Varför blir omkörda människor sura?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Finns en annan ny tråd här som exemplifierar det hela men kort och gott, varför blir folk i bil sura när en hoj kör om dom?

Hamnade bakom en surgammal Audi häromkvällen som höll 30 på en 50-sträcka. Självklart tog jag sats och körde honom på en raksträcka. Direkt efteråt drar han på, lägger sig på helljus och riktigt nosar mig röven. Jävligt läskigt nära alltså....Jag försöker dra ifrån han men får trafik och kommer inte om, hela tiden tänker jag att om jag måste bromsa, ja då hamnar jag under hans jävla bil. Till slut, efter typ 3 km, kommer jag om och kan dra ifrån, han släcker då sitt helljus och vi skiljs åt.

Skönt att veta att om han nu hade köttat över mig hade jag riskerat blivit dömd vållande också.... Varför blir folk så jävla ledsna i ögat för? Förolämpade jag hans mandom eller vad?
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
förstår inte varför folk lipar när dom blir omkörda av motorcyklar, det är ju inte så att dom har någon chans att göra något ändå för om en motorcykel vill dra på så är de bye bye......
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Stanna, slit ut idioten ur Audin och fråga vad han har för problem!:mad:
Sällan dom jag kör om blir sura, tycker det är mer att dom går in till kanten och vill att man kör om.
Lite jobbigt när man inte hade tänkt köra så fort liksom...:banana
/A
 

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Tokstaden
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
Fegis sitter i sin bil och blinkar med helljuset.

Många idioter skapar alldeles för farliga situationer som är helt onödiga........

Logik= Ge fan i att reta sig på andra helt i onödan och utsätta andra för fara i onödan.
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Jag var med om det omvända, typ:) Var ute och övningskörde med tjejen på en väldigt krokig väg som går genom små idylliska byar i Bohuslän. Eftersom det är hemmaplan och tjejen inte är helt van så puttrar vi på i lugn takt, 30km/h där det är 30 osv. Rätt som det är kommer det upp en suv med en rosenrasande 50 plussare å hanns alldeles för unga fru, pekandes med finger och hyttandes med näven lägger han sig bredvid. Sedan bär det av i hundra genom byn, inte helt nöjda bybor följer skraban med arga blickar:) Tänkte bäst att köra efter och se vad han ville, fick tillslut stopp på denna ilskna herre som lugnade ner sig vesentligt efter att jag ryckt upp dörren och släpat ut honom på vägen för en liten diskussion. Beslag tog nyckeln och lovade att lämna in den på den lokala bensinmacken 4km bort. Dom skrattade gott när jag lämnade in nyckel och lovade att hälsa så gott.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Finns inget värre än trafikpoliser.
När jag kom körandes i min bil för några år sedan hamnade jag bakom en som bestämt skulle hålla laglig hastighet o några km under.
Det kom en fin raksträcka o jag körde om. Då sätter han på helljuset o tutar...jag som hade en dålig dag just då blev mer o mer förbannad över att han inte släcker det jävla ljuset heller (solen hade precis gått ner så det var skymning o störde något förbannat).
När jag kört i ett par sek o var kanske 200 m framför blir så jävla förbannad att jag står jag på bromsen till stillastående.
Jag skulle minsann ta ett snack med den där jäveln.
Kollar i backspegeln o ser att han stannat till stillastående kanske en 50meter bakom...tydligen fatta han galoppen o ville inte närma sig mer.
Tror han kanske tänker efter en gång till nästa gång han får lust att leka trafikpolis
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag var med om det omvända, typ:) Var ute och övningskörde med tjejen på en väldigt krokig väg som går genom små idylliska byar i Bohuslän. Eftersom det är hemmaplan och tjejen inte är helt van så puttrar vi på i lugn takt, 30km/h där det är 30 osv. Rätt som det är kommer det upp en suv med en rosenrasande 50 plussare å hanns alldeles för unga fru, pekandes med finger och hyttandes med näven lägger han sig bredvid. Sedan bär det av i hundra genom byn, inte helt nöjda bybor följer skraban med arga blickar:) Tänkte bäst att köra efter och se vad han ville, fick tillslut stopp på denna ilskna herre som lugnade ner sig vesentligt efter att jag ryckt upp dörren och släpat ut honom på vägen för en liten diskussion. Beslag tog nyckeln och lovade att lämna in den på den lokala bensinmacken 4km bort. Dom skrattade gott när jag lämnade in nyckel och lovade att hälsa så gott.

