Varför är Ducati så jävla dyrt?

Trango_B skrev:
Förmodligen snyggare än dom allra flesta andra lösningar som fanns vid samma tidpunkt :tummenupp

Japp, jag säger inte att den är ful. Den är tvärtom, en ruskigt fin hoj.. i övrigt.
Vill ha!

yonsson skrev:
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan

:va jämför du Honda med Skoda ?

Alla som jobbat/varit i kontakt med Italienska prylar vet väl att kvaliteten inte är den bästa.

Trots att jag inte håller varken Ducati, Ferrari eller Lambo... så skulle jag ända vilja ha en. Men jag skulle aldrig komma på tanken att säga att jag köpt dem för kvalitetns skull. :3freak

Sluta reta oss som gillar duccar för att vi är dumma å gillar att meka. :hihi Det finns väl någon gammal tråd där ni som har så ont av Ducce som fenomen kan fortsätta pajkastningen. :tungan Det behöver väl inte bli sandlåda så fort någon nämner ordet Ducati i sin tråd. Keep on rocking in the free world.

Jag har kört några duccar och jag har fortfarande inte fastnat för dem, det måste vara nånting väldigt personligt isåfall! Det är absolut inget fel på dem dock, men min körstil passar de inte :/

Kanske är jag en sån som tänker istället för bultar med hjärtat ;D

Here we go again. :corn Ducati vs. mest-effekt-per-$-folket...

Det jag inte förstår är att folk tror att man väljer en livsstil bara för man kör Ducce. Väljer ni en livsstil när ni köper en R1, TL, gixxer eller cbr?

Vi gillar o köra Duccar, precis som ni gillar gixxers osv. Simple as that.

Ducce

Det är som att bli förälskad... man bara blir det...
man vet när det känns rätt när man får det där pirret i magen, ett fånigt leende på läpparna. Man blir gladare liksom svårt att förklara man går och tänker på henne hela tiden...

ja det är så det känns att köra Ducce. *suck*

Eller vänd på frågan varför är japs hojar så billiga???

Det finns ju vin ifrån Japan och italien men själv föredrar jag italienska...
dom är godare helt enkelt tycker jag. Där emot har jag inte sagt att japs vin är dåligt eller så...
/Magnus

Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla. Ducati känns mer som ett dussinhoj, tycker det står ett monster i varje gathörn.

Hade jag köpt med hjärnan hade jag nog köpt en ducce, tjejer gillar ju röda hojar och det är bra när man hänger vid mojjen och posar...

Förövrigt dricker jag numera bara japansk sake när jag går på fest. Är inte spriten/ölen/vinet japanskt kan det kvitta.

Bonzai-banzai mina vänner

/F

Felix skrev:
Jag kör japan för att jag tycker det är exklusivt och för att det är en underbar känsla. Ducati känns mer som ett dussinhoj, tycker det står ett monster i varje gathörn.

Hade jag köpt med hjärnan hade jag nog köpt en ducce, tjejer gillar ju röda hojar och det är bra när man hänger vid mojjen och posar...

Äntligen ngn som förstår oss!!!! :tummenupp *wuhuu!!*

Färnbo skrev:
Alla som jobbat/varit i kontakt med Italienska prylar vet väl att kvaliteten inte är den bästa.

Vad snackar du för dynga egentligen? Ja, jag har varit i kontakt med Italienska prylar. Jag har en italiensk båge. (min tredje italienska båge) Aprilian är toppen av topp och spöar förmodligen de flesta japaner på fingrarna vad gäller kvalitet.

Då vet du :tummenupp

Gah, jag förstår inte detta gnabb. En del verkar verkligen ta åt sig när de gnälls på japps eller ducatister. Det liknar mest lågstadiet när man tävlade om vem som hade flest radergummin.

RedTop skrev:
För 225 000 kr får du en -02:ans 998R (jag gissar att du sett den som är ute på Blocket)

Det känns inte riktigt rätt att jämföra den, som i det närmaste är att betrakta som fabriksracer, med standard R1, Gixxer osv.

Vill du komma billigt undan köper du en vurpad 999 för €7500 i Tyskland!

/RedTop

Jag personligen skulle nog köpt den här för mer än halva priset :) helt övertygad om att jag skulle bli dökär ändå :)

http://www.blocket.se/view/3695143.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

Men grabbar, Är inte huvudsaken att vi alla kör hoj? Två hjul och en motor! Sen om den kommer från pakistan eller hedemora kan väl kvitta? äter du corn flakes eller musli? vem fan bryr sig?! PEACE! :tummenupp

[inside-info]

Vi Ducatister ingår i Ducati-sekten där vi ägnar oss ut inbördes beundran med plenty ryggdunk, och ber till Ducati-gudarna EzzEzz, hans brorsa EzzPiEzz och the allmighty Dezmobub i mörka grottor på helgerna. Vi offrar desmoventiler och allehanda Ducatiprylar till dem för att gudarna ska ge oss tröst och tro i Ducati-bågarnas magnefism (det är ett ord!.. kanske..). Under ytan tipsar vi varandra om "de dära andra" som åker "vanliga dödliga" jappshojar o trajor och svär åt dem innanför visiret när vi möter dem i trafiken. Flerfärgade hojar är helt obegripligt för oss, det ska vara helt blodrött lack i Dezmobubz namn, halleluja! Eller var det Dezmobob?.. :Bugar :Bugar :Bugar

[/inside-info]

Så nu vet ni.. Men schh..!
:cdevil

Allt detta gnabb... Varför inte göra som HD-åkarna i stället? Skita i å heja på varandra å vara almänt otrevliga...

Jag kör hoj för det är skoj!!!!

Zee skrev:
[inside-info]

Vi Ducatister ingår i Ducati-sekten där vi ägnar oss ut inbördes beundran med plenty ryggdunk, och ber till Ducati-gudarna EzzEzz, hans brorsa EzzPiEzz och the allmighty Dezmobub i mörka grottor på helgerna. Vi offrar desmoventiler och allehanda Ducatiprylar till dem för att gudarna ska ge oss tröst och tro i Ducati-bågarnas magnefism (det är ett ord!.. kanske..). Under ytan tipsar vi varandra om "de dära andra" som åker "vanliga dödliga" jappshojar o trajor och svär åt dem innanför visiret när vi möter dem i trafiken. Flerfärgade hojar är helt obegripligt för oss, det ska vara helt blodrött lack i Dezmobubz namn, halleluja! Eller var det Dezmobob?.. :Bugar :Bugar :Bugar

[/inside-info]

Så nu vet ni.. Men schh..!
:cdevil

Vi skulle ju inte berätta det här för dem andra.....hoj åkarna. :gnissla Nu kommer ju alla fatta vad som är i görningen. :lol

Felix skrev:

/F

Monster är ingen riktig Ducce.

/K

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...