När jag fick stopp på honom och frågade varför så slängde han ur sig en hel del onödigt. Jag var helt lugn när jag gick fram för att ta disskutionen...
 

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Våld löser allt annars hade vi inte krigat så mycket. En välplacerad häl i dörrsidan på en bil är alltid befogat. Samt att veva ut ett par käftsmällar i rusningstrafik skall man alltid vara beredd med i fickan.

Folk som säger att våld inte löser något är konflikträdda krakar som endast yttrar sig bakom skärmens trygga anonymitet. Kom ihåg att ni klarar er inte länge om en två tre år när kärnvapen har ödelagt både samhälle och social norm. :yoparty
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Otroligt irrationellt att bli irriterad för att man blir omkörd.

Jag blir omkörd hela tiden i min lilla F0rd kA
Jag blir ALDRIG omkörd på min svarta ninja

Man får ge och ta här i livet helt enkelt :banana

Vaaa! jag kör alltid om med mina Fordar:D
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Jag känner inte igen mig i den här diskussionen. Kanske beror det på att jag bor i Stockholm och att bilisterna här har lättare att acceptera att de blir omkörda. Sedan 2006 har jag kört 12 000 mil (3 st Yamaha FZ1-N) i Stockholmstrafiken och har aldrig märkt att någon blivit sur för att jag kört om eller lagt mig först vid ett trafikljus (vilket jag alltid gör). Jag har inte heller varit med om att någon bilist kört ifatt mig.

Kan det vara så att ni som upplevt problem helt enkelt inte lyckats hålla en tillräckligt hög hastighet efter det att ni passerat bilarna och på så sätt retat upp bilisterna?
 
Last edited:

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sthlm
Hoj
08, Klonkasaki, Versys
Nä, håller med, min uppfattning är att folk inte brukar bli upprörda när de väl blivit omkörda. Däremot kan de ha vissa synpunkter innan de blivit omkörda... Trilla förbi fort så går det bra och ingen lackar ur:)
(Gäller i alla fall Stockholm...)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Så kan det vara Psyduck, jag ska prova din teori vid tillfälle.

Vid det tillfälle jag beskrev inledningsvis, innan tråden urartade att börja handla om pedofiler (eh?), så höll snubben ca 30 km/h på en 50-sträcka och jag låg väl inte onödigt nära honom iallafall. Såna där måste man ha lite avstånd till, dom kan ju pallnita när som helst. Så fort jag körde om honom ökade han till 70-80 och sniffade mig i röven i flera kilometer, med helljuset påslaget hela tiden. Jag fick annan trafik framför mig och fick sänka till trafikrytmen ca 50-55.

Vet ej vad hans egentliga problem var men blev rätt nervös när hans kofångare nästan skrapade mitt bakdäck. Gissar utifrån hans beteende att min omkörning, på en raksträcka utan trafik, retade upp honom på något sätt. Varför skulle vara intressant att få veta men just då ville jag bara dra ifrån den jäveln utan att bli överkörd.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top