Du tycker det är ok att leka privatpolis? och vad har hans alltför unga fru med saken att göra? Det är väl knappast ditt problem lr?
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Jag tycker inte att det är okej att peka finger och hytta med nävar utan att stå till svars för det. Dom flesta som är aggressiva i trafiken brukar bli väldigt lama när man konfronterar.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
I de flesta fall plågas dessa människor av den saken att de själva aldrig skaffade detta mc kort med tillhörande mc där de för resten av livet kör omkring i sin plåtlåda smått förtvivlade över tillvaron och vid åsynen av dessa mc likt en hjärntvättad zombie genast måste visa sitt stora avund genom att försvåra din framfart på hojen. :crash

I ditt eget fall så har du tyvärr haft oturen att stöta på en av dessa otalig och självutnämnda poliser som färdas i trafiken och av någon anledning anser sig ha rätt att tillrättavisa alla som inte följer deras egen körstil.Patetisk är bara förnamnet.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har väl varit med om ett par sådana tomtar med, har blivit rätt sugen på att alltid ha med mig paintballkulor att dumpa på deras vindruta när jag kör hoj. I bil bryr jag mig inte alls däremot. På hoj är det ju däremot med fara för mitt liv de jävlas. De flesta backar iofs av när man släpper av, vänder sig om och blänger på dem.
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Tycker dom flesta backar rent generellt i samhället när man reagerar:)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På tal om incidenter vid övningskörning.

Jag är vid tillfället handledare och min elev ligger framför mig. Hastigheten är 30 på en 30-sträcka och jag håller mig skjuten i sidled och bakom i förhållande till eleven för att dennes övningskörningsväst ska ha god synbarhet bakifrån. Då lägger sig en mindre talangfull trafikant i form av medelålders man i bil kloss bakom mig och hänger sig på tutan för att därefter köra om på illa valt ställe, korsande vägar, övergångsställen vid dagis samt busshållplatser och slutligen försvinna i fjärran.

Varför ska det vara så jävla svårt för en del att visa litet hänsyn samt vanligt folkvett!?:mad:
 

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Bångbro
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Som Ankan1 sa, ren och skär avundsjuka för att dom saknar ett A på sitt körkort. Eller så fattat dom inte att till och med en slö gammal TDM har bättre drag (inte bättre toppfart kanske) än ALLA normala svenssonbilar.:fakta
 
Last edited:

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sthlm
Hoj
08, Klonkasaki, Versys
Har väl varit med om ett par sådana tomtar med, har blivit rätt sugen på att alltid ha med mig paintballkulor att dumpa på deras vindruta när jag kör hoj. I bil bryr jag mig inte alls däremot. På hoj är det ju däremot med fara för mitt liv de jävlas. De flesta backar iofs av när man släpper av, vänder sig om och blänger på dem.

Mmm, det där med paintballpistol har jag också funderat lite på... Man skulle ha ett sånt där hölster som kobojsarna har på hästen till sina winchesters, lite strategiskt placerat på sidan av tanken... Hmm.. hmmm hmmmm...:)

..fast jag undrar hur jag skulle träffa med vänsterhanden...
 
Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Detta händer fan varje gång man är ute och kör tycker jag. Förut drog jag alltid iväg i en jävla fart men jag har tröttnat på det då det känns så stressande . Nuförtiden brukar jag köra in till sidan och släppa förbi dom, kör ifatt och ligger bakom, sen när de kommer ifatt en bil som de inte kommer om, vilket brukar hända rätt snart, så kör jag förbi och är fort långt borta.

Jag vet inte varför folk gör på det viset men nåt fel är det ju. Skulle man behöva bromsa så skulle det inte gå så bra.
 

Kneedrag

Guest
Oj vad många som älskar o ligga i röva!!! Lätt fixat kick kick down och bye bye.:rock
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Skönt att man inte är ensam men samtidigt oroande..... Det känns minst sagt olustigt, man vet ju fan inte vad det sitter för psykfall bakom ratten. I mitt fall var det strax efter skymning och hans jävla helljus bländade mig så jag fick hålla full koncentration för att se vad som hände framför mig samtidigt som att försöka se vad han tänkte göra. Ett tag var han så nära att jag nästan var övertygad att han skulle köra in i mig med flit. Med frun på bönpallen kändes det jävligt olustigt.

Jag fattar det inte, hur fan kan man bli så sur över att bli omkörd att man mer eller mindre utsätter andra för livsfara? Hur många hjärnceller har man inte pundat sönder då kan man ju fundera över. Håller med Ankan1, patetiskt!......:dummer
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Svaret på frågan är som vanligt att folk är idioter, vissa mer angelägna än andra att visa det jämt och ständigt.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
En grej jag var med om i våras, tror det var på premiärturen för i år. Ligger på en 70Väg och kommer i fatt en röd fjortispimpad Audi. Jag blinkar och går ut i mötande körfält för att glida om lite snyggt. Då går idioten ut precis framför och blockar mig. Inte långt ifrån att jag körde in i röven på han.Tänkte detta är en fullskalig psykopat eller så är han påtänd. Lika bra ligga kvar bakom en bra bit. Efter en stund kommer vi fram till ett rödljus och jag glider upp bredvid och tecknar att han ska veva ner rutan. Killen vägrar och det blir grönt och han drar. Orkade inte lägga ned mer tid på den muppen och förstöra hela dagen på det. Men det är helt klart det mest idiotiska jag varit med om från en bilist.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top