Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Och, jag har, eftersom det här ämnet verkar ligga många varmt om hjärtat, använt min journalistiska ådra och tagit reda på, medelst min mycket gode och tillika blinde vän, hur det ligger till:
Ps. Jag fick editera hans svar ganska rejält med tanke på att han är blind och skriver på MSN.
Dreggel skrev:Du fan det har dykt upp en diskussion på ett forum som jag hänger på, som du kanske kan kasta lite ljus över. Frågan var hur blinda gör när blindhunden bajsar. Måste ni plocka upp det eller finns det som nåt tillstånd man kan ansöka för att få slippa?
Blind polare som vill vara anonym skrev:Tjena. Man behöver inte som synskadad plocka upp efter sin hund. Är ju lite svårt att veta exakt var o ligga på knä o dreva efter bajset är inte så praktiskt =) Däremot får man försöka ha lite ansvar och rasta hunden på bra ställen. Det finns ofta undantag i kommunallagen som undantar ledarhundar från rastningsförbud.
Ps. Jag fick editera hans svar ganska rejält med tanke på att han är blind och skriver på MSN.